Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Pijnacker naar Rotterdam zonder boete's.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.490 views

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 11:07
Sinds een maand rij ik scooter, omdat ik hard wil gaan zit er een gele nummerplaat op dus moet ik de fietspaden vermijden en de weg op.
Dat vind ik helemaal geen probleem behalve wanneer het om een N weg gaat (Pijnacker is verbonden met de buitenwereld met N wegen), want dat mag natuurlijk niet.
Eigenlijk wil ik me (behalve de snelheid) aan de wet houden, ook zijn de fietspaden vaak slecht verlicht en laten ninja's hun zwarte honden om 07:00 uur uit wanneer ik naar m'n werk ga.
Dus zoek ik een goede route, maar aangezien ik geen gevoel voor richting heb kunnen jullie mij misschien helpen.
Dit is mijn huidige route, beginpunt klopt niet helemaal want ik wil niet dat de fbi mij kan vinden:
https://www.google.com/ma...2C4.5058121657370975&z=15

Ik heb het idee dat het niet echt anders kan maar sta open voor suggesties.
Bedankt!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 17:47
Als je toch al bereid bent bewust de wet te overtreden 8)7 (te hard rijden) dan zie ik niet in waarom je dan niet ook op andere plekken de wet zou overtreden. De morele grens van "niet de wet overtreden" ben je toch al over :F .

Dus ja....doe lekker wat je zelf wilt en joep lekker de snelweg op of zo ;w

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08
Waar staat dat die te hard rijdt? Hij wil hard dus heeft daarom juist een gele ipv blauwe plaat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Boinkie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:31:
Waar staat dat die te hard rijdt? Hij wil hard dus heeft daarom juist een gele ipv blauwe plaat.
Euh dat staat lettelijk in de ts
Eigenlijk wil ik me (behalve de snelheid) aan de wet houden

Iperf

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:07

wij

De gele plaat zegt iets over de maximum snelheid van het voertuig. Dat betekent niet gelijk dat je 45k/u over een fietspad moet gaan rijden. Er zijn genoeg andere wetten die ervoor zorgen dat je lang niet altijd die snelheid mag rijden. Bijvoorbeeld in onoverzichtelijke situaties zoals donker en veel andere weggebruikers.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:07

wij

@MrRobot Volgens mij kun je heel makkelijk een route plannen met Google maps. Begin gewoon met het plannen van een fietsroute. Dan kun je daarna de route 'verslepen' en zo de vervelende plekken vermijden. Dan zie je gelijk wat het voor invloed heeft op je reisafstand. Eventueel kun je met streetview checken hoe de situatie is op een bepaald punt. Zo zou ik het aanpakken.

Oké ik zie nu dat je dat al gedaan hebt. Ik ben helaas niet bekend genoeg in die omgeving om je te helpen. De verbinding tussen beide plekken ziet er inderdaad een beetje ingewikkeld uit.

[ Voor 20% gewijzigd door wij op 16-12-2016 07:48 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hopelijk zijn er geen anderen bij betrokken als je crasht door je dubieuze mentaliteit ten aanzien van het verkeer. Verwacht vooral geen medeleven als je van een boom geschraapt moet worden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zowel bij het start- als eindpunt zijn goede OV-voorzieningen (ik zie een metrostation naast het startpunt, bijv.).

Is dat niet veel makkelijker?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Panzer_V schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:01:
Als je toch al bereid bent bewust de wet te overtreden 8)7 (te hard rijden) dan zie ik niet in waarom je dan niet ook op andere plekken de wet zou overtreden. De morele grens van "niet de wet overtreden" ben je toch al over :F .

Dus ja....doe lekker wat je zelf wilt en joep lekker de snelweg op of zo ;w
Ik zie liever dat hij te hard rijdt tussen de auto's dan tussen voetgangers en fietsende kinderen.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11 15:09
Lange termijn oplossing: alvast beginnen met auto/motor rijlessen. TS is waarschijnlijk tussen de 16 en 18 jaar, vanaf 16,5 jaar mag je beginnen met je autorijbewijs. Daarna lekker met 80 legaal over die N-weg knallen ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:41
[b][message=49507397,noline]... ook zijn de fietspaden vaak slecht verlicht en laten ninja's hun zwarte honden om 07:00 uur uit wanneer ik naar m'n werk ga.
..
:Y Made me laugh

*ontopic*
Kom niet uit de omgeving maar naar de kaart kijkend heb je niet veel keus -O-

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
P1nGu1n schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:39:
Lange termijn oplossing: alvast beginnen met auto/motor rijlessen. TS is waarschijnlijk tussen de 16 en 18 jaar, vanaf 16,5 jaar mag je beginnen met je autorijbewijs. Daarna lekker met 80 legaal over die N-weg knallen ;)
Het account van TS is geregistreerd in 2001, dus tenzij hij er er vroeg bij was, lijkt dit een foute aanname ;).

Daarnaast is het gebruik van een auto/motor ook vele malen duurder dan een scooter. Qua reistijd zal het niet veel uitmaken gok ik.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Xenon in je scooter zetten zodat je de ninjas gewoon kunt zien in het donker geen optie?

(wel meteen goed doen met n projector etc).

[ Voor 21% gewijzigd door mark-k op 16-12-2016 08:52 ]

• P1nGu1n
SlinkingAnt schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:45:
[...]

Het account van TS is geregistreerd in 2001, dus tenzij hij er er vroeg bij was, lijkt dit een foute aanname ;).
Hmm.. goed punt :+
Daarnaast is het gebruik van een auto/motor ook vele malen duurder dan een scooter. Qua reistijd zal het niet veel uitmaken gok ik.
Tja, je kan nou eenmaal niet alles hebben. TS wil (te) hard rijden en liever niet op het fietspad. Dan is een scooter geen vervoersmiddel dat bij je past. |:(

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:12
@TS: is een scooter noodgedwongen? Geen auto/motorrijbewijs?

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Moeten wij je vetellen waar en hoe je moet rijden om boete's te voorkomen omdat je te hard wilt rijden?

Ik zou zeggen dat je je lekker aan de snelheid moet houden en niet zou moeten vragen om hulp om handhaving te willen vermijden.

• Wodanford
  • Laatst online: 16-11 09:09
MrRobot schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 06:51:
Sinds een maand rij ik scooter, omdat ik hard wil gaan zit er een gele nummerplaat op dus moet ik de fietspaden vermijden en de weg op.
Wil je hard rijden, of wil je je eindbestemming snel bereiken? Dat is namelijk niet altijd hetzelfde. Als ik jouw begin- en eindbestemming opgeef in Google Maps, zie ik een net iets andere route.
Eigenlijk wil ik me (behalve de snelheid) aan de wet houden, ook zijn de fietspaden vaak slecht verlicht en laten ninja's hun zwarte honden om 07:00 uur uit wanneer ik naar m'n werk ga.
In een zin geef je aan dat je de snelheid overtreedt en twee verdomd goede redenen om dat niet te doen. Best knap.
djiedjee schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:00:
@TS: is een scooter noodgedwongen? Geen auto/motorrijbewijs?
Misschien afgepakt wegens snelheidsovertredingen? :+

Edit: De link naar de route op Google Maps werkt niet. Geef zelf je bestemming maar eens op en bekijk het resultaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Wodanford op 16-12-2016 09:18 ]

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

• MrRobot
Ik heb inderdaad een auto en motorrijbewijs, in het verleden ook motor gereden maar voor nu even geen geld voor een betrouwbare motor. Scooter was 900 euro en dat kon er nog wel af.
Ik vraag niet om een route te vinden omdat ik harder rij dan 45 km/uur, ik wil gewoon op de weg rijden omdat dit veiliger is voor verdwaalde voetgangers op het fietspad en de fietsers zelf. Er is een goede reden waarom brommers de weg op moeten alleen moet er wel een weg beschikbaar zijn.
Ik hou me nu in op het fietspad omdat het gevaarlijk is voor de mede padgebruikers, op de weg verwacht ik met de auto's mee te rijden qua snelheid (+/- 60 km/u).

[ Voor 14% gewijzigd door MrRobot op 16-12-2016 09:18 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb het idee dat het niet echt anders kan maar sta open voor suggesties.
Waarom koop je dan een scooter i.p.v. een motor?
MrRobot schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:16:
Ik heb inderdaad een auto en motorrijbewijs, in het verleden ook motor gereden maar voor nu even geen geld voor een betrouwbare motor. Scooter was 900 euro en dat kon er nog wel af.
Ik vraag niet om een route te vinden omdat ik harder rij dan 45 km/uur, ik wil gewoon op de weg rijden omdat dit veiliger is voor verdwaalde voetgangers op het fietspad en de fietsers zelf. Er is een goede reden waarom brommers de weg op moeten alleen moet er wel een weg beschikbaar zijn.
Ik hou me nu in op het fietspad omdat het gevaarlijk is voor de mede padgebruikers, op de weg verwacht ik met de auto's mee te rijden qua snelheid (+/- 60 km/u).
Nu snap ik je helemaal niet meer 8)7 Voor 900 euro kun je een prima motor kopen en heb je al deze ellende met die scooter niet 8)7

Edit2:
Voor 1000 euro kun je echt wel een motorscooter kopen:
http://link.marktplaats.nl/m1117773297
Of een iets simpelere motor:
http://link.marktplaats.nl/m1117496715
http://link.marktplaats.nl/m1117446649

[ Voor 59% gewijzigd door DaWaN op 16-12-2016 09:26 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom neem je geen auto? Dan kan je wel over de N-wegen en mag je ook harder dan je nu mag.

Overigens, waarom ben je bang dat de FBI je vind? Heb je misdrijven in de VS begaan dan?

Virussen? Scan ze hier!

• P1nGu1n
wildhagen schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:22:
Waarom neem je geen auto? Dan kan je wel over de N-wegen en mag je ook harder dan je nu mag.
Hierom:
[...]
Neem aan dat het verhaaltje over de motor ook wel voor een auto opgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 16-12-2016 09:23 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:34
Met een geel kenteken ben je binnen de bebouwde kom verplicht op de weg te rijden. Buiten de bebouwde kom moet je op het fietspad rijden en een max. snelheid van 40km/h hanteren. Dit staat zo vastgelegd en ik raad aan om dat ook te hanteren.

Zelf ook een tijdje langs een N-weg naar werk gescooterd maar dat is verre van ideaal. (en heel koud :9 ) Als de mogelijkheid tot een auto/motor/OV er is zou ik dat zeker doen!

don't mind me

• MrRobot
Auto is in gebruik door m'n vrouw, die werkt thuis en vangt de kinderen op.

Verwijderd

Het is een stukje om misschien, maar als je het tot hier rustig aan kan doen mag je vanaf dat punt "hard gaan".

Niet vervelend bedoelt, maar je denkt toch niet serieus dat wij een route voor je gaan zoeken waar je met je scooter te hard kan rijden? Als je een scooter koopt moet je aan de regels voor dat voertuig houden. Dan kan je inderdaad beter een geel kenteken dan een blauwe kopen. Dat je dan 50 rijd op de weg ipv 45 omdat de auto's dat wel rijden, mag niet, snap ik nog, maar je OP zegt wat anders waarvan ik voor jou hoop dat meneer politie niet meeleest, anders kan er binnenkort wel eens iemand met een mobiele rollerbank aan je deur staan :F

Rij gewoon zoals het hoort, en zodra je je motor kan betalen mag je weer een stukje harder, maar ga niet als een achterlijke de weg op om vervolgens een fietser aan te rijden. Ik weet het, jij bent een goede chauffeur dat overkomt jou niet, net zoals elke Nederlander, maar toch worden er dagelijks mensen aangereden.......

• MrRobot
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:36:
Het is een stukje om misschien, maar als je het tot hier rustig aan kan doen mag je vanaf dat punt "hard gaan".

Niet vervelend bedoelt, maar je denkt toch niet serieus dat wij een route voor je gaan zoeken waar je met je scooter te hard kan rijden? Als je een scooter koopt moet je aan de regels voor dat voertuig houden. Dan kan je inderdaad beter een geel kenteken dan een blauwe kopen. Dat je dan 50 rijd op de weg ipv 45 omdat de auto's dat wel rijden, mag niet, snap ik nog, maar je OP zegt wat anders waarvan ik voor jou hoop dat meneer politie niet meeleest, anders kan er binnenkort wel eens iemand met een mobiele rollerbank aan je deur staan :F

Rij gewoon zoals het hoort, en zodra je je motor kan betalen mag je weer een stukje harder, maar ga niet als een achterlijke de weg op om vervolgens een fietser aan te rijden. Ik weet het, jij bent een goede chauffeur dat overkomt jou niet, net zoals elke Nederlander, maar toch worden er dagelijks mensen aangereden.......
Met je eens, ik denk ook dat ik met mijn OP een verkeerd beeld heb geschetst, het is geen 100cc opgevoerd racemonster maar gewoon een normale bromscooter zonder varioring.

Verwijderd

MrRobot schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:39:
[...]

Met je eens, ik denk ook dat ik met mijn OP een verkeerd beeld heb geschetst, het is geen 100cc opgevoerd racemonster maar gewoon een normale bromscooter zonder varioring.
Dus wat jij eigenlijk zoekt is een route die bestaat uit wegen waar jij als scooter op moet rijden, zodat jij 45 mag in plaats van dat je op het fietspad moet?

• MrRobot
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:40:
[...]

Dus wat jij eigenlijk zoekt is een route die bestaat uit wegen waar jij als scooter op moet rijden, zodat jij 45 mag in plaats van dat je op het fietspad moet?
Exact, alleen denk ik niet dat die er zijn wanneer ik op de routekaart kijk. In ieder geval niet binnen een relatief ideale lijn.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, wel weer mooi geweest. Op Tweakers willen we met veel faciliteren, maar een route van A naar B vinden is niet echt een Vervoer topic waardig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.