Welke Koptelefoon voor tv en onderweg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik ben hard op zoek naar een koptelefoon die ik draadloos kan gebruiken voor zowel de tv thuis als mijn smartphone voor onderweg.
Mijn budget zit rond de €100 en ik heb na lang zoeken nog maar 1 resultaat van ca €220,-.
Bestaat er iets dat aan mijn wensen voldoet? Ben geen audiofreak dus stel geen hoge eisen verder...

Alvast bedankt voor de input!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:51
welke vallen dan al af en waarom? want wij kunnennatuurlijk niet ruiken welke volgens jou wel en niet geschikt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
tritimee schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:37:
welke vallen dan al af en waarom? want wij kunnennatuurlijk niet ruiken welke volgens jou wel en niet geschikt zijn
Hij zegt ook niet dat er iets is afgevallen maar dat ie slechts 1 geschikte headphone heeft gevonden van 100 euro die aan zijn wensen voldoet.

Ik denk dat het lastig word binnen je budget. Vaak is het dan óf een headphone voor TV, óf voor muziek/smartphone. Al zal het vast bestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
@TS je info is wel redelijk karig zo....

Wat zijn je eisen, moet het een bluetooth zijn of moet het een koptelefoon zijn die je bedraad en via bluetooth kan gebruiken ?

Maar goed dan is het raar dat je er maar 1 vindt want daar zijn er namelijk velen van.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Afgelopen week een skullcandy hesh 2 gehaald. Prijstechnisch kwalitatief mooie koptelefoon en het zeker waard om naar te gaan kijken!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Letterlijk geen 30 sec werk en ik vind 281 draadloze koptelefoons tot en met 100euro...
categorie: Koptelefoons
1 vinkje erbij dat die ook een audiojack moet hebben en je zit op 76 resultaten, waaronder de skullcandy die een andere tweaker adviseert....

Al had de TS even 15 sec op de site van de MediaMarkt gekeken dan zag hij al een hele lading (lading: 37 stuks) draadloze hoofdtelefoons onder de 100 euro :)

[ Voor 40% gewijzigd door LopendeVogel op 17-12-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbremmer
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LopendeVogel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:56:
Letterlijk geen 30 sec werk en ik vind 281 draadloze koptelefoons tot en met 100euro...
1 vinkje erbij dat die ook een audiojack moet hebben en je zit op 76 resultaten, waaronder de skullcandy die een andere tweaker adviseert....

Al had de TS even 15 sec op de site van de MediaMarkt gekeken dan zag hij al een hele lading (lading: 37 stuks) draadloze hoofdtelefoons onder de 100 euro :)
Koptelefoons die adverteren met Active Noice Canceling zijn er best veel, meer pas rond de €200 doen ze het ook echt. De BOSE schijnt de top te zijn, met de teufel (die overigens niet in de pricewatch te vinden is) die in de buurt komt (vooral vanwege de nu flink lagere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
rbremmer schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:41:
[...]

Koptelefoons die adverteren met Active Noice Canceling zijn er best veel, meer pas rond de €200 doen ze het ook echt. De BOSE schijnt de top te zijn, met de teufel (die overigens niet in de pricewatch te vinden is) die in de buurt komt (vooral vanwege de nu flink lagere prijs).
Dit is wat de TS zegt:
Ik ben hard op zoek naar een koptelefoon die ik draadloos kan gebruiken voor zowel de tv thuis als mijn smartphone voor onderweg.

Ben geen audiofreak dus stel geen hoge eisen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Het zijn twee compleet verschillende situaties, zou dat dan ook door twee verschillende apparaten laten oplossen.

Bijvoorbeeld deze voor bij je TV pricewatch: Sennheiser RS 175 (Zwart) en deze voor als je onderweg bent: pricewatch: Shure SE215 (Transparant)

Ja dat is meer dan 100 euro samen maar zie deze post meer als inspiratie voor de TS om over na te denken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 17-12-2016 10:27 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 08:56:

Maar met een audiojack is het toch niet draadloos meer te krijgen? Of ben ik zo'n noob dat ik iets mis?
Natuurlijk heb ik op mediamarkt site gekeken, maar bij draadloos via bluetooth heb ik maar 1 situatie afgedekt...

@oldsmelly hoeveel info heb je nog meer nodig? Ik wil hem draadloos voor smartphone gebruiken en draadloos voor tv. Budget ca. €100.

@katirzan de skullcandy kan toch niet draadloos op tv?

Aangezien ik het zoeken eenbeetje zat geworden ben kwam ik hier om raad vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:17:
[...]

Maar met een audiojack is het toch niet draadloos meer te krijgen? Of ben ik zo'n noob dat ik iets mis?
Natuurlijk heb ik op mediamarkt site gekeken, maar bij draadloos via bluetooth heb ik maar 1 situatie afgedekt...

@oldsmelly hoeveel info heb je nog meer nodig? Ik wil hem draadloos voor smartphone gebruiken en draadloos voor tv. Budget ca. €100.

Aangezien ik het zoeken eenbeetje zat geworden ben kwam ik hier om raad vragen..
Je snapt het verhaal van Ramon met die 2 koptelefoons niet. Als je thuis muziek luistert of tv kijkt wil je een zeer mooi geluid en een hoofdtelefoon die lekker zit en ook nog een beetje ademt, zodat je oren niet te warm worden. Het grote nadeel van dit is dat het omgevingsgeluid van bijvoorbeeld een trein er doorheen dendert en het volume op belastend niveau moet opvoeren om nog iets te horen. Vervelend voor je medereizigers en ook zeer schadelijk voor je gehoor.

Die oordopjes zijn er juist op gemaakt om het omgevingsgeluid tegen te houden en je kunt zelfs in een vliegtuig bij klein volume de details netjes horen zonder risico op gehoorschade. Echter deze is minder comfortabel en het geluid zal ietsje minder zijn.

Je kan beter eerst afvragen waar je deze het meest gaat gebruiken. Deze vraag is belangrijker dan wel of niet bedraad.

Overigens, fietsen met muziek op is gevaarlijk, maar met noice canceling erbij speel je met je leven. Want die auto die je aanrijdt hoor je niet, maar voel je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
@aljooge: Jij bepaalt toch niet wat voor een ander (TS) belangrijker is? Tips geven kan altijd natuurlijk, maar jou reactie neigt meer naar: "Ik heb de waarheid in pacht en weet het het beste. Mijn keuze en smaak is ook het best".

Als jij advies vraagt voor een bepaalde auto met een bepaald budget kom ik toch ook niet op de proppen met mijn Audi die veel beter, mooier en veiliger is. Oh, en 4x zo duur.

Misschien goed bedoeld van mensen hoor, maar advies dat totaal afwijkt van wat TS vraagt (draadloos, honderd euro, TV én muziek voor onderweg) is soms gewoon irritant. Geluid en comfort zijn namelijk ook gewoon nog steeds vrij subjectief en iedereen heeft een andere portomonnee en eis.

@TS: misschien gewoon eens informatie vragen in een hifi/elektro winkel. Anders bij de fabrikant. Een BT headphone kun je namelijk niet altijd zomaar aan de tv koppelen. Misschien wel als er een transmitter ofzo tussen zit..

[ Voor 14% gewijzigd door remzor op 17-12-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:02
remzor schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:33:
@aljooge: Jij bepaalt toch niet wat voor een ander (TS) belangrijker is? Tips geven kan altijd natuurlijk, maar jou reactie neigt meer naar: "Ik heb de waarheid in pacht en weet het het beste. Mijn keuze en smaak is ook het best".

Als jij advies vraagt voor een bepaalde auto met een bepaald budget kom ik toch ook niet op de proppen met mijn Audi die veel beter, mooier en veiliger is. Oh, en 4x zo duur.

Misschien goed bedoeld van mensen hoor, maar advies dat totaal afwijkt van wat TS vraagt (draadloos, honderd euro, TV én muziek voor onderweg) is soms gewoon irritant. Geluid en comfort zijn namelijk ook gewoon nog steeds vrij subjectief en iedereen heeft een andere portomonnee en eis.

@TS: misschien gewoon eens informatie vragen in een hifi/elektro winkel. Anders bij de fabrikant. Een BT headphone kun je namelijk niet altijd zomaar aan de tv koppelen. Misschien wel als er een transmitter ofzo tussen zit..
In de vraag zit: voor tv en onderweg. Verschil tussen deze twee, thuis is het stil, onderweg is het rumoerig. Hoe je iets waarneemt hangt af van signaal/ruis verhouding.

Dit gaat niet samen helaas. Je kan prachtige draadloze koptelefoons kopen, die het omgevingsgeluid geluid goed doorlaten. Dan heb je voor de functie onderweg in de trein niet veel aan dit apparaat, want ruis is groot.

Thuis daarentegen is het stil en valt de winst te halen in het verbeteren van het signaal met ook een verbetering in draagcomfort. Ik heb hele mooie Sennheisers thuis, schitterend geluid. In het OV zijn ze totaal onbruikbaar.Voor deze miskoop probeer ik de forumposter te behoeden. Dit heeft niets te maken met persoonlijke smaak, prijskaartjes oid: nee je hoort geen snars met dat ding bij omgevingslawaai. Maar thuis is deze fijn om er lekker relaxed van te genieten.

Aan de andere kant heb ik ook dopjes die juist het omgevingsgeluid tegen houden, voor de situatie dat je blij bent dat je muziek hebt. Ze zitten een stuk minder en het geluid is minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:17:
[...]

Nou zonder audiojack (alleen BT) laat tweakers.net 281 hoofdtelefoons zien, met BT + Audiojack vind ik er 76.
De reden waarom ik dacht van ej misschien is een aansluiting van de audiojack wel handig als je de hoofdtelefoon voor je TV wilt gebruiken :P
Volgens mij heeft mijn TV namelijk geen BT zender/ontvanger waardoor ik dus de audiojack zou moeten gebruiken.

Maar misschien heb ik door wat jij wilt; jij zoekt een BT headset waar ook een ontvanger/verzender bij zit? Of hoe wil je het via BT doen op je TV?
Ik dacht namelijk BT voor de telefoon, en voor de TV de audiojack, als het in beiden situaties via BT moet (telefoon en de TV) dan moet je inderdaad zo'n soort dockstation hebben die je op je TV of wat dan ook aansluit.

Wat zegt de pricewatch hier op tweakers? Wellicht makkelijk dat jij er even kijkt aangezien jij weet wat je wilt, wij weten niet wat jij nou precies zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
remzor schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:33:

Klopt, dat is wat ik nu namelijk ook wil weten.. Heeft hij al iets van een BT ontvanger/verzender in de TV zitten waar de hoofdtelefoon mee gekoppeld kan worden?

Ik weet dat mijn opa al jaren een systeem heeft van Sennheizer (excuses indien ik het merk verkeert type), die heeft een oplaadstation die ook gelijk de ontvanger/verzender is. Deze kan je volgens mij via de tulp of audiojack aansluiten op je TV of radio. Zo kan hij dus ''draadloos'' luisteren, maar dat ding kan je dan weer niet met een telefoon koppelen, die heeft alleen een koppeling met zijn oplaadstation.

Met dat ding van mijn opa (wat dus vermoed ik buiten boord valt) zou je dus dikke accu mee moeten nemen, oplaadstation aansluiten op de telefoon+accu en nah laat maar dat wordt niks :P

Als de TS wel zoiets zoekt (beetje bij beetje komen we er wel haha) dan wordt het inderdaad een stuk moeilijker zoeken.

De meeste fabrikanten verplichten je min of meer om het oplaadstation te gebruiken, is die stuk heb je pech en ga je de portemonnee open trekken, de fabrikanten zorgen er dus voor dat de hoofdtelefoon alleen gekoppeld kan worden aan het oplaadstation en niet aan een telefoon. De TS zoekt dan denk ik een hoofdtelefoon die je zowel kan koppelen aan het station als aan een smartphone, enja dan wordt het ineens een stuk moeilijker indien het 100% via BT moet.
Dit is de reden waarom ik de headsets liet zien die zowel via Audiojack als via BT aangesloten konden worden.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 18-12-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Edit: verwijderd, ik deed een niet werkend voorstel

[ Voor 76% gewijzigd door michiel_ op 18-12-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
michiel_ schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:12:
Even tussendoor: bij de Action haal je een bluetooth ontvanger voor 8 euro, kan je zo aansluiten op de koptelefoon aansluiting van je tv. Heb je nog 92 euro voor een goede bluetooth koptelefoon.
Kijk, indien dat zo is dan is dat toch de oplossing?
Koop je inderdaad zo'n BT stick, dan een headset die alleen BT ondersteund, nou dan heb je de keuze uit zo'n 280 headsets

Ik durfde er niet over te beginnen omdat ik niet wist of je zo 1,2,3 aan een BT stick kon komen die deze eisen aan boord heeft, als dat wel zo is, problem solved?

Edit: ik ben op een niet werkend voorstel doorgegaan xd

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 18-12-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sorry, ik dacht even niet na. Gaat om een bluetooth ontvanger niet zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
michiel_ schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:16:
Sorry, ik dacht even niet na. Gaat om een bluetooth ontvanger niet zender.
Ja als ik zelf kijk naar een BT audio zender, deze zijn best prijzig, zodanig dat ik er best van schrik?

We moeten dus een headset hebben die samen met een BT zender geleverd wordt, zal vast en zeker schelen qua prijs dan wanneer je beiden producten los koopt.

Tot mijn verbazing kan je helemaal niet aangeven in de pricewatch dat er een BT zender bij moet zitten, ik heb nu een aantal willekeurige headsets geopend, maar nergens staat erbij of er een BT zender bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort in CEA thuis. Dit topic krijgt een verhuizing die kant op dus.
Pagina: 1