Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856305

Topicstarter
Mijn vraag
Ik dacht al langer aan het kopen van een Macbook. Na nadenken had ik al besloten dat mijn voorkeur ligt bij de Macbook Air of de normale Macbook. Gezien het scherm, toetsenbord en trackpad ligt mijn voorkeur uiteindelijk bij de Macbook 12 inch... Momenteel heb ik een Asus x220CA met windows 10
Nu was ik gisteren in de Mediamarkt de HP 360 aan het testen voor mijn ouders. (Model 4100) Wat mij opvalt, is dat de laptop even "goed" lijkt als een macbook. (Goed scherm, trackpad kent de twee vinger scroll, inzoom en pagina terug swipe gebaren)
Hierdoor twijfel ik

Ik ben vooral op zoek naar de gemakken van een Macbook, lekker kunnen typen, een goede batterij zodat ik in bed op de laptop kan werken zonder kabeltje.
Een Mac heb ik nog nooit gehad. Ik hoor altijd goede verhalen, o.a. met minder virussen en betere kwaliteit. (geen idee hoe lang hp mee gaat en of die niet traag wordt?)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Internet (Chrome)
Word/Microsoft Office
Dropbox

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mediamarkt ;)
En de Macbook heeft alleen een usb-c poortje. Echter gebruik ik de poortjes letterlijk nooit... (Behalve om te opladen)
Macbook heeft geen touchscreen, maar wel meer pixels (Touchscreen gebruik ik zelden, geen idee of ik dat met de HP wel zou gebruiken, ik heb daarnaast een ipad)
Macbook kost 1400 en kan je "remarketed" krijgen voor 1100, dus even duur als HP

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 18:33
Je zegt dat je lekker wil kunnen typen. Heb je het toetsenbord van de MacBook al wel eens geprobeerd? Dit zou ik in ieder geval wel doen.

[ Voor 49% gewijzigd door ruvansin op 16-12-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Er stond een uitgebreide review op Tweakers hier. Bij de benchmarks zie je wel dat de Macbook eigenlijk alle soortgelijke laptops waaronder ook de HP x360 achter zich liet.

reviews: HP Spectre 13 x360: convertible die vrijwel alles goed doet

Mijn keuze: de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 16:56

Plainside

I browse when I'm at work

Tja, eigen keuze zou ik zeggen.
Macbooks kunnen jaren meer maar hetzelfde geld voor de HP laptops.
ligt er vooral aan hoe je er mee omgaat.
Ook is het voordeel bij HP dat jezelf nog wat onderhoud kan doen zonder garantie breuk.
Dit is meestal niet zo bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Plainside schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:55:
Macbooks kunnen jaren meer maar hetzelfde geld voor de HP laptops.
Macbooks zijn doorgaans duurder dan een vergelijkbare niet-Apple laptop. Je kan veelal een betere niet-Apple laptop kopen voor een kleiner bedrag.

TS kijkt dus ook al naar een refurbished Apple staat in de startpost. Daarom is het even duur als een nieuwe HP 360.
Anoniem: 856305 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:28:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Internet (Chrome)
Word/Microsoft Office
Dropbox
Let op dat een licentie voor Office op Windows niet altijd gebruikt kan worden voor Office op OS X. Enkel als je Office 365 hebt mag je de OS X versie gaan gebruiken, anders moet je een Office voor Mac licentie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Zelf de spectre, zeer over te spreken (zeer goed toetsenboard btw).
Pagina: 1