Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle53
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05-2023
De problemen met mijn telefoon (die ik heb sinds oktober 2015) treden vooral op wanneer ik Pokemon Go speel:
* tijdens het spelen valt het spel soms uit en gaat de telefoon terug naar het beginscherm, alsof de telefoon het spel niet aan kan (denk ik met m'n lekenverstand)
* hoewel mijn batterij nog behoorlijk opgeladen is bijv. 50% valt de telefoon soms opeens uit en geeft dan aan 0% batterij. Dit gebeurt zonder waarschuwing vooraf.

Wat ik gedaan heb:
* sd kaartje aangeschaft en zo gezorgd dat de opslagcapaciteit iets groter werd (nu 900 mb). Wat ik me afvroeg al die google playzaken zoal boeken, films, muziek e.d. die ik nooit gebruik, kan ik die verwijderen?
Wanneer ik dat wil doen komt er een tekst dat dit problemen kan veroorzaken met andere apps en dan doe ik het toch maar niet.....
* nieuwe batterij gekocht

Beide problemen zijn er nog steeds. Ik kan natuurlijk een powerbank gebruiken tijdens spelen van Pokemon Go, maar gisteren viel de telefoon opeens uit terwijl ik aan het appen was. Dit gebeurde weer zonder waarschuwing vooraf, deze waarschuwing kreeg ik eerder altijd wel.

Mijn hoofdvraag is eigenlijk: is hier nog iets aan te doen of kan ik beter een andere telefoon aanschaffen ;)

Excuus voor de vele vragen en bedankt vast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07 23:06
De enige oplossing zal zijn om je telefoon helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet van te voren alles te backuppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:55
Inderdaad factory reset doen, als hij uitvalt bij 50% kan dit duiden op een defecte of slecht werkende batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Was dit een originele of namaak batterij?
* sd kaartje aangeschaft en zo gezorgd dat de opslagcapaciteit iets groter werd (nu 900 mb).
Wat voor kaartje heb je aangeschaft dat je opslagcapaciteit maar toeneemt met 900MB?
Wat ik me afvroeg al die google playzaken zoal boeken, films, muziek e.d. die ik nooit gebruik, kan ik die verwijderen?
Standaard zijn deze niet te verwijderen. Wil je dit toch doen zul je de telefoon moeten rooten.
Excuus voor de vele vragen en bedankt vast!
Geeft niks, daar zijn we een forum voor en je hebt een hele nette startpost gemaakt, dus we willen je graag helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle53
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Rens:
* 't is een originele Samsung-batterij die ik gekocht heb
* 't resultaat van 't sd-kaartje (16 GB!) viel me ook tegen.
Even gekeken bij opslag:
> totaal 8 gb
> minimale opslagruimte opstarten systeem 3, 06 gb
> gebruikte ruimte 2,39 gb
> cachegegevens 1,19 gb
> div. bestanden 292 mb
> beschikbare ruimte 1,07 gb
Wat me opviel/ tegenviel is dat veel apps niet op sd-kaartje kunnen, of had ik misschien iets moeten doen vooraf (formatteren?)
Vast weer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle53
Nog even een update!
Zaterdagavond heb ik in ruim anderhalf uur 10 tot 15 keer Pokémon opnieuw op moeten starten, steeds vond de telefoon geen gps of bleef mijn alter ego zomaar ergens stil staan terwijl wij weer verder gingen.
Dus 's avonds terug gezet naar fabrieksinstellingen. Helaas is er iets fout gegaan met de back-up, maar bij nader inzien heb ik sommige dingen er ook niet meer opgezet (en mis ik ze ook niet ;-)) dus dat scheelt wel iets in ruimte.
Die opslagruimte is veel meer geworden,dat kan bijna niet komen door die paar apps die ik er nu niet meer op heb.
Beschikbare ruimte is nu 2,97 gb!
Maar ik blijf problemen houden. Vooral dat het probleem dat ik bezig ben met het spel en dan zomaar opeens er uit lig en terug ben op het beginscherm van m'n telefoon.
Enig idee waardoor dit kan komen?
Of kan deze telefoon zo'n spel toch niet aan en is de enige oplossing een nieuwe telefoon aanschaffen?
Pagina: 1