• Allemaalbaas
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 12:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een koptelefoon om mee te gamen en wellicht om mee naar school te nemen om muziek te luisteren als dat mogelijk is, op de koptelefoon wil ik graag een modmic, v-moda boom pro of een andere attachable mic plaatsen

Wat is je budget?
Voor de koptelefoon wil ik tot 125 euro betalen, de attachable mic mag maximaal 55 euro zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar de beyerdynamic DT 990 Pro pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) vind ik wel vet, maar niet zo handig voor school, daarvoor leek mij de Audio-Technica ATH-M50X pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) wel fijn, maar die gaat over budget!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige Build
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US)€ 39,-€ 39,-
1Sharkoon FireGlider Zwart€ 27,50€ 27,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,14

Hierbij ben ik dus ook benieuwd of ik een soundcard nodig heb, omdat de microfoon anders niet heel goed zal klinken (geen idee of dit waar is) en ik ben ook benieuwd of ik een amplifier nodig heb voor de beyerdynamic DT 990 Pro.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de beste microfoon+koptelefoon voor het gamen en muziek luisteren.
Ook ben ik trouwens benieuwd of jullie een goedkopere versie kennen van deze houders voor je oordopjes.
http://the-gadgeteer.com/.../jaybird_bluebudx-fit.jpg
http://www.healthytipping...13/02/IMG_5024.jpg?7a7d0e

Alvast bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Allemaalbaas op 15-12-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
Een goede geluidskaart zal sowieso je geluidskwaliteit van je mic en headphones verbeteren (daar je moederbord een realtek chip heeft). De meeste (deftige) geluidskaarten komen met een ingebouwde headphone amp, dus je zal al zeker geen aparte amp moeten kopen.
Ik gebruik zelf een Creative SoundBlaster ZX, in vergelijking met mijn onboard audio is het verschil in geluidskwaliteit zeker te merken. Moest je later nog een geluidskaart bijkopen, zou ik wel een Asus aanraden, daar de Creative drivers gewoon slecht zijn.

Voor de mic zou ik je nog kunnen aanraden om een Blue Snowball te overwegen. Als ik zo snel vergelijk klinkt deze iets natuurlijker dan de modmic (minder bass in de Snowball), heeft hij een USB aansluiting (dus geen geknoei met analoge input, ik heb hier zelf een Rode NT USB, gewoon aansluiten en hij werkt perfect) en je plaatst hem gewoon op je bureau (hij zal wel meer omgevingsgeluid oppikken).

Voor de headphones, Beyerdynamic maakt prima producten. Ik gebruik momenteel een iets goedkopere Sennheiser HD558, maar deze is een pak minder portable met een 6.3mm jack en een veel te lange kabel (kabel kan je wel vervangen). Kwa geluid ben ik er wel enorm tevreden van, maar kwa 'portability' minder aan te raden.
Moest je in de buurt van Goes wonen, daar kan je bij bax (of kon je toch vroeger) al hun headphones testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
DenHond schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:25:
Een goede geluidskaart zal sowieso je geluidskwaliteit van je mic en headphones verbeteren (daar je moederbord een realtek chip heeft). De meeste (deftige) geluidskaarten komen met een ingebouwde headphone amp, dus je zal al zeker geen aparte amp moeten kopen.
Ik gebruik zelf een Creative SoundBlaster ZX, in vergelijking met mijn onboard audio is het verschil in geluidskwaliteit zeker te merken. Moest je later nog een geluidskaart bijkopen, zou ik wel een Asus aanraden, daar de Creative drivers gewoon slecht zijn.

Voor de mic zou ik je nog kunnen aanraden om een Blue Snowball te overwegen. Als ik zo snel vergelijk klinkt deze iets natuurlijker dan de modmic (minder bass in de Snowball), heeft hij een USB aansluiting (dus geen geknoei met analoge input, ik heb hier zelf een Rode NT USB, gewoon aansluiten en hij werkt perfect) en je plaatst hem gewoon op je bureau (hij zal wel meer omgevingsgeluid oppikken).

Voor de headphones, Beyerdynamic maakt prima producten. Ik gebruik momenteel een iets goedkopere Sennheiser HD558, maar deze is een pak minder portable met een 6.3mm jack en een veel te lange kabel (kabel kan je wel vervangen). Kwa geluid ben ik er wel enorm tevreden van, maar kwa 'portability' minder aan te raden.
Moest je in de buurt van Goes wonen, daar kan je bij bax (of kon je toch vroeger) al hun headphones testen.
Bedankt voor je reactie!
Denk je dat het in ieder geval handig is om een soundcard te kopen en zo ja is deze https://www.amazon.com/An...9&sr=8-5&keywords=antlion al voldoende of zou je eerder voor deze pricewatch: Asus Xonar DG gaan of toch nog net de upgraded versie hiervan pricewatch: Asus Xonar DGX.
Ook ben ik benieuwd of ze zullen passen in mijn moederbord, waar ik alleen nog 2x PCI-e 2.0 x1 overheb.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Je kan natuurlijk nog altijd wachten met de aankoop van een geluidskaart, en zien of het geluid van je headphones je zo al niet bevalt. Het verschil met een geluidskaart zal er wel zijn, maar denk nu niet dat je headphones 2x zo goed gaan klinken (vergelijk het bv. met een speakerset van €100 en eentje van €120 van eenzelfde merk).
Er zijn ook tal van USB geluidskaarten beschikbaar, om rond je pci-e x1 probleem te gaan, alhoewel de meeste geluidskaarten wel en x1 aansluiting hebben (de Xonar DG past wel al niet).

Persoonlijk zou ik niets minder dan een Xonar DX of een Sound Blaster Z aanraden (ondanks de software, er valt wel mee te leven natuurlijk).
Zoek vooral een paar reviews op, zeker icm headphones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
DenHond schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:09:
Je kan natuurlijk nog altijd wachten met de aankoop van een geluidskaart, en zien of het geluid van je headphones je zo al niet bevalt. Het verschil met een geluidskaart zal er wel zijn, maar denk nu niet dat je headphones 2x zo goed gaan klinken (vergelijk het bv. met een speakerset van €100 en eentje van €120 van eenzelfde merk).
Er zijn ook tal van USB geluidskaarten beschikbaar, om rond je pci-e x1 probleem te gaan, alhoewel de meeste geluidskaarten wel en x1 aansluiting hebben (de Xonar DG past wel al niet).

Persoonlijk zou ik niets minder dan een Xonar DX of een Sound Blaster Z aanraden (ondanks de software, er valt wel mee te leven natuurlijk).
Zoek vooral een paar reviews op, zeker icm headphones...
Maar denk je dat de Beyerdynamic DT990 Pro pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) zal werken op mijn onboard sound? Aangezien die 250 ohm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Hij zou zeker moeten werken. Enkel gaat hij niet erg luid gaan, en zal hij iets 'slechter' klinken. Op je gsm onderweg zal hij wellicht nog stiller klinken.
Een geluidskaart (extern of intern) of een dac amp is zeker aan te raden naar de toekomst toe, ook voor onderweg.

Je kan natuurlijk voor iets met een mindere impedantie gaan en bv een Sennheiser HD 4.30s of HD471 kiezen. Deze zouden dan perfect voor je pc en onderweg moeten werken (en beschikbaar voor meerdere merken gsm's voor volume aanpassing etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb zelf een Sennheiser G4me One headset waar ik op zich heel tevreden mee ben. In principe een HD 5x8 hoofdtelefoon met een uitstekende mic. Echter heeft deze twee nadelen voor jou gebruik, het is een "open" hoofdtelefoon (isoleert nauwelijks en geluid lekt ook naar buiten) en een permanente micboom. Is een pricewatch: Audio-Technica ATH-PG1 niet wat voor je? 38 Ohms dus werkt in principe prima op zowel je interne geluidskaart als je smartphone of waar je dan ook muziek mee wil luisteren op school, verwisselbare kabels met en zonder mic boom en een verlengkabel, en met een prijs van 185 euro slechts 5 euro boven je totale budget van 180 euro. Bovendien een gesloten hoofdtelefoon, dus wat geschikter voor gebruik in OV/ op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaalbaas schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:11:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een koptelefoon om mee te gamen en wellicht om mee naar school te nemen om muziek te luisteren als dat mogelijk is, op de koptelefoon wil ik graag een modmic, v-moda boom pro of een andere attachable mic plaatsen

Wat is je budget?
Voor de koptelefoon wil ik tot 125 euro betalen, de attachable mic mag maximaal 55 euro zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar de beyerdynamic DT 990 Pro pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) vind ik wel vet, maar niet zo handig voor school, daarvoor leek mij de Audio-Technica ATH-M50X pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) wel fijn, maar die gaat over budget!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige Build
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US)€ 39,-€ 39,-
1Sharkoon FireGlider Zwart€ 27,50€ 27,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,14

Hierbij ben ik dus ook benieuwd of ik een soundcard nodig heb, omdat de microfoon anders niet heel goed zal klinken (geen idee of dit waar is) en ik ben ook benieuwd of ik een amplifier nodig heb voor de beyerdynamic DT 990 Pro.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de beste microfoon+koptelefoon voor het gamen en muziek luisteren.
Ook ben ik trouwens benieuwd of jullie een goedkopere versie kennen van deze houders voor je oordopjes.
http://the-gadgeteer.com/.../jaybird_bluebudx-fit.jpg
http://www.healthytipping...13/02/IMG_5024.jpg?7a7d0e

Alvast bedankt! :)
Ik zie dat jij in ieder geval een gewone headphone wil kopen, dat is verstandig! Headsets vallen in het algemeen nogal tegen. Wil je een mic erbij? Koop het los en plak het op de headphone. Zoek even de laatste video's van Bitwit (Kyle) op, hij laat er een zien die goed werkt.

Wanneer heb je een versterker nodig? Een versterker helpt altijd maar wat je wil weten is wat de impedantie is per frequentie. Komt de impedantie boven de 50 ohm uit dan is een versterker aanbevolen, daaronder helpt het maar is het minder belangrijk. Impedantie is min of meer een duur woord voor weerstand (het heeft niet enkel betrekking op weerstanden maar ook op condensators en spoelen).
Afbeeldingslocatie: http://reference-audio-analyzer.pro/report/hp/beyerdynamic/beyerdynamic-dt-990-pro-250/Beyerdynamic_DT%20990%20Pro%20250%20Ohm_All_-_-_HDM-X_-_90_20-20k_-_fr_impedance.png
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/tuijly2qv/HD_598_DT_990_impedance_plots.png
Hier kan je dus zien dat je voor deze headphone zeker een versterker wil gebruiken. Ik heb zelf een Sennheiser HD 598, die geeft ook een behoorlijk geluid zonder versterker (het is niet noodzakelijk en het zal je geluid flink upgraden) maar met is wel beter. Dit is een van de populairste headphones voor PC-gamers omwille van het open ontwerp, het hele heldere geluid voor middenfrequenties en licht hoge frequenties (zoiets als een triangel, bekken of een akoestische gitaar klinkt geweldig met deze headphone), het feit dat je goed geluid kan localiseren (handig voor games) en omdat je ze comfortabel kan dragen voor een lange duur. Ik zou daar dus ook even naar kijken als ik jou was, houd er wel rekening mee dat de bas lichtjes understated is, in ieder geval als je geen versterker gebruikt. Het is dus minder geschikt voor electronische muziek.
Ik zou zelf eerder voor de 880 vpro kiezen dan voor de 990 cpro, puur op basis van het geluid (beter gebalanceerd), maar die is wel wat duurder. Ik durf te stellen dat de 880 pro en de HD 598 de beste twee opties zijn voor onder de 200 euro. ;)
Dat lijkt misschien ietwat duur voor jou (misschien! ;)) maar je zit dan echt op de bang for the buck sweet spot waarbij je 80% van de kwaliteit voor 20% van de prijs of minder krijgt van wat het duurste model kost, als je enkel naar de gewone modellen kijkt (rond de 1000 euro en minder duur). Bedenk dat je zoiets erg lang gebruikt en dat de kosten per maand dus erg laag zijn, het is zeker de moeite waard om iets meer te investeren naar mijn mening. Wacht desnoods een paar maanden voordat je het koopt.
Als je buiten de deur een headphone gebruikt dan moet je een gesloten headphone kiezen! Dan kom ook ik terecht op de Audiotechnica M50X.

Wat gebeurt er als je geen versterker gebruikt? Die frequenties waarbij je een impedantiepiek ziet hoor je veel minder goed ten opzichte van de andere frequenties. Stel dat je piano speelt en bepaalde noten klinken onbedoeld veel zachter...

Het is zeker niet slecht dat de impedantie hoger ligt, juist de highend headphones hebben een hoge impedantie.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.head-fi.org/a/a2/a24fc6ab_vbattach18576.jpg (de HD 800 kost in Nederland 1200 euro)
Die hoge impedantie is een compromis wat je sluit als je een topkwaliteit wil ontwerpen bij headphones, hoewel een hoge impedantie er niet op wijst dat de headphone een topkwaliteit heeft is het wel zo dat headphones met een topkwaliteit in het algemeen een hoge impedantie hebben.
Als je een versterker met goede DAC wil die ook handig is voor buiten de deur dan zou je eens naar de Dragonfly kunnen kijken. Dat zit in een USB-stick en het schijnt behoorlijk goed te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
DenHond schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:53:
Hij zou zeker moeten werken. Enkel gaat hij niet erg luid gaan, en zal hij iets 'slechter' klinken. Op je gsm onderweg zal hij wellicht nog stiller klinken.
Een geluidskaart (extern of intern) of een dac amp is zeker aan te raden naar de toekomst toe, ook voor onderweg.

Je kan natuurlijk voor iets met een mindere impedantie gaan en bv een Sennheiser HD 4.30s of HD471 kiezen. Deze zouden dan perfect voor je pc en onderweg moeten werken (en beschikbaar voor meerdere merken gsm's voor volume aanpassing etc...).
Over de 4.30s heb ik niks kunnen vinden in de pricewatch, wel de 4.20s, bedoelde je die?
Gravitar schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:39:
Ik heb zelf een Sennheiser G4me One headset waar ik op zich heel tevreden mee ben. In principe een HD 5x8 hoofdtelefoon met een uitstekende mic. Echter heeft deze twee nadelen voor jou gebruik, het is een "open" hoofdtelefoon (isoleert nauwelijks en geluid lekt ook naar buiten) en een permanente micboom. Is een pricewatch: Audio-Technica ATH-PG1 niet wat voor je? 38 Ohms dus werkt in principe prima op zowel je interne geluidskaart als je smartphone of waar je dan ook muziek mee wil luisteren op school, verwisselbare kabels met en zonder mic boom en een verlengkabel, en met een prijs van 185 euro slechts 5 euro boven je totale budget van 180 euro. Bovendien een gesloten hoofdtelefoon, dus wat geschikter voor gebruik in OV/ op school.
Op het internet lees ik erg veel dat de kwaliteit veel beter is als ik beide apart koop, dus een aparte koptelefoon en een aparte microfoon, omdat anders de audio kwaliteit een beetje achterwege wordt gehouden.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:11:
[...]

Ik zie dat jij in ieder geval een gewone headphone wil kopen, dat is verstandig! Headsets vallen in het algemeen nogal tegen. Wil je een mic erbij? Koop het los en plak het op de headphone. Zoek even de laatste video's van Bitwit (Kyle) op, hij laat er een zien die goed werkt.

Wanneer heb je een versterker nodig? Een versterker helpt altijd maar wat je wil weten is wat de impedantie is per frequentie. Komt de impedantie boven de 50 ohm uit dan is een versterker aanbevolen, daaronder helpt het maar is het minder belangrijk. Impedantie is min of meer een duur woord voor weerstand (het heeft niet enkel betrekking op weerstanden maar ook op condensators en spoelen).
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier kan je dus zien dat je voor deze headphone zeker een versterker wil gebruiken. Ik heb zelf een Sennheiser HD 598, die geeft ook een behoorlijk geluid zonder versterker (het is niet noodzakelijk en het zal je geluid flink upgraden) maar met is wel beter. Dit is een van de populairste headphones voor PC-gamers omwille van het open ontwerp, het hele heldere geluid voor middenfrequenties en licht hoge frequenties (zoiets als een triangel, bekken of een akoestische gitaar klinkt geweldig met deze headphone), het feit dat je goed geluid kan localiseren (handig voor games) en omdat je ze comfortabel kan dragen voor een lange duur. Ik zou daar dus ook even naar kijken als ik jou was, houd er wel rekening mee dat de bas lichtjes understated is, in ieder geval als je geen versterker gebruikt. Het is dus minder geschikt voor electronische muziek.
Ik zou zelf eerder voor de 880 vpro kiezen dan voor de 990 cpro, puur op basis van het geluid (beter gebalanceerd), maar die is wel wat duurder. Ik durf te stellen dat de 880 pro en de HD 598 de beste twee opties zijn voor onder de 200 euro. ;)
Dat lijkt misschien ietwat duur voor jou (misschien! ;)) maar je zit dan echt op de bang for the buck sweet spot waarbij je 80% van de kwaliteit voor 20% van de prijs of minder krijgt van wat het duurste model kost, als je enkel naar de gewone modellen kijkt (rond de 1000 euro en minder duur). Bedenk dat je zoiets erg lang gebruikt en dat de kosten per maand dus erg laag zijn, het is zeker de moeite waard om iets meer te investeren naar mijn mening. Wacht desnoods een paar maanden voordat je het koopt.
Als je buiten de deur een headphone gebruikt dan moet je een gesloten headphone kiezen! Dan kom ook ik terecht op de Audiotechnica M50X.

Wat gebeurt er als je geen versterker gebruikt? Die frequenties waarbij je een impedantiepiek ziet hoor je veel minder goed ten opzichte van de andere frequenties. Stel dat je piano speelt en bepaalde noten klinken onbedoeld veel zachter...

Het is zeker niet slecht dat de impedantie hoger ligt, juist de highend headphones hebben een hoge impedantie.
[afbeelding] (de HD 800 kost in Nederland 1200 euro)
Die hoge impedantie is een compromis wat je sluit als je een topkwaliteit wil ontwerpen bij headphones, hoewel een hoge impedantie er niet op wijst dat de headphone een topkwaliteit heeft is het wel zo dat headphones met een topkwaliteit in het algemeen een hoge impedantie hebben.
Als je een versterker met goede DAC wil die ook handig is voor buiten de deur dan zou je eens naar de Dragonfly kunnen kijken. Dat zit in een USB-stick en het schijnt behoorlijk goed te zijn.
Dus als ik het goed begrijp hoor ik nu vrijwel niks als ik de GT 990 Pro zal aansluiten? Bij nader in zien wil ik denk ik toch gewoon alleen de koptelefoon gebruiken voor het thuisgebruik en mijn oortjes houden voor buitenshuis zolang ik een manier vind hoe ze goed in mijn oren blijven hangen, ze blijven maar uitvallen en daar word ik op den duur helemaal gek van 7(8)7 . 100 euro voor een Amp+Dac vind ik persoonlijk wel een beetje duur :X voor als het ook zonder kan.. Tenzij het natuurlijk heel veel meerwaarde heeft.
Nu heb ik ook de vraag of de Sennheiser HD 558 pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart) een goede keuze is en hoeveel meerwaarde de Sennheiser HD 598 pricewatch: Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart) heeft, aangezien die bijna dubbel zo duur is en ook ben ik dan benieuwd hoe hard de HD558 klinkt zonder amplifier/versterker, de HD558 heeft 50ohm. Ik zal Bitwit zeker nog even bekijken en ik wil je ook nog bedanken voor de tijd en moeite die je hebt gestoken in je mega bericht _/-\o_ :) _/-\o_
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 80 euro rig 600 heeft een zeer goede microfoon (alleen een aparte microfoon is echt beter), heeft goede surround, en is met een goede onboard geluidskaart, software waarbij je het max. volume kunt verhogen, mijn lg g5 of bij gebruik van de discrete mic-kabel goed verstaanbaar in elke situatie (zonder software zijn al mijn headsets in combinatie met mijn pc niet luid genoeg als je in een luide omgeving bent). Het geluid is altijd mooi voor elke applicatie!

Ik heb eigenlijk nog geen nadeel gevonden wat al mijn andere headsets niet ook hebben, en hij is veel comfortabeler en heeft beter geluid in games en met muziek en in films (ook ong. zelfde volume met boom mic, en luider met discrete mic) dan mijn paar jara oude bose noise-cancelling headphone die gebruik maakt van een AAA-tje voor de ingebouwde versterker! De rig 600 is een fantastische keus voor iedereen met elk budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Heb persoonlijk de HD 558 aan een SoundBlaster ZX hangen. Klinkt gewoon geweldig (destijds nog voor rond de €150 gekocht, gaat intussen al een 5 jaar mee). Deze hing in het begin gewoon aan mijn onboard audio, ging niet zo luid (maar luid genoeg, met de ZX op 100% scheurt je trommelvlies) en klonk iets minder vol...
Deze hoofdtelefoon is ook nog eens super comfortabel om te dragen, 5+ uur aan een stuk gebruiken voel je gewoon niet.

Er bestaat een Sennheiser HD 4.30 (de 's' was mijn fout), nog niet zo lang op de markt, maar reviews zijn er positief over. Moest je per se een hoofdtelefoon willen voor onder weg zou ik deze boven de HD558 aanraden, maar voor thuisgebruik vermoed ik dat de HD558 superieur is...
Trouwens te koop op coolblue en Brol.com (komt met ios OF android controlls, dus zien dat je de juiste koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaalbaas schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:33:
Dus als ik het goed begrijp hoor ik nu vrijwel niks als ik de GT 990 Pro zal aansluiten?
Je hoort wel wat maar je zal even goed moeten opzoeken hoe goed het functioneert met enkel een simpele geluidskaart of onboard geluid en je zal pas alles uit deze headphones halen als je een versterker gebruikt.
Bij nader in zien wil ik denk ik toch gewoon alleen de koptelefoon gebruiken voor het thuisgebruik
Dat zou mijn keuze zijn: een comfortabele open headphone gebruiken. Nogmaals, ik raad voor jou ofwel de 880 pro ofwel de Sennheiser HD 598 aan, beide zijn een geweldige bang for the buck keuze. Ik heb enkel positieve reviews gelezen en gehoord over de beide modellen en het is een van de klassieke vragen inmiddels voor mensen die voor een redelijk budget goed geluid willen hebben: HD 598 of 880 pro.
Wat je zou kunnen doen is dit: start met enkel de Sennheiser HD 598 en kijk hierbij ook even naar het buitenland aangezien we in Nederland schrikbarend weinig winkels hebben die goede headphones verkopen, via Amazon USA kan je het voor 150 euro kopen, via Amazon Duitsland 170 euro (momenteel afgeprijsd, snel handelen als je die wil kopen ;)): https://www.amazon.de/Sen...B6rer-beige/dp/B0042A8CW2
Ik heb zelf veel deze headphone gebruikt met een geluidskaart en zelfs onboard geluid, het zal je goed bevallen. Je moet wel deze headphone een paar dagen 'inwerken' voordat ze op hun best klinken maar daarna ga je zeer tevreden zijn.
Je kan zodoende de aankoop van een versterker uitstellen.
De 880 pro en de 990 pro hebben een hogere impedantie. Let er wel op dat de HD 598 een iets hogere piek heeft bij de lage tonen, je offert dus in eerste instantie wat laag geluid op maar het zal je goed bevallen, dat kan ik jou garanderen. Zeker voor films en games is dit een geweldige headphone.
Hier wordt de Sennheiser HD 598 ook vermeld omdat zijn kijkers die veel kopen: YouTube: The Most Popular PC - Viewer's Choice Nov 2016
Nu heb ik ook de vraag of de Sennheiser HD 558 pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart) een goede keuze is en hoeveel meerwaarde de Sennheiser HD 598 pricewatch: Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart) heeft, aangezien die bijna dubbel zo duur is en ook ben ik dan benieuwd hoe hard de HD558 klinkt zonder amplifier/versterker, de HD558 heeft 50ohm.
Nee! Zoals ik net uitlegde verschilt de impedantie per frequentie, het gemiddelde doet er weinig toe. Je moet eventjes de grafiek opzoeken: typ impedance + model in een zoekmachine en kijk bij de plaatjes. Waar de impedantiepieken zitten, die frequenties hoor je minder goed met die headphone zonder een versterker te gebruiken. Vanaf 50 ohm wordt een versterker aanbevolen maar is het nog niet noodzakelijk, vanaf 100 ohm wil je echt een versterker gebruiken. Net als bij de HD 598 heb je bij de HD 558 een flinke piek tegen de 300 ohm. Voor beide geldt dat je prima kan starten zonder een versterker en dat het voor de meeste mensen een flinke upgrade van het geluid is maar dat het met versterker wel beter klinkt. Ik kan jou niet vertellen hoe de 558 is aangezien ik daar geen ervaring mee heb. Zelf zou ik voor dat budget kijken naar modellen van andere merken, Audio Technica levert bijvoorbeeld goed bang for the buck in dat prijssegment.
Lees sowieso even op dit forum, hier kan je prima advies krijgen voor audio: http://www.head-fi.org/t/...ditch-the-sennheiser-598s
(ik link nu even naar een draad wiens starter minder tevreden was over deze headphones maar dat is ook prima, je moet juist verschillende meningen lezen en horen, zelf vind ik ze juist prima qua comfort en hou ik van die 'ruime' soundstage).
Bedankt!
Geen probleem. Ik ben een beetje een audiofiel en ik typ snel. Geluid bepaalt voor 50% hoeveel plezier je beleeft aan films en games dus ik zou zeker aanraden om hierin te investeren binnen de mogelijkheden van je budget en rekening houdende dat je in meer dan 10 jaar tijd dat kan afschrijven. Het lijkt veel om 400 euro te investeren maar als je er 10 jaar mee doet dan is het 3,33 euro per maand. ;)
Het punt wat ik hiermee maak is dat de kosten per maand laag zijn, het enige dilemma is of dat je het NU direct kan besteden. Zo niet, spaar dan nog even iets langer. Ik zou aanraden om eens goed te zoeken naar reviews voor de HD 598 (op Youtube en het genoemde forum) en als het je bevalt die te kopen. Stel de microfoon desnoods nog een maand (of van mijn part twee maanden :)) uit en koop een half jaar later of zo eens een versterker.
In deze tijd waarin er zoveel herrie komt van alle kanten via speakertjes van telefoontjes, laptops, televisies en gamingsets ben ik al blij dat er nog mensen zijn die zich wel verdiepen in hoe je goed geluid krijgt. ;)

edit
YouTube: Sennheiser HD518, HD558, HD598, HD600, HD650, HD700 and HD800 Group ...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenHond schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:38:
Heb persoonlijk de HD 558 aan een SoundBlaster ZX hangen. Klinkt gewoon geweldig (destijds nog voor rond de €150 gekocht, gaat intussen al een 5 jaar mee). Deze hing in het begin gewoon aan mijn onboard audio, ging niet zo luid (maar luid genoeg, met de ZX op 100% scheurt je trommelvlies) en klonk iets minder vol...
Deze hoofdtelefoon is ook nog eens super comfortabel om te dragen, 5+ uur aan een stuk gebruiken voel je gewoon niet.

Er bestaat een Sennheiser HD 4.30 (de 's' was mijn fout), nog niet zo lang op de markt, maar reviews zijn er positief over. Moest je per se een hoofdtelefoon willen voor onder weg zou ik deze boven de HD558 aanraden, maar voor thuisgebruik vermoed ik dat de HD558 superieur is...
Trouwens te koop op coolblue en Brol.com (komt met ios OF android controlls, dus zien dat je de juiste koopt).
Sowieso is een headphone al snel een goede upgrade voor geluid. Omdat je relatief kleine speakers gebruikt die een laag vermogen nodig hebben (omdat het zo dicht bij je oren zit) kan je voor relatief weinig geld goed geluid kopen. Een goede headphone van 100-200 euro levert al snel beter geluid dan een set speakers van 600-800 euro (+ geen akoestische probleempjes), het nadeel is dan wel weer dat je surroundgeluid helaas moet simuleren via een equalizer, daar bestaan aardige tools voor maar als je naar films kijkt gaat er niets boven een goede 5.1 setup, alleen kost dat heel erg veel geld (duizenden euro) als je het goed wil doen.

Mijn ervaring is dat je tussen de 50 en de 100 euro aardige modellen kan vinden en tussen 150 en 250 euro zeer goede modellen. Daarna gaat het met kleine stapjes omhoog en gaat het om hele kleine details die waarschijnlijk enkel de fijnproevers kunnen waarderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
Hallo,

Sorry dat ik zolang niet actief heb gereageerd op het topic, ik was namelijk op vakantie en had vervolgens het erg druk met school. Nu ik dit achter de rug heb ben ik toch weer een beetje aan het rondneuzen voor koptelefoons, hierbij heb ik ook een hele goede deal gezien bij de Amazon in Duitsland. Wat betreft de Sennheiser HD598 (Zwart), nu heb ik ook de vraag of deze versie misschien anders is dan de bruine versie, aangezien dit een special edition is? 8)7 . Ook zit ik te twijfelen of ik een closed of open neem aangezien hiervoor ook nog een versie is bij de Amazon in Engeland, hier volgen de linkjes:
(Sennheiser HD598 Special-edition Zwart) https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF
(Gesloten koptelefoon)
https://www.amazon.co.uk/...keywords=sennheiser+hd598

Ook denk ik dan bij de koptelefoon een Modmic 4.0 te bestellen, tenzij iemand een goedkoper alternatief heeft die prima werkt (Hoeft niet al te goed, is niet voor opnames. Gewoon om te praten met mijn vrienden.)

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser HD598 en vind hem geweldig! Of de special edition anders is heb ik eigenlijk geen idee van. Maar ik zou de normale in ieder geval aanraden.
Pagina: 1