Toon posts:

EGA demulator - niet gaan lachen aub :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van die ouwe spelletjes wil doen, uit de tijd van m'n eerste 8086-je met een hercules monochrome grafische kaart en monitor, dan blijkt soms dat ze maximaal EGA ondersteunen, en dan gaat m'n Viper V770 een beetje gek doen, ik neem tenminste aan dat het niet aan m'n monitor (LG 915FT+) ligt.

Vroeger had ik een programmaatje om CGA te emuleren, zodat ik m'n pc de signalen kon laten omzetten maar monochroom.

Nu mijn vraag: Bestaat er ook zoiets om egz naar vga te emuleren?
Het lijkt me logisch dat het kan, maar als ik nu zo'n antiek spelletje opstart in EGA modus begint alles een beetje raar eruit te zien.
Toch vreemd...
En met de search kwam ik niet erg ver...

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://bbc.nvg.org/emulators.php3

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op zondag 01 juli 2001 13:54 schreef Cheatah het volgende:
Vroeger had ik een programmaatje om CGA te emuleren, zodat ik m'n pc de signalen kon laten omzetten maar monochroom.

Nu mijn vraag: Bestaat er ook zoiets om egz naar vga te emuleren?
Haha inderdaad, simcga heet dat progje. Er komen meteen weer goede herinneringen boven :)

Maar over je probleem: het zou kunnen dat je computer gewoon te snel is. Daardoor lopen de meeste van die spellen voor geen meter.

Er zijn wel vertragingsprogrammatjes voor (SlowMo en MoSlo zijn er twee van). Wat je ook kunt doen is bij het booten in je BIOS je L1 en L2 cache uitzetten, daar wordt je computer ook ongelovelijk traag van :)

Wat dat betreft doe je er beter aan om een oude 386 op de kop te tikken voor de oude spelletjes.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48

WouterG

Dit is geen ondertitel

Of een koetje de grootste prioriteit geven.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het echt m'n videokaartje
VGA doettie nog wel goed

Verwijderd

Topicstarter
(Schop) :P
Sorry maar ik vind het echt interessant, die ouwe spelletjes zijn echt super door hun eenvoud

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:15

EXX

EXtended eXchange

PCMan, Paratrooper en Alley Cat zijn ook voor oer-PC's met CGA kaart, maar lopen toch ook prima op de nieuwste PC. Volgens mij is het dus gewoon een kwestie van een goed geprogrammeerd spel. Dat moet ook nu nog functioneren aangezien elke VGA kaart de screen modi van CGA en EGA heeft ingebouwd. Alleen dingen die voor de Hercules monochroom kaart zijn gemaakt kunnen problematisch zijn. Die kaart was altijd al een buitenbeentje waarvoor je speciale drivers nodig had.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1