Toon posts:

SSD gekloond, computer wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment heb ik in mijn laptop een samsung evo 850 van 250gb geplaatst. Met samsung data migration heb ik mijn oude schijf gekloond op de ssd. Wanneer ik daarna wil booten vanaf de ssd gebeurt er niks, daarna start die alsnog vanaf de oude hdd op. Om dit te voorkomen heb ik de oude hdd er uit gehaald. Nu krijg ik de melding dat er een fout is tijdens het booten. Hierop heb ik geprobeerd om met een usb installatie via media creation centre het systeem te herstellen, maar als die zoekt naar dingen om te herstellen geeft hij aan dat het niet mogelijk is.

Verder heb ik geprobeerd om vanaf een usb stick een schone installatie van windows 10 uit te voeren op de ssd, maar dan krijg ik de volgende foutmelding: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie".

Op dit moment zou ik even zo snel niet weten wat ik moet doen, wellicht omdat ik er nu al een dag in vastloop. Wie kan me op weg helpen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:31

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens geprobeerd om de schijf opnieuw te klonen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had ik wellicht kunnen vermelden, maar heb het zowel gisteravond als vanochtend geprobeerd, beide keren met hetzelfde resultaat

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kloon je de hele disk, 1-op-1, of alleen een data-partitie?

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al je bios gecheckt op de instellingen van de boot-drive?

Verwijderd

Topicstarter
Met Samsung data migration kan je niet echt veel aangeven, heb beide partities gekloond en als het goed is kloont die het stukje om te booten mee.. Tenminste volgens andere topics werkt het programma als een trein. In de bios staat de SSD als eerste bootoptie en de oude HDD als 2e, maar ik heb het dus ook met alleen de SSD geprobeerd. Tijdens het proberen van een schone installatie/herstel had ik de usb stick als eerste keus en de SSD als tweede

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zou het eens proberen met Minitool Partition Wizard free. Dit programma werkt echt heel goed. Wel het vinkje bij "Force to align partitions to 1MB" aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen, zal laten weten wat er uitkomt!

Verwijderd

Topicstarter
PatrickPR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:58:
Ik zou het eens proberen met Minitool Partition Wizard free. Dit programma werkt echt heel goed. Wel het vinkje bij "Force to align partitions to 1MB" aanzetten.
Dit heeft gewerkt, dankje! Schone installatie komt met de tijd dan wel een keertje.. Andere schijf kan nu mooi leeg voor opslag.
Pagina: 1