Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring is met de Experiabox van KPN. Mijn ouders zitten al heel wat jaren bij KPN op een koperlijntje, maar helaas gaat dat niet altijd even goed.
Zo nu en dan zijn er weer problemen mee, zo ook vandaag. Dat is ook een beetje de aanleiding voor dit topic.
De setup is als volgt: beneden staat de experiabox en op zolder staat een andere router, om daar voor beter wifi-bereik te zorgen. Op die router is NAT en DHCP uitgeschakeld, zodat alle aangesloten computers op hetzelfde netwerk zitten.
Alleen deed het het niet helemaal. Er waren wat problemen, dus de router boven werd gereset. Toen helemaal geen internet daar meer natuurlijk, omdat de instellingen weer weg waren. Dus ik mocht het even fixen.
Zodoende ging ik even pingen naar de router boven, via de experiabox. Van die resultaten schrok ik wel een beetje:
Packets: Sent = 100, Received = 99, Lost = 1 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 37ms, Maximum = 1907ms, Average = 453ms
dat is dus een gemiddelde ping van 453ms (!) over het interne netwerk. Over het internet is het soms nog erger.
Het gaat wel een beetje bij vlagen, soms gaat het goed, soms niet.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Zo nu en dan zijn er weer problemen mee, zo ook vandaag. Dat is ook een beetje de aanleiding voor dit topic.
De setup is als volgt: beneden staat de experiabox en op zolder staat een andere router, om daar voor beter wifi-bereik te zorgen. Op die router is NAT en DHCP uitgeschakeld, zodat alle aangesloten computers op hetzelfde netwerk zitten.
Alleen deed het het niet helemaal. Er waren wat problemen, dus de router boven werd gereset. Toen helemaal geen internet daar meer natuurlijk, omdat de instellingen weer weg waren. Dus ik mocht het even fixen.
Zodoende ging ik even pingen naar de router boven, via de experiabox. Van die resultaten schrok ik wel een beetje:
Packets: Sent = 100, Received = 99, Lost = 1 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 37ms, Maximum = 1907ms, Average = 453ms
dat is dus een gemiddelde ping van 453ms (!) over het interne netwerk. Over het internet is het soms nog erger.
Het gaat wel een beetje bij vlagen, soms gaat het goed, soms niet.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.