Audio (inclusief Spotify) voor Skybox

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:42

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Er is me gevraagd te adviseren met betrekking tot het geluid in de skybox van de lokale FC. De beheerder van de box wil graag 'Bose met Spotify' en ik vind het wat lastig inschatten wat het beste werkt. Het gaat om een ruimte met maximaal een man of 25-30 erin. Een dikke PA lijkt me wat overdreven, maar bijvoorbeeld een Bose Soundtouch 10 (met twee luidsprekers) lijkt me dan weer onderbemeten.
Heeft iemand een idee wat in dit geval een mooie oplossing is? Hoeft niet per se Bose te zijn overigens, ik mag tenslotte een advies geven.

This too shall pass

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft de lokale FC geen lokale sponsor die in die business zit? Een audio-boer of iets dergelijks?

Het aantal mensen in de skybox maakt niet uit; de inhoud des te meer om een degelijk systeem aan te schaffen. En misschien, maar dat zou je met de beheerder moeten overleggen, is het ook handig dat je een oplossing kiest die over 2 jaar of 4 jaar nog uitgebreid kan worden met extra speakers of iets dergelijks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ook belangrijk is weten wat en hoe het precies aangesloten moet worden. Of wordt er echt enkel en alleen Spotify afgespeeld?

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Nee wij zijn de enige die nog wat in de buurt komt qua techniek als ICT-partij. We zitten zelf in de box en we zijn ook de leverancier van de beheerder dus ze vragen het automatisch aan ons. Dacht dat het aantal mensen wel relevant is, 50 man levert meer geroezemoes dan 10 toch? De ruimte is een forse woonkamer, iets van 4,5 bij 8 denk ik. Aan de voorkant een schuifpui die vaak open staat waardoor er nog wat lawaai via het stadion binnenkomt.

edit:
Krijg net nog te horen dat ze eigenlijk een touchpc willen gebruiken (kunnen we zelf prima leveren). De eisen zijn dus net wat makkelijker geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Sharky op 15-12-2016 16:19 ]

This too shall pass

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Wat dacht je van Sonos? Simpeler systeem dan dat kan eigenlijk niet. Om de zoveel meter een Play: 5 ophangen, stroom naartoe trekken en prima geluid voor in de aangegeven ruimte.

..::System Specs::..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou bijna zeggen, maar ken het budget noch de techniek niet: monteer in het plafond een aantal rijen met speakers. Dan kan je bij veel herrie van buiten, de speakers bij de pui harder zetten om muziek te laten horen. Maar als er achterin de skybox mensen rustig willen praten, kan die zone weer wat minder hard gezet worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:20:
Ik zou bijna zeggen, maar ken het budget noch de techniek niet: monteer in het plafond een aantal rijen met speakers. Dan kan je bij veel herrie van buiten, de speakers bij de pui harder zetten om muziek te laten horen. Maar als er achterin de skybox mensen rustig willen praten, kan die zone weer wat minder hard gezet worden?
Dat gaat het budget denk ik te boven.

This too shall pass

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 14:57
Ibidem schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:19:
Wat dacht je van Sonos? Simpeler systeem dan dat kan eigenlijk niet. Om de zoveel meter een Play: 5 ophangen, stroom naartoe trekken en prima geluid voor in de aangegeven ruimte.
Dat, of een zooitje Play:1's met een Sub
Zal je echt verbazen
Pagina: 1