Vraag

• 000Erwin000
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-02-2023
Hallo Tweakers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Nexus 5X.
Toestel bevalt prima alleen heb ik een probleem met laden.
Wanneer ik de telefoon een uur aan de lader leg is er nog geen 10% batterij bijgekomen. Bij mijn vorige toestel (LG G2) was de laadsnelheid zo rond de 50-60% per uur.
Ik heb gebruik gemaakt van de originele lader van LG en van mijn auto-oplader welke ook geschikt is voor hogere amperes en voorheen nooit problemen gaf, maar bij beide ondervind ik het probleem.
Ik heb gezocht naar dit probleem en het enige wat ik kon vinden was dat mensen niet de melding snel laden kregen. Dit is bij mij wel het geval, telefoon geeft aan snel op te laden.
Ik heb via de app 'ampere' gekeken naar de laadstroom en deze hangt rond de 200-300ma.
Een heel enkele keer heb ik een uitschieter naar 2500ma maar na een 10 seconden zakt dit weer naar de 200-300ma en blijft daar op hangen.
Ik draai de stock rom maar heb deze wel geroot en ik heb een TWRP recovery.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen wezen?
Ik zag wel een bericht voorbij komen over thermal throttling waardoor het scherm lichtjes flikkert af en toe (dit gebeurd bij mij ook), misschien dat dit er iets mee te maken heeft of haal ik nu 2 dingen door elkaar heen 8)7
Mvg,
Erwin

Alle reacties

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Kabel of adapter kapot?

• 000Erwin000
De kabel die ik in de auto gebruik is niet dezelfde als de originele die ik bij de 220v oplader gebruik.
Voorheen werkte de autolader altijd goed maar nu werken de autolader en de originele 220v oplader dus niet goed bij mijn Nexus. Denk dus dat het probleem in het toestel zit.

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kun je eens kijken of er vuil in de oplaadpoort zit?

Je kan dit er uit krijgen met een wattenstaafje of sateprikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
Dit probleem komt bij eigenlijk alle 5X'en voor, al heeft misschien niet iedereen het in de gaten. Het heeft dan veelal ook niks van doen met de lader danwel usb-kabel.
Kortgezegd heeft Google het thermal design tijdens het opladen zo strak afgeregeld dat, wanneer het toestel actief gebruikt word(en extra warmte genereert), de stroomtoevoer zover terug loopt dat het toestel in sommige gevallen niet eens aan het laden is maar juist leegloopt.
Voor meer uitleg kan je beter eens kijken in de volgende topics op XDA.
http://forum.xda-develope...-charging-screen-t3232718
En voor een workaround (wat mogelijk een slecht effect op de levensduur van je toestel of accu heeft)
http://forum.xda-develope...charging-cpu-gpu-t3477639

Dat laatste wil ik binnenkort nog wel eens proberen, maar daarvoor heb ik eerst even wat meer tijd nodig om me helemaal in te lezen.
Maar eerlijk gezegd vind ik dit een enorm minpunt aan het toestel. Vind het dan ook gek dat ik het nooit ergens in reviews heb terug gelezen.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000Erwin000
Bedankt voor je linkjes, hier had ik inderdaad al een en ander over gevonden.
Ik moet zeggen dat het laden een stuk beter lijkt te gaan terwijl ik niks veranderd heb.
Misschien de nieuwigheid?
In ieder geval lijkt het probleem opgelost te zijn.
Erwin
Pagina: 1