iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Het eerste alternatief is pinnen uit de muur in het land waar je bent.
Geld wisselen hier is een redelijke optie.
Geld wisselen in London moet je nooit doen.
Ik gebruik altijd een combinatie van de eerste en tweede optie. Pin een klein bedrag lokaal (Ik haal maximaal 100 pond voor een vakantie van 2 weken), betaal zoveel mogelijk met je kaart ter plaatse.
Ik ben nog maar heel weinig plaatsen in de UK tegen gekomen waar je niet met plastic kunt betalen. Zelfs de pub in Whitebridge (een gat van 1 pub met "hotel", 2 farms en 60 vakantie huisjes, geen levende ziel te bekennen in een straal van 20 mijl, behalve die 500 schapen) had gewoon een pin automaat. In London verwacht ik dat je nergens cash zult betalen.
Sjon

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 16-12-2016 11:29 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
BronHeeft u een tegoed op uw Card? Dan betaalt u 1% (met een maximum van € 1,50) over het gedeelte van het opgenomen bedrag dat uit uw tegoed komt. Over de rest van het bedrag betaalt u 4%.
[ Voor 3% gewijzigd door Bensjero op 16-12-2016 09:42 ]
Een Mastercard heb ik ook, maar geen tegoed er op. Kan ik nog wel doen, maar denk niet dat het voor 3 dagen zoveel uit zal maken?
Bedankt voor deze tips alvast!
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ga er maar vanuit dat het altijd goedkoper is om in de lokale valuta te betalen en de conversie dus aan je eigen CC of bank (bij PIN) over te laten.Steevo_S schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
Je kan in de UK tijdens het betalen kiezen of je in pond of euros wilt betalen, soms is het ene voordeliger dan het andere, ligt aan je CC of de wisselkoers die zij hanteren (staat in het scherm).
Trap er ook niet in als een aanbieder het uit gemak aanbiedt, want je wordt opgelicht waar je bij staat (zelf >10% gezien bij hotel in Zwitserland).
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
In het VK kan je vrijwel overal gewoon betalen met je normale pinpas, zelfs contactloos. Het is ook normaal om dat te doen, ook voor een kopje koffie (itt Duitsland bijvoorbeeld). Ik ben recent nog een paar dagen in het VK geweest en geen moment contant geld gemist, op één puntje na: fooien achterlaten. Ik zou geen cash meenemen, en al helemaal niet om daar te wisselen. Een CreditCard is handig, maar niet heel noodzakelijk om bij je te hebben.THE_BASE schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:30:
Beste lezer, geen idee of ik dit hier kwijt kan, probeer het toch maar even:
Morgen ga ik voor drie dagen naar London. De vraag is: beter geld in Nederland wisselen, beter geld in Engeland wisselen, geld uit de muur halen of geld pinnen waar dat kan?
Volgens ING kost geld uit de automaat 2,25 per transactie plus 1%. Ik heb veel briefgeld om mee te nemen, dus wisselen in Engeland zou geen punt zijn.
Iemand hier ervaringen mee?
[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 16-12-2016 10:52 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik verbaas me over 2 dingen, de vraag wordt maar 1 dag van te voren gesteld en de ING wil er maar liefst 2,25 en 1% voor hebben?
Als ik google op "pinnen vreemde valuta rabobank", dan kom ik direct op:mashell schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:18:
Geld uitgeven is de UK heel gemakkelijk en het gaat ook snel. Met mijn rabobank pas kon ik er pinnen als in Nederland. Met een wereldpas ook gewoon zonder extra kosten.
Ik verbaas me over 2 dingen, de vraag wordt maar 1 dag van te voren gesteld en de ING wil er maar liefst 2,25 en 1% voor hebben?
- Euro’s met uw Rabo WereldPas: geen extra kosten.
- Euro’s met uw creditcard: € 4,50.
- Vreemde valuta met uw Rabo WereldPas: € 3,50 bij het Rabo DirectPakket, € 1 bij het Rabo BasisPakket en 1% koersopslag. Bij het Rabo TotaalPakket en het Rabo RiantPakket betaalt u alleen 1% koersopslag
- Vreemde valuta met uw creditcard: € 4,50 en 1,5% koersopslag.
- Naast bovenstaande kosten brengen sommige buitenlandse banken eigen kosten in rekening. Deze kosten worden tijdens het pinnen op het scherm van de geldautomaat getoond.
https://www.rabobank.nl/p...opname-in-het-buitenland/
Het lijkt erop dat de bank sinds ik in Engeland woonde de voorwaarden verslechterd heeft.Arbitrator schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:42:
[...]
Als ik google op "pinnen vreemde valuta rabobank", dan kom ik direct op:Bron:
- Vreemde valuta met uw Rabo WereldPas: € 3,50 bij het Rabo DirectPakket, € 1 bij het Rabo BasisPakket en 1% koersopslag. Bij het Rabo TotaalPakket en het Rabo RiantPakket betaalt u alleen 1% koersopslag
- Naast bovenstaande kosten brengen sommige buitenlandse banken eigen kosten in rekening. Deze kosten worden tijdens het pinnen op het scherm van de geldautomaat getoond.
[ Voor 9% gewijzigd door mashell op 16-12-2016 12:23 ]
Inderdaad, aan de late kant. We waren in de veronderstelling gewoon geld te wisselen. Tot iemand ons aan het twijfelen maakte gisterenavond. Vandaar dit topic.mashell schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:18:
Dat kan je overkomen, het was ook geen verwijt. Ik was in de veronderstelling dat het bij mijn bank gratis was (blijkbaar niet meer) en ben al eens naar Leeds-bradfield gevlogen zonder te weten hoe ik daarna naar Leeds kwam. Er ging natuurlijk wel een bus en die kon je zelfs in euro's betalen. Een beetje impulsief zijn maakt het leven wat interessanter.THE_BASE schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:20:
[...]
Inderdaad, aan de late kant. We waren in de veronderstelling gewoon geld te wisselen. Tot iemand ons aan het twijfelen maakte gisterenavond. Vandaar dit topic.
Maar voor een simpele vakantie, het ligt een beetje aan je bestemming en bank. Of je betaald gewoon alles met je plastic, of je neemt 1 keer een wat groter bedrag op waar je van denkt goed de tijd mee door te kunnen komen. Het is niet handig om elke dag 10 pond uit de muur te trekken als je daar minimaal 2,25 eur voor moet betalen. Dan kan je beter in 1 keer 100 pond uit de muur trekken voor 2,25.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Let op: Gebruik niet ons werkwoord "pinnen" voor zowel geld opnemen uit een ATM als direct-debit betaling. Daar zit een wezenlijk verschil in.Arbitrator schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:42:
[...]
Als ik google op "pinnen vreemde valuta rabobank", dan kom ik direct op:Bron:
Zoals iedereen al adviseert is gewoon direct-debit betalen (dus ons 'pinnen'), zo goed als altijd het goedkoopst.
Daarna komt het geld uit de muur halen, en dan pas gaan de bedragen gelden zoals hierboven geschetst.
Geld wisselen zou ik niet doen, conversie is het gewoon niet waard.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
En idd, betalen met je ing pas of je mastercard is het best (altijd bedrag in ponden kiezen, tenzei je er zeker van bent dat ze een lagere koers hanteren dan je eigen bank).
Kan me overigens niet herinneren dat de ING extra kosten voor cash opnemen in rekening bracht maar misschien is dit ondertussen wel het geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 16-12-2016 16:56 ]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Kunt beter je pasjes / contanten meenemen.THE_BASE schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:18:
Bedankt allen voor het duidelijke antwoord, zo is het een stuk duidelijker geworden. We gaan vannacht naar Londen en nemen deze tips mee!
Sinds de zomer (1 juli) vorig jaar, toen hebben ze de voorwaarden weer aangepastRyan1981 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:53:
Kan me overigens niet herinneren dat de ING extra kosten voor cash opnemen in rekening bracht maar misschien is dit ondertussen wel het geval.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verder is ter plekke pinnen het goedkoopst ( betaal je nog wel koersopslag, maar minder dan uit de muur ), dan uit de muur op locatie ( tenzij je 'vaste wisselkoers bla' optie doet in de geldautomaat, dat is 6-7% extra ), en dan de rest v/d geldwisselmaffia.
[ Voor 6% gewijzigd door Basszje op 20-12-2016 10:12 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.