Toon posts:

Samenstelling pc upgrade boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste afdeling stel

Ik heb mijn pc een upgrade gegeven en die ziet er als volgt uit

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 288,-€ 288,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 100,95€ 100,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,75

Dit heb ik vervolgens geinstalleerd, en het enige wat er gebeurde was dat de fan van de cpu 1 seconde draait.
Ik heb gekeken wat voor effect het zou hebben als de video kaart verwijderd werd, het geheugen verminderen/wisselen, en dit had ook geen zin. Hij bleef hetzelfde doen.

Vervolgens heb ik mijn oude voeding erbij gepakt, en hij doet het. De componenten er weer in, en het werkt allemaal. Totdat ik de voeding van de videokaart erbij aansluit. Wanneer ik de pc dan wil starten, gaat er aan de achterkant van de voeding (oude voeding, 500w) een rood lampje branden.

Nu heb ik meerdere vragen hierover

1. Kan het zijn dat ik van de nieuwe voeding verkeerde kabels heb gebruikt om aan te sluiten? Ik heb de 24 pins + de 4 pins (de 8 pin door midden) gebruikt op het moederbord. Het is een modulaire voeding, en ik kan geen andere aansluitingen vinden die passen.

2. Weet iemand wat het rode lampje achter de oude voeding kan betekenen wanneer ik de videokaart hierop aangesloten heb

3. Is het verstandig om te kijken wat er gebeurt wanneer ik de computer laat draaien op de oude voeding, en de videokaart op de nieuwe voeding aanluit? (nog niet geprobeert)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 19:45 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:38:
Hallo,

Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste afdeling stel
Als de naam van het subforum "aankoopadvies" bevat zal dat wel niet hè ;). Schopje naar PMG.

Verder, "oude voeding, 500W" zegt niet zoveel. Als het een brak model is, zou het prima kunnen zijn dat die helemaal niet zoveel kan leveren en dat het aansluiten van je videokaart te veel is. Welke is het? En welke nieuwe voeding heb je?

Heb je je set al eens op de doos aan de gang gekregen met je nieuwe voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verplaatsen :-)

De oude voeding is zo'n 7 jaar oud. Vandaar ook de aankoop van een nieuwe. De nieuwe heb ik geplaatst bij het overzicht van het oorspronkelijke bericht. De oude voeding is

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master 500W iGreen Power€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

De nieuwe set heb ik nog niet aan de gang gekregen op een doos. Ik heb het rechtstreeks in de kast geplaatst

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00
Stuur eens een paar fotootjes van hoe je e.e.a. hebt aangesloten? Dat kan verhelderend werken. Ik vraag mij bijvoorbeeld af via welke kabels jij je videokaart op de voeding hebt aangesloten.

Die tweekeer 4 = 8 pins klinkt namelijk als een videokaart aansluiting en niet de CPU voeding. Mogelijk dat je hier dus twee kabels door elkaar heen haalt.

En aangezien het een modulaire voeding is maak ook even een foto van hoe je de kabels op je voeding hebt ingeprikt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Panzer_V op 15-12-2016 20:06 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even losse foto's van de voeding gemaakt zodat ik de computer kan laten draaien. (hij draait nu nog op de oude voeding)

De 4+4 kabel had ik op het moederbord zitten. Voor de videokaart was een 6+2 kabel

Moederbord : https://drive.google.com/...ZI5s_6p-AcSjVJWFF4SGRvaFk
Moederbord : https://drive.google.com/...ZI5s_6p-AcVFVXd2xrYUYxRmc
Videokaart : https://drive.google.com/...ZI5s_6p-AcdFZ2R3l0V0VybEk
Hard disks : https://drive.google.com/...ZI5s_6p-AcQlZROURJQk03TDg

Wanneer ik het moederbord op deze manier aansluit gebeurt er niks

De computer draait nu als volgt

Moederbord : https://drive.google.com/...ZI5s_6p-AcWDROczJjcHdCWVU
De kabel voor de videokaart (niet aangesloten) https://drive.google.com/...ZI5s_6p-AcdnR1TnIzYkpQb1U

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
heb je de videokaart al geprobeerd in je oude systeem?

zoals je het heb aangesloten LIJKT het of je alles goed heb aangesloten.

mijn vermoede gaat er naar uit dat je videokaart kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat vanavond proberen.

Ik heb nog snel mijn oude moederbord aan de nieuwe voeding aangesloten, en hierbij gebeurt hetzelfde als met de nieuwe moederbord, de processor fan draait 1 seconde.
Vanavond zal ik mijn oude moederbord eerst weer met de oude voeding proberen. Werkt dat, sluit ik mijn videokaart er op aan, en dan zien wat er gebeurd.

Voor zover bedankt voor de info.

Jullie horen van me

Verwijderd

Heb je gezien dat zowel het moederbord als de processor maximaal 2133MHz. als geheugensnelheid ondersteunen? Ik zie op de qvl van het moederbord ook geen 2400MHz. modules staan. Misschien dat daar het probleem ligt?

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:32:
Heb je gezien dat zowel het moederbord als de processor maximaal 2133MHz. als geheugensnelheid ondersteunen? Ik zie op de qvl van het moederbord ook geen 2400MHz. modules staan. Misschien dat daar het probleem ligt?
Denk niet dat dat het probleem is aangezien de PC wel boot met de oude voeding. RAM klokt zichzelf ook automatisch terug als het goed is.

Ik vermoed dat de voeding DOA is omdat het met de oude voeding (zonder GPU) wel werkt en met de nieuwe niet. Als het de videokaart zou zijn dan zou de nieuwe voeding namelijk moeten werken (net zoals de oude) Waarschijnlijk levert de oude voeding na 7 jaar niet genoeg spanning om ook nog de GPU van stroom te voorzien.

Als je in de mogelijkheid bent dan zou ik de GPU in een ander systeem testen voor de zekerheid maar ik denk dat je nieuwe voeding de boosdoener is.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:32:
Welke QVL kijk je dan? In https://www.msi.com/Mothe...110M-ECO.html#support-mem kom ik zelfs een 4200 MHz module tegen.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik sluit mij aan bij JGoeij. Zo te zien heb je alles perfect aangesloten zitten. Het lijkt dus alsof je voeding DOA is en je oude voeding niet genoeg kan leveren voor je videocard.

Kan je ergens anders een nieuwere of zwaardere testvoeding vandaan halen? Dan kan je testen of de videokaart wel ok is. Nu lijkt het mij stug dat je twee DOA's hebt gekocht.....dus even terug met de voeding?

Succes!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:44:
[...]

Welke QVL kijk je dan? In https://www.msi.com/Mothe...110M-ECO.html#support-mem kom ik zelfs een 4200 MHz module tegen.
My bad, verkeerde mobo voor m'n neus. Was nog vroeg.... :z

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info allemaal.
Ik heb mijn oude moederbord getest met de nieuwe en oude voeding, en met de nieuwe werkt die ook niet. Zoals het lijkt is de nieuwe voeding dood.
Nu wil ik deze gaan omruilen, en zit ik nog te denken of het misschien verstandig is om voor een 500 of 550 watt voeding te gaan? of is de 450 watt voldoende?

Verwijderd

450w is meer dan zat. Je kunt beter voor hogere kwaliteit gaan dan voor kwantiteit. Waar heb je de voeding gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Dan is vervangen dus voldoende :-)
Het is een voeding van corsair die ik via update.nl heb gekocht. Ik heb hem gevonden via de pricewatch van tweakers
Pagina: 1