effectieve maar makkelijke prijslose narrowcast

Pagina: 1
Acties:

• multiw8
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
hallo allemaal!

ik loop stage bij een groot bedrijf als ict'er en we gebruiken momenteel Flexscreen narrowcast om al onze powerpoint presentatie's te presenteren. helaas hebben we meerdere plants die het ook gebruiken en hebben we op deze plant al 22 monitoren.

helaas kost het zoveel dat mij gevraagt is om te zoeken naar een mogelijke oplossing die geen 3rd party software nodig heeft en gratis moet zijn.

het idee is dat de presentatie's worden opgeslagen om een nas in mappen per afdeling te plaatsen en (als mijn idee) een raspberry Pi te gebruiken als client achter de monitoren en televisies door het bedrijf.

de rasberypi zou dan windows 7 moeten draaien binnen ons domein. (voor remote management wanneer nodig) en het lijkt me slim om powerpoint te kunnen gebruiken op fullscreen.

alleen kom ik maar niet tot een idee om de presentaties te laten van het netwerk punt.
het kan gebeuren via een binary tijdens het booten van het systeem om alles in gang te zetten. alleen moet er een optie zijn om een map te selecteren zodat alle presentatie's in die map afgespeelt word en het updaten van de folder zou ook automatish moeten gebeuren,

tenslotte. ik wil graag weten of jullie een optie hebben om powerpoint presentaties automatish uit 1 folder te openen en wanneer de presentatie afgelopen is het gelijk overschakelt naar een andere presentatie.

ook een binary voor het automatish in gang zetten van de narrow cast.

ik hoop dat jullie me hier graag mee kunnen helpen! voor vragen sta ik open.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Terug naar de tekentafel? Tenminste, ik weet absoluut niet dat Windows 7 op een Pi geinstalleerd kan worden. Er is wel een (uitgeklede) versie van Windows 10 beschikbaar voor Model B maar daar is alles mee gezegd.

Verder lees ik geen enkel budget dus "iets" aanraden is onmogelijk; vergeet ook niet dat als je je hele omgeving op de schop wil gooien, dat je rustig 1 persoon een week bezig kan houden. Dat is aan totale loonkosten grofweg al 3K voor de werkgever.

Verder mis ik, helaas, enige info wat je zelf al hebt gevonden, waarom dat wel/niet/half voldoet en over wat voor infra we het hebben (wat voor LAN/WAN verbindingen etc).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12 21:47
Simpelste is om 1 presentatie te maken welke automatisch start in presentatie modus. Deze start je via een snelkoppeling in de computer startup.

• multiw8
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:51:
Terug naar de tekentafel? Tenminste, ik weet absoluut niet dat Windows 7 op een Pi geinstalleerd kan worden. Er is wel een (uitgeklede) versie van Windows 10 beschikbaar voor Model B maar daar is alles mee gezegd.

Verder lees ik geen enkel budget dus "iets" aanraden is onmogelijk; vergeet ook niet dat als je je hele omgeving op de schop wil gooien, dat je rustig 1 persoon een week bezig kan houden. Dat is aan totale loonkosten grofweg al 3K voor de werkgever.

Verder mis ik, helaas, enige info wat je zelf al hebt gevonden, waarom dat wel/niet/half voldoet en over wat voor infra we het hebben (wat voor LAN/WAN verbindingen etc).
oke windows 7 kan weer niet , dat is een tegenvaller. we kunnen wel soortgelijke systemen die wel krachtig genoeg zijn aanschaffen hiervoor.

het budget is 0.- het is de bedoeling dat ik met een eventuele vervanger kan komen van Flexscreen die 11 duizend per jaar kost voor alleen onze lokatie.

die 3k loonkosten kun je 250 max van maken. als stagiar krijg je 250 euro stage vergoeding max. en het is een project die de stagiare moet regelen.

op alle lokaties zijn al momenteel de oude "flexscreen" computers. dus de benodigde aansluitingen zijn aanwezig op lokatie (1 gigabit ethernet)
mhoogendam schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:52:
Simpelste is om 1 presentatie te maken welke automatisch start in presentatie modus. Deze start je via een snelkoppeling in de computer startup.
op een andere lokatie waar maar 4 flexscreen monitoren draaien word al een project als dit uitgevoerd. dat is de lokatie waar mijn project toe word gepast. om uiteraad chaos te voorkomen als het fout gaat.
op die lokatie maken ze gebruik van een netwerk opslag server en powerpoint presentatie's.

het is nu alleen mogelijk om 1 presentatie af te spelen en te herhalen doormiddel van een startup script.
dit willen we vermijden door het mogelijk te maken dat niet 1 document maar alle documenten 1 voor 1 gedisplayed worden en herhaald tot er een nieuwe presentatie word toegevoegt en de oude word verwijderd.

ik hoop dat dit meer informatie geeft. :)

[ Voor 6% gewijzigd door multiw8 op 15-12-2016 18:25 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:46
Waarom niet gewoon een filmpje maken en deze automatisch af laten spelen? Of een website. Dan hoef je alleen maar een webbrowser te laten openen. Dat kan makkelijk met een Pi.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offense maar een project van 11K/jaar wat nu "vlekkeloos" werkt overhandigen aan een stagiair, lijkt mij ietwat mogelijk vergezocht.

Ik vroeg iets over infra; dan verwacht ik meer info dan "1 Gbit" en "netwerk opslag server"; beiden zijn termen die weinig houvast bieden tot een oplossing.

En dan je script; volgens mij kan je simpel een for/each loopje maken op een share; ook daar zie ik op dit moment weinig/geen inzet/info over.

Geen idee wanneer het project af moet zijn maar geen info geven = geen info krijgen, over het algemeen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• multiw8
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:00:
No offense maar een project van 11K/jaar wat nu "vlekkeloos" werkt overhandigen aan een stagiair, lijkt mij ietwat mogelijk vergezocht.

Ik vroeg iets over infra; dan verwacht ik meer info dan "1 Gbit" en "netwerk opslag server"; beiden zijn termen die weinig houvast bieden tot een oplossing.

En dan je script; volgens mij kan je simpel een for/each loopje maken op een share; ook daar zie ik op dit moment weinig/geen inzet/info over.

Geen idee wanneer het project af moet zijn maar geen info geven = geen info krijgen, over het algemeen.
ik weet het zelf ook wel dat het dom is. mij maakt het niet uit, ik wil gewoon laten zien dat ik met iets kan komen en daar gaat het ook om. :) en 11 k per jaar betalen voor een paar presentaties die spelen vinden hun een beetje overdreven,

als je het netwerk infrastructuur bedoelt: Het gaat om de hooft server ruimte waar de nas zich word gelokaliseerd van daar uit zijn er switches die met een hogere bandbreedte naar patch kasten gaan door de fabriek. van daaruit zijn alle kabels getrokken naar de betreffende systemen.

de betreffende narrowcast clients zijn nu dell 3020m systemen verbonden achter op een TV / kleine monitoren via een Vga/hdmi/dvi kabel.

ik hoop dat je dit bedoelt anders graag duidelijker wezen met waar je informatie over wilt hebben :3 :F

[ Voor 28% gewijzigd door multiw8 op 15-12-2016 19:39 ]

• multiw8
.Maarten schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:40:
Waarom niet gewoon een filmpje maken en deze automatisch af laten spelen? Of een website. Dan hoef je alleen maar een webbrowser te laten openen. Dat kan makkelijk met een Pi.
dat is een slim idee, maar ik ben niet handig genoeg met HTML en jqeury om een website te bouwen die presentaties van een folder laad en die willekkeurig afspeeld op fulscreen zonder tussenstops.

zeer goede tips bedankt! brengt me wat dichter bij het einde :*)

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 09:04
Waarom mag het geen Third Party software zijn?

Anders zou je eens naar Xibo kunnen kijken.

• multiw8
Wouter_96 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:11:
Waarom mag het geen Third Party software zijn?

Anders zou je eens naar Xibo kunnen kijken.
hallo wouter,

zou je misschien xibo kunnen beschijven waarom het voor mij een betere optie zou zijn?

het bedrijf is zeer streng op IT software beveiliging. ik denk ook dat ze het zelf onsite willen beheren. aangezien als er een probleem is meerdere dagen gewacht moet worden op een oplossing.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 16:19
Je zou zelf iets kunnen brouwen met de PowerPointViewer SDK
Edit: blijkbaar niet gratis, maar alsnog een schijntje vergeleken bij de kosten nu.

[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 15-12-2016 21:03 ]

Roomba E5 te koop

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Xibo werkt als een trein. Even lekker knutselen en echt het werkt goed. Je kan in ieder scherm iets van een pc stick hangen en klaar. Software laden en draaien maar. Je kan schermen heel goed beheren.
Het is heel stabiel en ik heb het geïnstalleerd op een Qnap zonder problemen. wel een beetje kennis van zaken moet je hebben en dan draait het als een trein.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• multiw8
itsalex schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:46:
Xibo werkt als een trein. Even lekker knutselen en echt het werkt goed. Je kan in ieder scherm iets van een pc stick hangen en klaar. Software laden en draaien maar. Je kan schermen heel goed beheren.
Het is heel stabiel en ik heb het geïnstalleerd op een Qnap zonder problemen. wel een beetje kennis van zaken moet je hebben en dan draait het als een trein.
zeer bedankt. ik zal het overleggen met mijn IT collega's . mochten ze een uitzondering maken voor deze software ga ik gelijk een paar testen draaien en zelf een klein narrowcast test opgeving en er eventueel een procedure en stappenplan voor maken. etc. :o

ik sta nog graag open voor suggesties zonder 3rd party software! :P :9

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is 3rd party software? Ontwikkelen kan je niet dus je hebt per definitie iets nodig dat door anderen ontwikkeld is. Dus is het dan de prijs?
Als je een goed, flexibel en betrouwbaar systeem wilt hebben is het heel handig om een bewezen systeem te kiezen dan zelf te gaan knutselen.

Xibo:
Price
£1.20 GBP per display per month, billed annually.

500MB library storage, 2GB monthly bandwidth per display.

Lijkt mij een prima prijs om te proberen. Security is geen issue, de Android apparaten lekker in een eigen vlan en communicatie met het CMS is volledig gescheiden van de rest van het netwerk.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2016 21:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:51
TSS.nl heeft dit ook, werkt wel met eigen players maar kan alles van een locatie af streamen en het is op afstand beheerbaar.
Dit is een eenmalige investering per display.

Ik denk dat het misschien handig is om voor een systeem te gaan wat zich al bewezen heeft dan zelf iets te gaan maken wat geld kost maar misschien niet eens zo prettig werkt, dat wil je voorkomen voor narrowcasting, het moet goed werken zonder te veel handelingen.

Een simpele search op Google levert al verschillende aanbieders op en misschien zou je bij een aantal wat prijzen / informatie op kunnen vragen. Er zijn ook aanbieders die een eenmalig product leveren waardoor je geen jaarlijkse kosten hebt.

Zucht...

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-12 09:44

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zou ook Xibo adviseren. Is gratis, je zet zelf even lokaal een webserver op en je kunt heel eenvoudig clients koppelen. Zelf gebruiken we daar Intel Nucs voor.

Andere opties zijn eigenlijk altijd al veel duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Metalfreak op 15-12-2016 22:12 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12 11:55
Misschien kun je van presentaties afstappen en afbeeldingen gebruiken? Er is vast wel een programma te vinden die een slideshow van een netwerk share afspeelt. En anders kun je de bureau achtergrond ook laten wisselen.

If it does not kill u, it makes u stronger

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt er allemaal aan wat je op de schermen wil laten zien. Ik denk dat ik iets van een webbased systeem zou maken. Ik heb zelf eens voor een kennis iets gemaakt dat random full HD afbeeldingen laat zien uit een folder met daarbij de mogelijkheid om een eerste en laatste speeldatum en speelduur aan te geven en voor de mooi ook nog fades tussen de afbeeldingen. Werkt prima en een Pi zou dit kunnen afspelen.

• multiw8
beste mensen, zeer bedankt voor de hulp. ik heb zojuist Xibo voorgestelt en ze waren best verbaast over het platform. ik mag het testen op de Qnap nas hier in het bedrijf met een client kijken of het voldoet aan onze benodigheden.

ik wil graag iedereen bedanken en ik wens iedereen een fijne feestdagen toe!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:32
NAV dit topic heb ik ook een testje draaien met Xibo. Ik heb nu een trial draaien op hun hostingplatform, en bevalt goed. Maar ik heb pas 2 slides :)

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 15:59

Smurf

Detri

Gelukkig is Xibo al genoemd hier :+
Jaren terug op een distributiecentrum een Xibo setup draaiend gehad. Er was behoefte aan een narrowcasting systeem om berichtgeving naar medewerkers zonder toegang tot het intranet (voornamelijk magazijnmedewerkers) te verbeteren. Budget was uiteraard 0 omdat het slechts een probeersel was. Na enig zoekwerk ook op Xibo uitgekomen, en met bijna geen kennis van de achterliggende techniek had ik vrij snel een server en client draaiende op oude hardware. Er zijn erg duidelijke installatiehandleidingen beschikbaar.
Eerste scherm is uiteindelijk opgehangen bij de receptie. Na uitrol waren de reacties erg positief, en al gauw zijn er nog zo'n 4 schermen bijgeplaatst op centrale ruimtes op de afdelingen zelf.

Uiteindelijk heeft dit geheel zo'n 3 jaar zonder grote problemen gedraaid, beheer ging eigenlijk niet verder dan af en toe eens een vastgelopen client resetten. Content voor de verschillende schermen was belegd bij een niet-IT afdeling. We hadden enkele templates gemaakt voor de layout en de dames van het secretariaat zorgden ervoor dat de content aangepast werd op aangeven van de verschillende afdelingen. De (web) interface waarmee dit gedaan werd was qua uiterlijk misschien wel te verbeteren, maar het functioneerde gewoon goed. Na het schrijven van een korte handleiding kregen we daar eigenlijk nooit vragen over.

De reden dat we met Xibo gestopt zijn had dan ook niks te maken met het systeem zelf: Het bedrijf werd overgenomen en bij de overnamepartij was al een commercieel narrowcasting systeem in gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Smurf op 21-12-2016 11:11 ]

)

Pagina: 1