• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:43
Ik heb een DS115j (goedkoopste Synology NAS) gekocht om daarnee mijn FLAC bestanden via de USB uitgang af te spelen.
Via DS Audio heb ik aangegeven dat ik hoge uitvoerkwaliteit wil voor USB speakers.
Aan de USB uitgang heb ik een Audioquest dragonfly DAC en daaraan mijn koptelefoon.

Nu hoor ik bij elk nummer vanaf 0:02 t/m 0:05 seconden een digitale vervorming in het geluid.
Waarom hoor ik deze digitale vervorming? Is deze NAS te zwak? Zet ie de FLAC bestanden eerst om en is de digitale vervorming een resultaat hiervan?

Edit:
Ik zit nu een nummer te luisteren en hoor de vervorming ook halverwege het nummer. :S

[ Voor 14% gewijzigd door deBennie op 16-12-2016 14:35 ]

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Klinkt als underpowered. De j versie van Synology is toch steeds de budget versie van de reeks? Niet negatief bedoeld, maar ik dat er eerst een j versie is, dan de normale en dan de plus variant in de reeks, oplopend in power en centen.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:43
Klopt, het is de meest goedkope Synology NAS, kost 82 euro incl verzendkosten.

Dus de vervorming is een gevolg van te zwakke specs?

Ik heb thuis een (oudere) ds112+ staan, met die NAS heb ik geen last van vervorming..

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Ik vermoed het. De oudere plus is mogelijk krachtiger en daarom geschikter.

Het vervelende vind ik altijd dat je hier pas achter komt wanneer je het spul in huis hebt...