Toon posts:

SSD vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!!

ik heb een SSD van 256GB deze zit vol, ik krijg ook regelmatig de melding van windows dat mijn opslag vol zit.
Daarin word vermeld dat de opslag vol zit, dat er bepaalde items verweiderd / verplaatst moeten worden en daarna de pc opnieuw opgestart moet worden.

Nu wil ik graag mijn windows en drivers etc, alles wat mijn pc nodig heeft om goed te kunnen draaien op mijn SSD hebben. en alle overige "shit" op mijn HDD.

Hoe ga ik hier te werk ?
Ik hoop dat iemand zo vriendelijk is om deze arme knul op weg te helpen haha!

bij voorbaad dank :)

SSD 256GB 330/550 MX100 SA3 CRU

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-01 14:33
Ik zou beginnen met kijken wat er groot is op je SSD.
Dit kan je doen moet een tool zoals SpaceSniffer:
http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Hoi

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik neem aan dat je je meestgebruikte programma's ook op de ssd wil laten staan.

Vooral documenten en programma's die je weinig gebruikt (of amper baat hebben bij een ssd) zou ik op de HDD zetten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je moet juist zoveel mogelijk op je ssd hebben, want op de ssd is het snel.

Alleen windows is ongeveer 20 GB, dus je hebt dan nog ongeveer 220 GB aan overige zaken erop staan.

Het is overigens wel zo, dat je een SSD niet helemaal moet vullen, dat is slecht voor de snelheid. Voor jouw ssd zou ik er niet meer dan 200 GB op zetten, dus altijd ongeveer 40 GB vrij.

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat ik er een tweede SSD bij neem, ik heb in ieder geval de instellingen veranderd.
Alles wat nu geinstalleerd word dat word op mijn HDD gezet.

Alleen nu nog de vraag, hoe zet ik bijvoorbeeld games geheel over vanaf mijn SSD naar mijn HDD

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Waarom wil je je games op een HDD zetten?

Heb je niet een berg documenten/films/series etc op je ssd staan? Die wil je juist er vanaf halen. Die hebben toch amper baat bij de snelheid van een SSD.

Voor spellen verschilt het. Er zijn schijnbaar tooltjes die games van steam etc kan verplaatsen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-01 19:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gooi eens treesize over je schijf en kijk eens waar de grote bestanden zitten. Image/shadow installaties, tempfiles etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-01 14:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Schijf opruimen kan ook flink helpen, Windows heeft de neiging behoorlijk wat data aan updates etc te laten staan.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Tortelli schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:04:
Schijf opruimen kan ook flink helpen, Windows heeft de neiging behoorlijk wat data aan updates etc te laten staan.
Niet helemaal waar, de windows updates vervangen gewoon de oudere edities (oftewel ze worden overschreven).
Pagina: 1