Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 22:03
Hi! Ik ben eigenlijk altijd een apple fan geweest. Maar moet zeggen dat de huidige ontwikkelingen erg tegenvallen. Daarom zit ik te kijken of de Samsung S6/S7 misschien iets voor mij is. Eén van de grote voordelen van Apple is dat de telefoons nauwelijks traag worden naar verloop van tijd. Hoe is dat met de Samsungs (Bijv de S7)? Hoe is de snelheid tov het begin? Neemt de snelheid af? Of blijft deze gelijk?

Ik heb nu namelijk een Iphone 6. Maar deze begint na 2,5 jaar wat kleine gebreken te vertonen. Ik zit dus nu te kijken of ik deze laat repareren, of dat ik een andere telefoon koop.

Alvast bedankt!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
niet echt te voorspellen.. ligt met name aan de apps die je in de loop der tijd verzameld en wat voor resources dat die nodig hebben. Dat kan over 2 jaar totaal anders zijn dan nu.

met dezelfde set apps zal een toestel niet trager worden.

En qua OS updates.. apple bied dan misschien langer update, maar niet altijd ten goede van de snelheid bij de oudere toestellen.. android lijkt de laatste tijd niet echt zwaarder te worden met major updates.

Strava

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Robbartelds schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:37:
Eén van de grote voordelen van Apple is dat de telefoons nauwelijks traag worden naar verloop van tijd. Hoe is dat met de Samsungs (Bijv de S7)? Hoe is de snelheid tov het begin? Neemt de snelheid af? Of blijft deze gelijk?
De snelheid in het begin van elke high-end toestel is meer dan prima. Wat je vroeger heel snel merkte was dat met name de goedkopere Android telefoons traag worden op gegeven moment. Het OS wordt groter, de apps worden steeds groter en zwaarder en het geheel wordt trager. Verder lijkt je telefoon ook steeds trager te worden, omdat de nieuwere telefoons (in je omgeving) steeds sneller worden. Je 'standaard' wordt dus steeds aangepast.

Met de huidige (high-end) toestellen zit het echter wel goed. Ik heb bijvoorbeeld een OnePlus One gekocht twee jaar geleden. De Android versie is al 3 keer geüpdatet en het toestel is nog steeds super snel. Heb het toestel tot gisteren ook nooit opnieuw geïnstalleerd of opgeschoond. (Gisteren toevallig een custom rom geïnstalleerd en kwam er achter dat er 135 apps op stonden)

Zelfs toestellen in de Price-range 200 ~300 euro zijn en blijven gewoon erg snel. Je moet dan alleen wel een goede fabrikant uit kiezen die de toestellen in de prijsklasse ook updated (Wileyfox bijvoorbeeld).

Met een high-end toestel heb je hier sowieso wat minder last van, omdat elke fabrikant hun toestellen inmiddels netjes van updates voorziet. (Sony, LG, Samsung, HTC, OnePlus)

Verwijderd

Na lang twijfelen tussen Samsung en Iphone heb ik zelf een tweedehandse Iphone 6 gekocht. Enkele handige jongens van Mobico hebben mij bij aanschaf in de winkel wat simpele tips gegeven om de snelheid optimaal te houden. Tot nu toe werkt deze beter als de Samsung S7 die ik een tijdje als leentoestel had. Google ook even voor de tips, zoals geheugen vrij houden en locatie-settings uitzetten bijvoorbeeld. Succes verder!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor je bijdrage en welkom op Tweakers, maar ik verwacht dat de TS na vier maanden wel een keus heeft gemaakt.

Dit topic is gesloten.