Zichtbaarheid Karmastatus

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
't Is niet om op te scheppen met mijn eigen karmastatus, maar voor een vriend :+

Neen: vaak weet ik bij een onbekende gebruikersnaam graag wat zij of haar karmastatus is om in te schatten met wat voor iemand ik te doen heb: iemand godlike of een agricola simplex. Wie vindt dat die nogal oppervlakkig is: ten eerste is er behalve de post zelf niet veel anders waar je op af kan gaan en ten tweede, tja, wat is anders de zin van een karmasysteem?

In ieder geval: nu moet je zo'n persoon altijd aanklikken om naar zijn of haar profiel te kijken. Ik vroeg mij af of het niet handig zou zijn om dit analoog met vergelijkbare fora gewoon toe te voegen aan de gebruikersbeschrijving links van deze post, waar in mijn geval resp. "Yellowonline" en "BEATI PAVPERES SPIRITV" staan. Of toch om dit optioneel toe te staan.

Een must? Neen. Maar wel een Mooie Feature :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
YellowOnline schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:08:
Ik vroeg mij af of het niet handig zou zijn om dit analoog met vergelijkbare fora gewoon toe te voegen aan de gebruikersbeschrijving links van deze post, waar in mijn geval resp. "Yellowonline" en "BEATI PAVPERES SPIRITV" staan. Of toch om dit optioneel toe te staan.
En wil je dan de hoeveelheid karma toevoegen of je karmastatus?

Alleen de status weergeven lijkt me persoonlijk niet erg handig, omdat ik geen idee heb hoeveel karma er aan een bepaalde naam hangt.
't Is niet om op te scheppen met mijn eigen karmastatus, maar voor een vriend :+
offtopic:
Zoveel heb je niet >:)

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-12-2016 16:13 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:11:
[...]

En wil je dan de hoeveelheid karma toevoegen of je karma status?

Alleen de status weergeven lijkt me persoonlijk niet erg handig, omdat ik geen idee heb hoeveel karma er aan een bepaalde naam hangt.
De karmastatus, aangezien die in mensentaal is. Interpreteren van karma zelf is nogal moeilijk.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Je ziet op andere sites vaak een aantal sterren staan (meestal o.b.v. aantal posts), dat zouden hier steeksleuteltjes kunnen zijn, desnoods met meerdere kleuren als het er heel veel niveau's zijn. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik wel wat voel voor het idee, wordt het wel druk zo; elke poster krijgt dan dit:

- naam
- karmastatus
- wel/geen Tweakers-abbo
- wel/geen onderschrift
- wel/geen TS-icoontje
- wel/geen karma-badges
- wel/geen (animated) avatar
- wel/geen mod-status naamgeving

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 15-12-2016 16:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
En dan hebben wij er nog een paar extra rijen bij. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik voel er niet zoveel voor om bij elke user de karmastatus of het aantal karmapunten (op duizendtal afgerond) weer te geven. Dat maakt de layout alleen maar nodeloos druk. We hebben nu al genoeg informatie om weer te geven.

In het overlaytje dat je met de pijl links van de username kunt openen is er wel ruimte voor de karmastatus en bijvoorbeeld een top vijf karmabadges van de gebruiker.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Femme schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:16:
Ik voel er niet zoveel voor om bij elke user de karmastatus of het aantal karmapunten (op duizendtal afgerond) weer te geven. Dat maakt de layout alleen maar nodeloos druk. We hebben nu al genoeg informatie om weer te geven.

In het overlaytje dat je met de pijl links van de username kunt openen is er wel ruimte voor de karmastatus en bijvoorbeeld een top vijf karmabadges van de gebruiker.
Dat is een goed alternatief.
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:14:
Ondanks dat ik wel wat voel voor het idee, wordt het wel druk zo; elke poster krijgt dan dit:

- naam
- karmastatus
- wel/geen Tweakers-abbo
- wel/geen onderschrift
- wel/geen TS-icoontje
- wel/geen karma-badges
- wel/geen (animated) avatar
- wel/geen mod-status naamgeving
Ja, dat kan inderdaad druk worden. Daarom mijn voorstel om het optioneel te maken - een eenvoudige rij checkboxen waar je kiest welke extra informatie behalve gebruikersnaam (en modstatus) zichtbaar is. Persoonlijk vind ik karmastatus bijvoorbeeld veel belangrijker dan abonnementstatus.

• rens-br

rens-br

YellowOnline schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:12:
Interpreteren van karma zelf is nogal moeilijk.
Het interpreteren van namen zoals Agricola Simplex, Feut, Trainee, Wannabe-Tweaker, Tweakeroid, Tweakotine-addict, Grootmeester, Veteraan, Godlike vind ik persoonlijk ook niet heel eenvoudig.

Mocht er zoiets komen zou ik graag gewoon een nummer willen zien, al dan niet afgerond op 1000 tallen.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 15-12-2016 16:21 ]

• MAX3400

MAX3400

rens-br schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:20:
[...]

Het interpreteren van namen zoals Agricola Simplex, Feut, Trainee, Wannabe-Tweaker, Tweakeroid, Tweakotine-addict, Grootmeester, Veteraan, Godlike vind ik persoonlijk ook niet heel eenvoudig.
Maar dat is een brainfart van Femme & zeef geweest? ;) En dan nog; al zouden we dat vertalen naar Nieuw, Beginner, Ervaren, Expert, etc, moeten "we" dan ineens schikken/schrikken naar de nukken van de sterkste?

Hoe langer ik erover denk, hoe lastiger het wordt. Het ene forum werkt met sterretjes, het volgende met namen, de derde met kleurtjes etc. Uiteindelijk (maar dat ben ik) lijken de Feuten toch amper regels te volgen of te begrijpen waar Godlikes het over hebben; ik zie niet echt een "voorbeeldfunctie" voor de hoger geplaatste personen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
[...]

Mocht er zoiets komen zou ik graag gewoon een nummer willen zien, al dan niet afgerond op 1000 tallen.
Ik denk dat voor de meeste mensen 'grootmeester' toch intuïtief hoger ingeschat wordt als 'trainee'. Maar ik ga akkoord dat niet alle namen even duidelijk zijn. Zelf ben ik op een bepaald moment trouwens godlike verloren en veteraan geworden - toen zei men mij dat veteraan eigenlijk hoger is dan godlike. Ik ontdek nu pas dat dat niet klopt door jouw post :+ (dus ik ben gedegradeerd eigenlijk :()

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

YellowOnline schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:18:
[...]

Ja, dat kan inderdaad druk worden. Daarom mijn voorstel om het optioneel te maken - een eenvoudige rij checkboxen waar je kiest welke extra informatie behalve gebruikersnaam (en modstatus) zichtbaar is. Persoonlijk vind ik karmastatus bijvoorbeeld veel belangrijker dan abonnementstatus.
Nog meer prefs zijn we niet zo happig op, daar hebben we er al teveel van :) . Dus liever een standaardoplossing.

De abonneestatus is een commercieel dingetje waarmee we de bekendheid van de abonnementen wille verbeteren en gebruikers willen aanzetten om zelf abonnee te worden.
[...]

Die namen zijn inderdaad niet erg zelfverklarend qua rang (behalve godlike). Een veelgebruiker heeft denk ik meer aan de karmascore. Zodra je er daar een paar van hebt gezien krijg je ook wel een beeld van wat goed en slecht is.

• rens-br

rens-br

MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:24:
al zouden we dat vertalen naar Nieuw, Beginner, Ervaren, Expert, etc, moeten "we" dan ineens schikken/schrikken naar de nukken van de sterkste?
Nee hoor. Maar daar is het ook niet voor bedoeld lijkt me. Het zou voor mij als moderator net zo'n teken zijn als het aantal posts en de registratiedatum.
YellowOnline schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:24:
Ik denk dat voor de meeste mensen 'grootmeester' toch intuïtief hoger ingeschat wordt als 'trainee'. Maar ik ga akkoord dat niet alle namen even duidelijk zijn.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar bij de meeste namen is het verschil niet meteen duidelijk.
Zelf ben ik op een bepaald moment trouwens godlike verloren en veteraan geworden - toen zei men mij dat veteraan eigenlijk hoger is dan godlike. Ik ontdek nu pas dat dat niet klopt door jouw post :+ (dus ik ben gedegradeerd eigenlijk :()
Waarschijnlijk is toen ook je karma gedaald, met de introductie van Karmasysteem 2.0.

Overigens zijn er mensen met ongeveer dezelfde hoeveelheid Karma die wel Godlike zijn, dus je bent erg dichtbij.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 15-12-2016 16:36 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik weet niet hoor maar we hebben toch ook gewoon de karma rang#? Dus ipv karmanaam of score een rang zegt ook wel wat meer lijkt mij..

Dan zie ik namelijk direct dat YellowOnline een onwijze noob is met z'n #393 en ik met #317 uiteraard veel meer weet van alles :+

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 15-12-2016 16:36 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeveelheid zegt mij meer dan de rang. Want if je nou nummer 99 of 173 bent kan maar een paar punten schelen om wat te noemen. Ben je dan gelijk 'minder goed' als 173 dan 99? We hebben zo veel gebruikers dat een rangnummer niets zegt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Angeloonie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:36:
Ik weet niet hoor maar we hebben toch ook gewoon de karma rang#? Dus ipv karmanaam of score een rang zegt ook wel wat meer lijkt mij..

Dan zie ik namelijk direct dat YellowOnline een onwijze noob is met z'n #393 en ik met #317 uiteraard veel meer weet van alles :+
Als ik die tweede paragraaf negeer (:p) valt over die approach ook wel iets te zeggen.

Maar: dat alles gaat over "hoe status van een gebruiker af te spiegelen" en verandert natuurlijk niets aan Femme's probleem dat het hem te druk wordt:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hero of Time schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:46:
Hoeveelheid zegt mij meer dan de rang. Want if je nou nummer 99 of 173 bent kan maar een paar punten schelen om wat te noemen. Ben je dan gelijk 'minder goed' als 173 dan 99? We hebben zo veel gebruikers dat een rangnummer niets zegt.
Tsja, zegt een score dan meer? Is 50.000 nou veel of is 150.000 veel? Geen idee, ik weet niet wat de min/max range is. Zelfde met een rang# natuurlijk, maar daar kan je wel vanuit gaan dat iemand met een rang <1000 wel hoog is en iemand met >40000 niet.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• rens-br

rens-br

YellowOnline schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:46:
verandert natuurlijk niets aan Femme's probleem dat het hem te druk wordt:
Maar ik kan me ook wel vinden in zijn suggestie voor het weergeven achter de overlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

YellowOnline schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat voor de meeste mensen 'grootmeester' toch intuïtief hoger ingeschat wordt als 'trainee'. Maar ik ga akkoord dat niet alle namen even duidelijk zijn. Zelf ben ik op een bepaald moment trouwens godlike verloren en veteraan geworden - toen zei men mij dat veteraan eigenlijk hoger is dan godlike. Ik ontdek nu pas dat dat niet klopt door jouw post :+ (dus ik ben gedegradeerd eigenlijk :()
Nee joh, veteraan is een losse status voor oud-abo's(?) kort geleden geintroduceerd om de karmafeatures for life te kunnen behouden. Op basis van karma alleen zou je Godlike zijn, maar je bent speciaal :+
Ik zal nooit veteraan kunnen worden ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Angeloonie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:57:
[...]

Tsja, zegt een score dan meer? Is 50.000 nou veel of is 150.000 veel? Geen idee, ik weet niet wat de min/max range is. Zelfde met een rang# natuurlijk, maar daar kan je wel vanuit gaan dat iemand met een rang <1000 wel hoog is en iemand met >40000 niet.
Kan het mobiel even niet bekijken, maar is plaats 25.635 nou laag/slecht of niet als het einde 30.000 is? Als je echter dan bedenkt dat die rang alsnog een negatieve hoeveelheid karma betekend zie ik toch liever hoeveel karma iemand heeft dan op welke plek die staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MAX3400

MAX3400

Hero of Time schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:29:
[...]

Kan het mobiel even niet bekijken, maar is plaats 25.635 nou laag/slecht of niet als het einde 30.000 is?
Ook zoiets inderdaad; als nummer 30.000 meer dan 5000 posts heeft, is iedereen eigenlijk "zeer ervaren" alleen weerkaatst dat niet in het nummertje op de ranglijst.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Je zou de kleur van een username of de border van een avatar van kleur kunnen veranderen aan de hand van karmastatus.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

crisp

Devver

Pixelated

Karma(status) kunnen we inderdaad redelijk makkelijk daar toevoegen*. Een top vijf karmabadges vereist echter een on-demand ajax interface ivm performanceimpact als we dat zouden in-linen...

* kost waarschijnlijk wel een extra join in de query

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 16-12-2016 10:35 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1