MSI K7T Pro2 wil niet meer starten :-(

Pagina: 1
Acties:

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Zie topic :(

Bij het booten komt ie volgens de Diagnostics LEDS tot aan "Assign IRQs to PCI devices"
Dit is dus de status waar dit moederbord in komt voordat je OS gaat booten.. :(

Alle hardware eruit gehaald, geheugen eruit. 1 dimmetje erin, 1 hd aangesloten, cpu + kooler, gforce2 gts, voeding.
Als ik 'm dan boot dan blijft ie de eerste keer haken op: "Initializing floppy drive controller. This will initialize floppy drive and controller"
Ik heb dus nooit een diskette station aangesloten dus dat is lulkoek :P
Als ik 'm hierna uitzet en opnieuw probeer de booten blijft ie haken op "Assign IRQs to PCI devices".
Bios is gereset maar dat hielp dus niets :(

Iemand hier ervaring mee en/of misschien tips wat te doen? :? :? :?

Win2000 professional
AMD Duron 700 (niet overclockt)
768 mb ram (nu 128 geinstalleerd)
40 gig hd ibm (wel aangesloten)
gforce 2 gts (aangesloten)
sb live, realtek netwerkkaartje, tvkaart, asus cdrom, 17 gig hd allemaal niet aangesloten..
Help :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je krijgt dus wel beeld? Probeer eens een andere hardeschijf (als je dat hebt).

dat met die floppy drive kan liggen aan je bios instellingen. Je moet eerst in de bios instellen dat je geen floppy drive aansluit voordat je boot.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Marv
Andere hd hielp niet en in de bios kom ik niet eens! :(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

had ik ook
zeker verkeerde bios geflashed?
moet je terug brengen naar de winkel en niks zeggen over dat je het bios hebt geflashed

Verwijderd

Als je de bios niet geflashed heb denk ik het probleem wel te weten.

Bij een vriend van me had ik hetzelfde probleem door een niet goed meewerkend diskettestation (er zijn best veel nieuwe flops die gewoon NIET samen willen werken met MSI oudere geven vaak geen probleem) Aangezien je er geen hebt zou dat het probleem weleens kunnen zijn, dus probeer even een diskette station aan te sluiten.

Als je toevallig opnieuw aan het installeren was kan het ook aan het diskette station liggen, Windows 98se wilde bij mij niet opnieuw installeren zonder diskette station, (hangen bij de installatie). De opstartdrivers haalde ik toen van zip of 2epartitie.
Diskette station er weer ingedaan en hij installeerde gewoon.

• Marv
Op zondag 01 juli 2001 15:57 schreef funksngrooves het volgende:
Als je de bios niet geflashed heb denk ik het probleem wel te weten.

Bij een vriend van me had ik hetzelfde probleem door een niet goed meewerkend diskettestation (er zijn best veel nieuwe flops die gewoon NIET samen willen werken met MSI oudere geven vaak geen probleem) Aangezien je er geen hebt zou dat het probleem weleens kunnen zijn, dus probeer even een diskette station aan te sluiten.

Diskette station er weer ingedaan en hij installeerde gewoon.
Nope, ik heb m'n bios niet geflashed dus dat kan niet fout zijn... en ik was ook niet windows aan het installeren.

Ik zal eens een werkend diskette station installeren, ben alleen bang dat het niet gaat werken (voorgevoel :P )
Heb alles uit m'n kast gegooid en ben verder gegaan met m'n casemod... vanavond probeer ik het diskette station wel even :)

Verwijderd

Suc6 ermee,

het diskettestation is het proberen waard, maar als je systeem voorheen foutloos heeft gelopen denk ik toch dat je mobo dan gaar is :(

Terug naar de winkel lijkt me dan... :(

• Marv
Op zondag 01 juli 2001 17:30 schreef funksngrooves het volgende:
Suc6 ermee,

het diskettestation is het proberen waard, maar als je systeem voorheen foutloos heeft gelopen denk ik toch dat je mobo dan gaar is :(

Terug naar de winkel lijkt me dan... :(
Diskette station werkt dus niet :(
Kreeg net een melding: bios checksum error (energy logo compleet gaar)
Dus ik nog een keer computer uit en aan... krijg ik weer hetzelfde als eerst...
Nu komt ie niet verder als energy logo (helemaal door elkaar) :( :( :(
Dat wordt goed zoeken naar het bonnetje....

Iemand tips voor een ander moederbord???
(duron700 (binnekort thunderbird 1 ghz) 133mhz geheugen)

Verwijderd

Waarom niet hetzelfde bord..
Kapot gaat alles.. daar is niks aan te doen..

Verwijderd

Ik zou niet voor hetzelfde bord gaan maar voor een iets 'nieuwer' bord bijv 266 of raid of wat dan ook.

En zo te horen ga je een nieuwe proc kopen, dan komt zo'n 'nieuwer' bord helemaal van pas.
Pagina: 1