wie kan een LG IPS277L-BN repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yebogogo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 21:53
Ik heb een prachtige monitor, de LG IPS277L-BN. Helaas vertoont hij kuren. Telkens bij het wakker worden uit de slaapstand of bij opstarten gaat de monitor aan en uit, en aan en uit. Pas als ik de HDMI kabel eruit trek, even wacht en vervolgens weer aansluit, reageert de monitor weer normaal. Ik heb de voor de handliggende zaken als update driver, andere monitor aansluiten, al geprobeerd. PC functioneert prima. Er is dus iets aan de hand met de monitor. Terugsturen naar LG en door hen laten repareren, heeft volgens mij weinig zin, maar er zitten tussen de Tweakers wellicht wel mensen, die precies weten hoe de monitor weer te repareren.

Ik ben benieuwd of er iemand is met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:01
yebogogo schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:26:
Terugsturen naar LG en door hen laten repareren, heeft volgens mij weinig zin, maar er zitten tussen de Tweakers wellicht wel mensen, die precies weten hoe de monitor weer te repareren.
Wellicht kort door de bocht, maar waarom wil je liever iemand er naar laten kijken i.p.v. met LG contact op te nemen?
Mogelijk valt het onder garantie, of is het een vaak voorkomend iets wat gratis wordt gefixt.
Ik zou allereerst contact opnemen met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yebogogo
Er zit helaas geen garantie meer op en ik heb inmiddels al op internet gezien dat het uit elkaar halen van een monitor kinderspel is. Het enige dat ik niet weet of geen kennis van heb, is welke onderdelen er vervangen zouden moeten worden. Als ik de monitor naar LG voor reperatie stuur, kost mij dit hoogstwaarschijnlijk meer dan een nieuwe monitor. Vandaar dat ik eerst deze tactiek probeer.....waarbij ik natuurlijk ervan uitga dat een eventuele Tweakersreperatie ook geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Klinkt een beetje als een probleem dat ik ooit had met een oud samsung schermpje.
Dit kwam voornamelijk door een brakke Transformator, waardoor naar langere tijd het genegeerd te hebben niet meer een beeld poste.
Wat heb je al via google kunnen vinden trouwens?

Wat mij ook te binnen schiet is een brakke connector(scherm).
Ook kan je nog een andere HDMI kabel proberen en of een andere ingang op het scherm.

En je kan altijd LG vragen of zij weten wat het probleem kan zijn.

Had trouwens ook iets vergelijkbaars met mijn huidige Iilyama was idd de HDMI connector niet lekker.
Kon ik gewoon door Iilyama later repareren zonder kosten(zij halen het op en sturen het terug) en viel buiten winkel garantie niet fabrieks garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb al heel wat ervaring met hardware repararties !
Als je wil kan ik ernaar kijken de vraag is alleen hoever moeten we rijden om dit op te lossen?
Mijn vermoeden gaat naar kapotte condensatoren. Ik heb al veel schermen dit zien doen en na vervanging waren ze terug in orde. Als die zelf eens open smijt (omdat dit toch gemakkelijk is) en een fotootje van de 2 moederborden trekt (liefst de kant van de componenten) en hier post.
Dan staan je al een grote stap verder.

Indien we niets kunnen zien is het veelal de grafische chip en daar kan ik ook wel iets aan doen !

Laat maar weten !
groetjes, Louise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:34:
Hoi,
Ik heb al heel wat ervaring met hardware repararties !
Als je wil kan ik ernaar kijken de vraag is alleen hoever moeten we rijden om dit op te lossen?
Mijn vermoeden gaat naar kapotte condensatoren. Ik heb al veel schermen dit zien doen en na vervanging waren ze terug in orde. Als die zelf eens open smijt (omdat dit toch gemakkelijk is) en een fotootje van de 2 moederborden trekt (liefst de kant van de componenten) en hier post.
Dan staan je al een grote stap verder.

Indien we niets kunnen zien is het veelal de grafische chip en daar kan ik ook wel iets aan doen !

Laat maar weten !
groetjes, Louise.
rotte condensatoren in de voeding zou ook mijn gok zijn.. eens met een samsung monitor mee gemaakt. en ook eens met een JVC LCD Tv..

vervangende condensators er in en ze werkten alle 2 weer feilloos

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs condensatoren: ongeveer 35€cent per stuk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Pas als ik de HDMI kabel eruit trek, even wacht en vervolgens weer aansluit, reageert de monitor weer normaal.

Dat betekent dat de monitor het op zich goed doet. De onderdelen binnenin het apparaat storen zich niet aan het uit/inpluggen. Het lijkt er dan eerder op dat de PC warrige signalen stuurt aan of ontvangt van deze monitor.

- Wat gebeurt er als je de kabel er uit laat en uit en weer aan zet, start ie dan normaal op?
- Waar heb je je monitor op aangesloten: videokaart, PC, OS; krijgt je videokaart voldoende vermogen van de voeding?
- Hen je een andere kabel geprobeerd?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kalief schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:41:
Pas als ik de HDMI kabel eruit trek, even wacht en vervolgens weer aansluit, reageert de monitor weer normaal.

Dat betekent dat de monitor het op zich goed doet. De onderdelen binnenin het apparaat storen zich niet aan het uit/inpluggen. Het lijkt er dan eerder op dat de PC warrige signalen stuurt aan of ontvangt van deze monitor.

- Wat gebeurt er als je de kabel er uit laat en uit en weer aan zet, start ie dan normaal op?
- Waar heb je je monitor op aangesloten: videokaart, PC, OS; krijgt je videokaart voldoende vermogen van de voeding?
- Hen je een andere kabel geprobeerd?
gok dat als er geen INPUT is dat er minder stroom verbruikt wordt, en daardoor het net lukt om te boel op gang te krijgen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yebogogo
Heerlijk om deel uit te maken van de Tweakers community. In een hele korte al veel reacties. Dank daarvoor.

Ik heb inderdaad al verschillende HDMI kabels geprobeerd. Er zit nu een DVI kabel in. De verschillende kabels hadden geen effect. Als de monitor goed eenmaal het signaal goed oppakt, blijft deze het goed doen zonder verdere complicaties, totdat de PC/Monitor weer in slaapstand komt. Start ik de PC op dan gaat de monitor aan en uit. Het weinige verstand dat ik heb van elektronica vertelt me dat dit wellicht iets te maken kan hebben met de condensator in het scherm.

Ook heb ik geen problemen ondervonden met de videocard (6950 radeon). Wel heb ik twee monitoren aangesloten. De andere monitor (oude Benq LCD 22") werkt op DVI naar behoren. Ik zal de komende uren eens bekijken wat er gebeurt als ik de Benq monitor niet aansluit. Als de LG dan normaal werkt, ligt het toch aan de PC/Videocard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi dat je al beetje op weg geholpen bent, toch gaat dit topic dicht. GoT is er voor discussie en vragen op het forum zelf, niet voor oproepen om computerhulp.

Daar hebben we in Vraag & Aanbod de categorie 'Computerhulp' voor.

Ik zou je aanraden om daar dus je vraag wie een scherm kan repareren te stellen. Als het helemaal niet om reparatie van een scherm gaat maar om gewoon hier op het forum hulp te krijgen om een probleem op te lossen, dan mag je daar natuurlijk altijd wel een topic voor openen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.