Vraag

• thjo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik heb een logitech g25. Het probleem is dat het lampje bij de shifter maar heel donker brandt. En het stuur nergens op reageert alle knoppen werken. Behalve de stuurbewegingen. Het stuur kalibreert ook niet.

software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64-bit
Logitech gaming software 5.10

Intel i5 6600k
Msi z170a gaming m7
8 gb DDR4 ram
2x R9 270

Ik heb de manual doorgelezen
De software opnieuw geinstalleerd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Hier een foto onder. Van het lampje.

https://drive.google.com/...VlFEQlk/view?usp=drivesdk

Mvg thjo

Alle reacties

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Me dunkt dat je stuur niet voldoende stroom krijgt.
Is de stroom adapter nog wel goed?

Ben ook wel eens vergeten de stroom van m'n Driving Force Pro vergeten aan te sluiten en dan doet ie wel wat maar niet kalibreren en geen force feedback.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• thjo
Ja ik krijg de gewone 24Vdc op mijn multimeter

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:36
Dan is je spanning oke, maar dit zegt niet veel over de stroom. Betere meting zou spanning onder belasting zijn, als deze inzakt kan de voeding het vermogen niet leveren. Je zou kunnen kijken of je een laptopvoeding met (nagenoeg) gelijk voltage verschil maakt.

• thjo
Ja gedaan maar hetzelfde probleem houdt ik

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:11
In de adapter zelf (het doosje) zit ook een stekker. Check of die niet misschien los is geraakt. Alle kabels nog even nalopen en dubbel checken.

• thjo
Even een update. Ik meet geen spanning bij de 2 connectors helemaal onderaan dus ik denk dat het moederbordje kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Hmm dat is nogal balen.. Ik heb nog een moederbordje maar mijn stuurtje wil niet meer kalibreren en ik ben bang dat het aan dat moederbordje ligt.. Weet ik alleen niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thjo
Ik ben benieuwd waar ik een nieuw moederbordje kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Het kan mogelijk zijn dat het vervangen van mijn optical encoder niet helemaal volgens plan is gegaan en het moederbordje in orde is.

Misschien als je je avontuurlijk voelt kun je zoiets ook proberen: https://drive.google.com/...uc92KRkRBTVYwZ1h4RGc/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thjo
Domme vraag misschien maar heb je er wel eens overgedacht om een ringetje er onder vast te lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thjo
Maar om het risico om hem van jou te kopen en hij doet het niet is mij ook net iets te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

mrgnex schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:21:
Het kan mogelijk zijn dat het vervangen van mijn optical encoder niet helemaal volgens plan is gegaan en het moederbordje in orde is.

Misschien als je je avontuurlijk voelt kun je zoiets ook proberen: https://drive.google.com/...uc92KRkRBTVYwZ1h4RGc/view
De plaatsing van die optical encoder luistert nogal nauw. Ik heb die van mij in een G27 ook vervangen door een metalen exemplaar omdat die niet meer wilde kalibreren. De eerste keer dat ik alles weer in elkaar had gezet, werkte het nog steeds niet. Na het verplaatsen van die encoder met een millimeter was het probleem opgelost en doet 'ie het al jaren probleemloos.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
Goed om te weten. Maar even proberen te fixen dan!
Pagina: 1