Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe (game) pc <€1.000

Pagina: 1
Acties:

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-11 10:21
Hoi Tweakers,

Momenteel heb ik een 17" laptop waar ik ( kreng laat het niet meer toe) momenteel niet meer op game. Deze sleep ik verder elke dag mee naar school, wat tot nu toe nog geen probleem is. Helaas heeft het beestje zijn beste tijd gehad en zal toch echt binnenkort vervangen moeten worden. Als oplossing voor dit probleem wil ik een desktop kopen en als de laptop het écht écht écht gaat begeven, een nieuwe laptop aanschaffen. Daar twijfel ik nog over, maar is op dit moment niet relevant (tenzij iemand een geweldige suggestie heeft. Een refurb zou bijvoorbeeld perfect zijn) voor dit topic.

Ik zoek een?

Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Ik zoek een nieuwe desktop om voornamelijk op te gamen (en tekstverwerken voor school)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wou eigenlijk onder de €1000 blijven, maar kan eventueel tot €1.100 opgeschroefd worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Om te gamen. Momenteel speel ik veel Overwatch op de PS4, dit zou ik graag op de PC willen doen (controller is het net niet bij sommige heroes), eventueel BF1, CS:GO en mocht ik ooit nog weer beginnen, WoW.

Momenteel heb ik één 24" 60hz full hd monitor, net als een verouderd toetsenbord (Logitech G15 (die blauwe!!) en een Razer Naga die soms uitvalt wegens kabelbreuken. Aansluiten op een laptop is ook niet zo bevorderlijk voor de muis.
Ik zit erover na te denken om een mechanisch toetsenbord te kopen, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept (suggesties zijn welkom!)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb na, verschillende topics doorgelezen te hebben, onderstaand lijstje gemaakt.

Alhoewel ik AMD een warm hart toedraag, denk ik toch dat Intel op dit moment de betere keus is. De keuze voor de i5-6500 is dat het qua kloksnelheid best wel veel scheelt vergeleken met de i5-6400 en daar ben ik wel bereid €20,- extra voor uit te geven, tenzij iemand zegt dat het complete onzin is om de 6500 te halen.

Verder staat hier nu een boxed versie in. Als ik het goed heb is dat met stock cooler? Ik heb er een losse cooler bij gedaan, dus dan zou ik ook voor een tray versie kunnen gaan?

Verder lees ik overal dat de RX480 in DX11 games ietsjes minder presteert dan de groene tegenhanger, maar in DX12 hier weer iets bovenuit schiet. Ik heb in een ver verleden een Sapphire Radeon HD 4850 gehad en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Daarom Sapphire aangehouden. Verder lees ik dat de drivers van AMD momenteel prima zijn.

Wat betreft de kast, Hier weet ik zelf niet zo heel veel van, dus mochten er nog betere suggesties zijn: Ik sta er volledig voor open! Mocht iemand een open kast adviseren, lijkt het me ook wel leuk om matchende kleuren te hebben :+

Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles gehad. Mocht ik nog iets vergeten zijn hoor ik het graag, dan pas ik het even aan.

Alvast bedankt ! :>
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 288,-€ 288,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,51€ 22,51
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 49,99€ 49,99
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,81

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Systeem ziet er erg mooi uit tot nu toe! Ik zou je aanraden om een paar euro meer uit te geven en de volgende CPU koeler te kopen: pricewatch: Arctic Freezer i32 verder opnieuw voor net iets meer deze GPU: pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil deze GPU blijft erg stil, ik heb hem zelf ook en blijft met een lichte overclock mooi koel! Komt niet boven 80C uit in mijn case.
Voor de case zou je net iets meer uit kunnen geven om deze te kopen: pricewatch: Fractal Design Define S betere airflow etc.
Als laatste zou je ook voor 16GB ram gaan, dit is geen vereiste, maar is wel meer futureproof.
Je zou idd ook voor de tray kunnen gaan, maar deze is wonderbaarlijk duurder dan de boxed.
Je kan eventueel ook wachten op de nieuwe AMD zen die in de eerste periode van 2017 zal worden gelauncht. Alhoewel er geen duidelijke prijzen zijn zal je waarschijnlijk voor zo'n 230€ een 4Core8Thread kunnen oppikken. (Opnieuw, meer speculatie dan harde feiten.)
Veel succes!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je niet gaat overclocken, is de standaard cooler prima. Ik zou als ik jouw was pas beginnen met een nieuwe koeler mocht je echt willen overclocken.

• Royy
xXfinntasyXx schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:33:
Systeem ziet er erg mooi uit tot nu toe! Ik zou je aanraden om een paar euro meer uit te geven en de volgende CPU koeler te kopen: pricewatch: Arctic Freezer i32 verder opnieuw voor net iets meer deze GPU: pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil deze GPU blijft erg stil, ik heb hem zelf ook en blijft met een lichte overclock mooi koel! Komt niet boven 80C uit in mijn case.
Voor de case zou je net iets meer uit kunnen geven om deze te kopen: pricewatch: Fractal Design Define S betere airflow etc.
Als laatste zou je ook voor 16GB ram gaan, dit is geen vereiste, maar is wel meer futureproof.
Je zou idd ook voor de tray kunnen gaan, maar deze is wonderbaarlijk duurder dan de boxed.
Je kan eventueel ook wachten op de nieuwe AMD zen die in de eerste periode van 2017 zal worden gelauncht. Alhoewel er geen duidelijke prijzen zijn zal je waarschijnlijk voor zo'n 230€ een 4Core8Thread kunnen oppikken. (Opnieuw, meer speculatie dan harde feiten.)
Veel succes!
Bedankt voor de reply! Helaas gisteravond niet meer de mogelijkheid gehad om op tweakers te kijken. Ik heb de videokaart vervangen voor de Powercolor. Heb verder 16 GiB toegevoegd.

De kast: Is bijna twee keer zo duur en dat scheelt nog best wel. Aan de andere kant, dit is wel een pc waar ik een paar jaar mee wil doen, dus bezuinigen op zoiets lijkt mij ook weer zonde.
misterTweakers schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:45:
Als je niet gaat overclocken, is de standaard cooler prima. Ik zou als ik jouw was pas beginnen met een nieuwe koeler mocht je echt willen overclocken.
Ik heb even gekeken naar het verschil tussen de twee coolers. Ik wil er graag een aftermarket cooler opzetten omdat ik die van Intel standaard te luid vind (vroeger, in ieder geval). Voldoet de be quiet! dan nog? Ik kan nergens echt duidelijke resultaten van be quiet! vinden, maar deze wordt best vaak aangeraden hier.
.

Dan kom ik op onderstaande uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil€ 292,51€ 292,51
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,51€ 22,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 100,95€ 100,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 963,72

Super bedankt so far!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Je kan als ram ook pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 gebruiken, verschil in snelheid is nagenoeg niet te merken en is toch weer 10€ goedkoper (uiterlijk maakt ook niet uit want je case heeft geen window.) de cooler is goed, stock coolers zijn trouwens ook minder luidruchtig tegenwoordig.

• Royy
Excuus! Kleine update;
Het is uiteindelijk de sapphire geworden, de fractal design kast en het corsair geheugen. Bedankt voor het meedenken: hij draait perfect!
Pagina: 1