bestanden staan soms 4x in dropbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856019

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben Dropbox aan het opschonen omdat ik teveel ruimte gebruik. Ik merk daarbij dat veel bestanden er dubbel of soms zelfs 4x in staan. Heb al meer dan 1,5 GB opgeschoond en nog steeds krijg ik de melding dat dropbox te vol zit. Het lijkt alsof Dropbox iedere bijlage die ik open meteen wil opslaan, en ik wil dat niet. Ik open mail via mijn laptop en mijn telefoon.

Ik heb alle dropbox bestanden geback-upt op mijn externe harde schijf en wil dropbox afsluiten, maar wat gebeurt er als ik mijn computer ga back-uppen op mijn harde schijf, ben ik die bestanden dan kwijt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05 20:37
Heb je nadat je hebt opgeschoond ook "de prullenbak leeggemaakt"?
Pas dan wordt de ruimte vrijgegeven op de drives/schijven/partities waar jij hebt "opgeschoond".

Eerst:
"Backuppen" is het (structureel) maken van kopieën van bestanden op een tweede locatie. Daarbij blijft het originele bestand behouden, maar wordt in de eigenschappen daarvan een "vlaggetje" aangepast zodat het backupprogramma de volgende keer (afhankelijk van het gekozen backuptype, volledig of incremental) weet of het bestand is gebackupt c.q. veranderd (dan wordt het vlaggetje weer gereset) sinds de vorige backup.

En je vraag:
Hoe "backup"/"opschoon" jij?
- als je een backupprogramma gebruikt blijft vrijwel altijd het originele bestand staan: er komt een bestand bij op een andere locatie.
- als jij "opschoont" door bestanden te verplaatsen naar een permanente locatie, niet zijnde de prullenmand van Windows, "backup" je niet, je hebt als resultaat in totaal nog steeds maar één bestand.
- als jij "opschoont" door bestanden te verwijderen / deleten / knippen / verslepen naar de prullenmand, heb je geen enkel bestand meer (na het legen van de prullenmand): dan is alles weg.
- als jij "opschoont" door bestanden te kopiëren en daarna te plakken op een andere locatie, niet zijnde de prullenmand, heb je wél een "backup" gemaakt, omdat je daarna de originele bestanden én de gekopiëerde/geplakte bestanden hebt. Moet je alleen niet daarna het origineel weggooien.

Als je externe harde schijf nog niet vol is na het backuppen van je dropbox bestanden, kan je de backup van de harde schijf daar gerust bij zetten zonder de dropbox bestanden te overschrijven. Het is dan wel handig om beide backups in een andere map te zetten.

Hou je er trouwens rekening mee dat je niet kan opstarten van een backup van je harde schijf? Als dat wel je doel is, zou ik zoeken op de term "image" en die werkwijze/tools gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Renault op 16-12-2016 10:32 ]