Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude arcade capcom kast

Pagina: 1
Acties:

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Goedendag,

Al zeer lange tijd beschik ik over een oude arcade kast, de capcom. Helaas wel zonder de originele hardware, maar niet getreurd er bestaan emulators :). Dat ding heeft altijd gedraaid op een emulator onder windows xp. Sinds kort heeft iemand het voor elkaar gekregen om de code te verkloten, waardoor de knoppen niet meer werken. Helaas heeft niemand meer de programmeer kennis van deze emulator. Oftewel de oude arcade kast is nu niet meer bruikbaar wat erg zonde is. Ik ben opzoek naar een nieuwe emulator van CapCom die op Windows 7 of 10 kan draaien. Op internet wel wat tegengekomen, maar nog niet getest. Heeft hier iemand ervaring mee?

De link hieronder is niet de kast die ik heb, dit is een voorbeeldje :). Het is namelijk de bedoeling dat de knoppen werken zoals vroegen en geen toetsenbord en muis nodig hebt.

https://www.google.nl/sea...t&imgrc=u79GwBmdhfxgHM%3A

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:42
Hoe zit de joystick en knoppen verbonden aan de hardware?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11
Dan moet je gaan kijken naar een op Mame gebaseerde emulator. Welke hardware draai je er bij en welke gebruik je om de knoppen aan te sluiten?

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 07:36

Bob Popcorn

Plop!

De knoppen zijn denk ik aangesloten via een i-pac controller, die kan je toetsaanslagen omzetten naar USB. Probeer daar eens een driver van te vinden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• erwin26
Ik weet het niet zeker hoe de knoppen verbonden zijn aan de hardware. De kast heb ik al jaren niet meer open gehad. Ik neem aan naar USB om zo connectie te maken met de PC. Je kan namelijk bij de PC komen, want de USB aansluitingen kun je vanaf buiten benaderen.

Momenteel staat er een heel oude PC in met windows xp (meer dan 8 jaar oud op zen minst). De bedoeling is om een nieuwere PC neer te zetten met windows 7 of 10. Ik ga even kijken :)

Driver update kan nog wel eens een heel goede zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door erwin26 op 16-12-2016 08:33 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:12
erwin26 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:32:
Momenteel staat er een heel oude PC in met windows xp (meer dan 8 jaar oud op zen minst). De bedoeling is om een nieuwere PC neer te zetten met windows 7 of 10. Ik ga even kijken :)
Kun je niet gewoon een Raspberry Pi er in zetten? Moet wel meer dan voldoende zijn om een paar simpele games af te kunnen spelen. :)

• m3gA
oohh schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:
[...]

Kun je niet gewoon een Raspberry Pi er in zetten? Moet wel meer dan voldoende zijn om een paar simpele games af te kunnen spelen. :)
Lijkt me ook. de raspberry pi 3 is meer dan voldoende voor de meeste spellen.

• erwin26
Pi kan het waarschijnlijk makkelijk aan :) Daar heb ik ook aangedacht. Het scheelt sowieso op de stroomkosten. Alleen ik weet niet of er een emulator op kan draaien zonder OS? (met os ook geen probleem, maar liever zonder). Heb al een Pi omgebouwd naar een NES zonder OS. Werkt echt super.

• m3gA
erwin26 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:37:
Pi kan het waarschijnlijk makkelijk aan :) Daar heb ik ook aangedacht. Het scheelt sowieso op de stroomkosten. Alleen ik weet niet of er een emulator op kan draaien zonder OS? (met os ook geen probleem, maar liever zonder). Heb al een Pi omgebouwd naar een NES zonder OS. Werkt echt super.
Je kunt retropie erop zetten? Een OS moet je altijd draaien. Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat je meteen in het overzichtsscherm komt?

Neo Geo en alle capcom spellen van eind jaren 90/begin jaren 2000 draaien prima. Een paar foto's van spellen die ik heb draaien op de Pi3 ('s avonds genomen met de telefoon):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqZoW0njlBVbBXhkSiSHJixh/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uU7cYEDDlycPgdbzEA2aZmso/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9AYmZ19frn6eswhfYM7mjDrE/medium.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door m3gA op 16-12-2016 11:54 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
Dit hoort totaal niet in TL te staan. Move naar CSA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• erwin26
m3gA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:49:
[...]

Je kunt retropie erop zetten? Een OS moet je altijd draaien. Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat je meteen in het overzichtsscherm komt?

Neo Geo en alle capcom spellen van eind jaren 90/begin jaren 2000 draaien prima.
Dat is een goeie (ben niet echt thuis in OS voor Pi's) Ja ik kom meteen in het overzicht waar ik men spelen kan kiezen die ik dan wil spelen.

Zelfde als een NES dus eigenlijk dus een pi moet makkelijk kunnen :). Gaan we daarvoor en nu nog een mooie emulator fixen haha.

• m3gA
erwin26 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:54:
[...]

Dat is een goeie (ben niet echt thuis in OS voor Pi's) Ja ik kom meteen in het overzicht waar ik men spelen kan kiezen die ik dan wil spelen.

Zelfde als een NES dus eigenlijk dus een pi moet makkelijk kunnen :). Gaan we daarvoor en nu nog een mooie emulator fixen haha.
Je kunt een kant en klare image downloaden met emulatoren etc.
enige dat je moet doen is je controller configureren als hij al niet herkent wordt en de spellen kun je gewoon via een smb share kopieren.

• erwin26
m3gA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:56:
[...]

Je kunt een kant en klare image downloaden met emulatoren etc.
enige dat je moet doen is je controller configureren als hij al niet herkent wordt en de spellen kun je gewoon via een smb share kopieren.
https://retropie.org.uk/

Ziet er echt goed uit :) en een simpele en snelle oplossing. Dan kan die XP bak eruit en kan die Pi er in:).

Weet je trouwens of het mogelijk is om ook de knoppen van de arcade kast te kunnen configureren via RetroPi? Ik kan namelijk niks terug vinden in hun handleiding dat dit mogelijk is. Ik neem aan van wel, maar wil het graag zeker weten.

[ Voor 20% gewijzigd door erwin26 op 16-12-2016 13:29 ]

• m3gA
erwin26 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:13:
[...]

https://retropie.org.uk/

Ziet er echt goed uit :) en een simpele en snelle oplossing. Dan kan die XP bak eruit en kan die Pi er in:).

Weet je trouwens of het mogelijk is om ook de knoppen van de arcade kast te kunnen configureren via RetroPi? Ik kan namelijk niks terug vinden in hun handleiding dat dit mogelijk is. Ik neem aan van wel, maar wil het graag zeker weten.
Je kunt zelf je knoppen configuren. Je joystick moet wel herkent door het OS worden. Aangezien ik niet weet welke hardware er achter zit kan ik je dat niet garanderen. Aangezien er linux op staat is hij vast wel aan de gang te krijgen.

• erwin26
Goed om te horen. Ik had ook contact opgenomen met RetroPi en die zeiden dat het inderdaad mogelijk is en het geen problemen mag geven :). Thanks!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 00:42
erwin26 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:41:
Goed om te horen. Ik had ook contact opgenomen met RetroPi en die zeiden dat het inderdaad mogelijk is en het geen problemen mag geven :). Thanks!
ik weet niet hoe ver je op het moment bent met het systeem?

ik heb thuis een 2tb hyperspin installatie draaien onder een w7 systeem. (met mijn oude hardware zodat ik ook nog de wat nieuwere vechtgames kan spelen) dit systeem is gebaseerd op m.a.m.e (mame) geloof ik.
hier kun je emulators toevoegen en verwijderen in 1 handig compact systeem die capcom / snes / nintendo / gameboy etc games draait.

de joysticks worden vaak aangesloten op een ipac / andere keyboard emulator zoals hierboven gezegd is.
dit is een bordje met meerdere pins en daar kun je de headers gewoon opdrukken (even kijken hoe het in het systeem ingesteld is / opnieuw instellen desnoods)

als de knop ingedrukt wordt maakt de microswitch contact / relais en het bordje vertaald dit weer naar de controller.

de joystick werkt vaak met 4 switches (boven, onder, links, rechts / combi van 2 = links onder bijv)

ik heb zelf geen ervaring met de rpi3 (wel met de 1a) maar weet zo niet of de ipac hierop ondersteund wordt (zou normaal gewoon een keyboard moeten emuleren)

dus kan hier niet echt advies over geven. mocht je nog bezig zijn en willen kijken naar een windows systeem icm hyperspin bijv dan kan ik je wel adviseren..

• erwin26
Momenteel heb ik bijna voor de zelfde opzet gekozen als jouw. Ik heb hyperspin met rocketlauncher draaien op oude hardware. Pi wordt ingezet voor andere project momenteel. Games toevoegen is nog een lastige. Krijg vaak bios fouten, terwijl ik de nieuwste bios heb voor dat spel.

Ik heb de ipac aangesloten, maar ik snap heel dat ding niet. Ik heb nog een oude Ipac maar krijg de controllers niet geconfigureerd. Alles is goed aangesloten en Ipac wordt herkend door de PC, maar ik krijg het niet geprogrammeerd. Als ik op een knop druk krijg ik BV letter A voor de knop en geen buttom 1 etc.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Het emuleert een keyboard. Dus het stuurt gewoon toetsen uit. Bijvoorbeeld knop 1 is a. Knop 2 is f. Stick naar boven is w. En dat kun je dan weer gebruiken om de acties op te binden.

• erwin26
.Maarten schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:24:
Het emuleert een keyboard. Dus het stuurt gewoon toetsen uit. Bijvoorbeeld knop 1 is a. Knop 2 is f. Stick naar boven is w. En dat kun je dan weer gebruiken om de acties op te binden.
Kan dat niet anders? Want een spel heeft BV A nodig voor aanval, maar player 2 heeft geen A dus die kan niks. En als ik op internet kijk zie ik vaak button 1 tot * tegenkomen.
Pagina: 1