Ultra-wide of 2 FHD scherm kopen + advies

Pagina: 1
Acties:

• stretchmanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Goedemorgen,

Ik heb en computer zelf in elkaar gezet en ben nu op het punt om een scherm te kopen. Ik overweeg een ultra-wide (34inch) of 2 ~24inch's naast elkaar te zetten.

Zijn er Tweakers met ervaring met ultra-wides die eerder een 2 monitor setup hadden?

Als ik 2 monitoren die kies ik tussen pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart of pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart. Hebben jullie advies/ervaring met een van de schermen?

• livranca
  • Laatst online: 19:27
Wat is de hardware waarmee je het wil gebruiken? En waarvoor (en hoe) wil je dit gebruiken?

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-01 00:10
Ligt heel erg aan je gebruiksdoel.

Ik heb 2x 23 inch, eentje recht voor mn neus (laten we die A noemen), en dan schuin rechts van me nog 1 (die noemen we even B ), met een behoorlijke speaker ertussen. Werkt heel fijn, vooral als je op A bezig bent met uitvoeren (bijvoorbeeld CAD) en dan heb ik op B de specs oid openstaan. Zo heb je het gedeelte waar je het meeste op werkt lekker precies voor je en draai je zo nu en dan naar rechts voor info.

Ga je veel aan de slag met 1 beeldscherm vullende dingen, dan lijkt mij zo'n ultrawide echt prachtig, enorm veel werkruimte! Alleen als je daar dus 2 dingen op open zet heb je geen van beide recht voor je neus en dat lijkt me naar. Echter heb ik hier geen ervaring mee, maar het is in ieder geval iets om over na te denken ;)

• stretchmanz
Mijn computer heeft; een i5je, 16gb geheugen, ssd, Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1.

Ik speel af en toe een spelletje, age of empires, flight simulator Enzo, maar niks te ingewikkeld. Voor de rest programmeer ik, 'speel' ik met Adobe creatieve cloud Enzo en studeer ik nog. Dus dingen naast elkaar zetten doe ik best vaak.

• stretchmanz
Micktator schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:08:
Ik heb 2x 23 inch, eentje recht voor mn neus (laten we die A noemen), en dan schuin rechts van me nog 1 (die noemen we even B ), met een behoorlijke speaker ertussen.
Welke schermen heb je?

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:14
Een ultrawide kan echter ook softwarematig gesplitst worden, waarmee dus je dus kan simuleren dat je 2 schermen naast elkaar hebt staan.

Met 2 aparte schermen kun je niet simuleren alsof je 1 ultrawide scherm hebt ivm de monitorranden.

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-01 00:10
Oudjes van Acer, de H235H.
ruftman schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:10:
Een ultrawide kan echter ook softwarematig gesplitst worden, waarmee dus je dus kan simuleren dat je 2 schermen naast elkaar hebt staan.

Met 2 aparte schermen kun je niet simuleren alsof je 1 ultrawide scherm hebt ivm de monitorranden.
Klopt, dit is natuurlijk mogelijk, maar dan zit de 'rand' tussen de programma's precies voor je neus, en zit je dus altijd een beetje gedraaid naar links of naar rechts. Of je dat irritant vind is natuurlijk persoonlijk. Ligt er dus ook aan of je programma A meer gebruikt dan B (zoals een CAD programma en een datasheet) of dat het meer gelijkwaardig is.

Maar als ik zo jou gebruik hoor zou ik me daar niet al te druk over maken. Ga voor de lol eens in een winkel voor zo'n scherm staan, geeft een indruk van wat je kan verwachten.
Pagina: 1