Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 14:26
Als je via je browser naar www.gmail.com gaat, en inlogt, kun je, als je een mail open hebt, via de optie Meer -> Afspraak maken, een afspraak maken in Google Agenda.
Hierbij wordt de body van de mail direct in het agenda item gepasted.

Ideaal.

Alleen de standaard gmail app biedt die functionaliteit niet.

Ik zoek dus een app die dat wel kan, zodat ik vanuit mijn telefoon direct, bij het openen van een mail, een afspraak (agenda item), aan kan maken (of bewerken). Omdat ik verder wel tevreden ben met de gmail app hoop ik ook dat de Gmail app dit in de toekomst ondersteund.

Is er iemand die weet van een app die dit scenario ondersteund?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pastafan schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:00:
Is er iemand die weet van een app die dit scenario ondersteund?
Welke apps heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:23:
[...]

[mbr]Welke apps heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent.[/]
Ik heb de app 'inbox by Gmail' geprobeerd maar deze biedt helaas ook niet die functionaliteit. Verder heb ik dezelfde vraag uitgezet bij androidforum.com maar mogelijk zijn er hier mensen met dezelfde vraag naar dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:48
Met de app Nine schijnt te het kunnen. Ik heb even voor je gegoogled maar kom alleen maar reacties tegen van mensen die deze optie ook zoeken. Persoonlijk denk ik dat Google deze optie nooit in de app gaat toevoegen, why? Omdat ik verwacht dat er steeds meer gebruik gaat worden van Ok Google -> Create Calendar Event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb net even gekeken bij de mail-app die ik gebruikt, Boxer, en die ondersteund dat helaas ook niet. Er staan in de Play Store heel veel andere e-mail applicaties. Heb je die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:34:
[...]

Heb net even gekeken bij de mail-app die ik gebruikt, Boxer, en die ondersteund dat helaas ook niet. Er staan in de Play Store heel veel andere e-mail applicaties. Heb je die al geprobeerd?
Heb alleen Inbox by Gmail geprobeerd, daar zit die functionaliteit niet in.
Maar omdat het er zo veel zijn, dacht ik eerst laat ik eens navragen of er al bij iemand kennis van zaken aanwezig was, die mij kan melden welke app die functionaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
SuperKneus schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:13:
Met de app Nine schijnt te het kunnen. Ik heb even voor je gegoogled maar kom alleen maar reacties tegen van mensen die deze optie ook zoeken. Persoonlijk denk ik dat Google deze optie nooit in de app gaat toevoegen, why? Omdat ik verwacht dat er steeds meer gebruik gaat worden van Ok Google -> Create Calendar Event
Als ik zo zie is de app Nine alleen geschikt voor Outlook mail (synchronisatie)... ik zie er igg niets over Gmail mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Iemand?

Inmiddels zoek ik nog meer functionaliteit en wel dat ik vanuit gmail app google keep items aan aanmaken en bewerken. Eigenlijk dezelfde functionaliteit als met Calendar, maar dan met Googles Keep (notitie blok).

Juist van Google verwacht ik dat een sterke integratie van verschillende functies (email, agenda, notitie blok), maar dat valt mij dus tot nu toe tegen.

Op vragen gesteld aan google rechtstreeks op dit gebied krijg ik niet eens reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 21:24
Hallo Pastafan,

Ben je er toevallig al achter of dit kan?
Op een iPhone kan dit namelijk wel, maar ik krijg het niet voor elkaar in Gmail voor Android.

Ook zou het op de PC mogelijk moeten zijn: https://gmail.googleblog....d=14021979929641581856-NC

Maar ik krijg het in 2025 niet voor elkaar op een Android telefoon :')

Groeten van een andere pasta liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Pastapipo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:03:
Hallo Pastafan,

Ben je er toevallig al achter of dit kan?
Op een iPhone kan dit namelijk wel, maar ik krijg het niet voor elkaar in Gmail voor Android.

Ook zou het op de PC mogelijk moeten zijn: https://gmail.googleblog....d=14021979929641581856-NC

Maar ik krijg het in 2025 niet voor elkaar op een Android telefoon :')

Groeten van een andere pasta liefhebber.
Hallo @Pastapipo,

zojuist even gecheckt. Helaas nog steeds niet mogelijk bij mij in de Android app. Er is wel een mogelijkheid om vanuit een geopende mail een taak aan te maken, maar dus geen optie voor een afspraak in te plannen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 21:24
Ah jammer. Bedankt voor het kijken!
Pagina: 1