Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple Carplay i.p.v. ingebouwde navigatie?

Pagina: 1
Acties:

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-11 14:52
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een nieuwe wagen aan te kopen komende maand. De wagen is uitgerust met ondersteuning voor Apple Carplay en dit lijkt me heel interessant in mijn geval. Navigatie is een meerkost van €800 en persoonlijk gebruik ik dat niet zooooveel dat dit de meerkost zou verantwoorden (als Apple Carplay voldoende goed kan navigeren).

Niet dat ik dagelijks moet navigeren, is voornamelijk woon-werkverkeer. Voor een uitstapje zal ik natuurlijk wel eens navigeren.

Ik hoorde links en rechts al positieve signalen over de Carplay. Perfect is het niet, maar heel wat OEM's van wagens zijn dat ook niet. Mobiele data is mijn geval geen probleem.

Punt is dat ik, indien Apple Carplay voldoet, ik die 800 euro kan uitsparen/besteden aan andere opties.

Graag wat feedback!

Bedankt!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Ik heb het zelfde gehad. Gebruik ook geen inbouw navigatie maar Apple Carplay. De maps van Apple kun je heel makkelijk laten weergeven op je display van je auto.

PSN: plexforce (ps4)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:32 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Check even driedubbel of ie echt Carplay heeft. Ik weet dat in sommige VAG leaseconstructies PON niet heeft betaald voor de Apple Licentie en je dus geen carplay krijgt. Mijn collega heeft dezelfde fout gemaakt, in de consumentenversie zit het wel, in een leasemodel niet. (Dus mocht je er een kopen uit een leasevoorraad, driedubbel checken)

[ Voor 11% gewijzigd door FiXeR.nl op 15-12-2016 15:42 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
Ik zou voor de ingebouwde navigatie gaan. De navigatie via CarPlay werkt opzich prima. Er is echter 1 groot nadeel:

Het is niet draadloos. Je moet dus weer aan de slag met kabels.

Ik gebruik de ingebouwde navigatie en dat werkt super. Als je een VAG product koopt met guide and inform kan je realtime het verkeer binnenhalen en navigeren op Google earth. Ook kan je Google maps POI online opzoeken. Dit heeft mij nog geen 1x in de steek gelaten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een Seat Leon met zowel een prima ingebouwd navigatiesysteem als CarPlay. Ik gebruik ze beide door elkaar en beiden hebben voor en nadelen. Voice input (Siri) is heel erg veel beter in je verstaan dan ingebouwde systemen. Afleiden waar je dan heen wilt aan niet altijd even lekker (de POI database van Apple Maps is nog altijd niet zo lekker gevuld als die van Google maps). De navigatie van CarPlay is wel HEEL erg basic. Je ziet bijvoorbeeld niet de maximum snelheid van het traject dat je rijdt, je kunt geen duidelijk overzicht krijgen van de files op je route, je kunt vooraf geen alternatieve routes kiezen, je kunt niet zelf schakelen tussen dag en nacht mode (en hij schakelt erg vroeg op nacht, waardoor ik altijd naar een nogal lelijk donker schermpje aan kijk) en visueel vind ik het allemaal niet zo mooi vorm gegeven. Er is ook geen weergave op het schermpje tussen je klokken, dit schijnt iOS 10 wel te kunnen maar ik heb het nog niet gezien. Dat gezegd hebbende: voor af en toe eens navigeren is het prima, dus als je die 800 euro wilt besparen zou ik het doen.

Ik vind het wel zo jammer dat er niet meer toegestaan wordt of een soort MirrorLink is: ik heb ook een hele prima navigatieapp van Navigon op mijn telefoon staan, en die kan ik niet gebruiken.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Rene schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:45:
Ik zou voor de ingebouwde navigatie gaan. De navigatie via CarPlay werkt opzich prima. Er is echter 1 groot nadeel:

Het is niet draadloos. Je moet dus weer aan de slag met kabels.

Ik gebruik de ingebouwde navigatie en dat werkt super. Als je een VAG product koopt met guide and inform kan je realtime het verkeer binnenhalen en navigeren op Google earth. Ook kan je Google maps POI online opzoeken. Dit heeft mij nog geen 1x in de steek gelaten.
Eens met deze, en hoevaak mijn vorige iPhone in de zomer niet aangaf dat hij te heet was en af moest koelen :X Laden + zomerse temperaturen en dan ook nog volop bezig zijn gaat de iPhones niet zo goed af.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 20:53
In de vakantie een auto met Carplay gehuurd. In het buitenland, geen mobiele data daar, dus geen navigatie.
Doe mij maar een systeem dat ook altijd werkt zonder internetverbinding.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Matey schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:36:

Punt is dat ik, indien Apple Carplay voldoet, ik die 800 euro kan uitsparen/besteden aan andere opties.

Graag wat feedback!

Bedankt!
Ik heb een Skoda en daar was Carplay een optie op de navigatie? Volgens mij is dat bij de meeste toch?
Bij VAG kun je ook gratis de kaarten updaten. Het valt me ook op dat Carplay wat nukkig is. Ik weet niet of dat aan VAG / mijn eigen auto / IOS ligt.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-11 14:52
Duidelijk gemengde reacties hier. Het betreft een nieuwe Citroën, waarbij in het model dat ik koop de Apple Carplay ondersteund wordt, maar navigatie een extra kost van 800 euro is.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 07:38
Ik heb het in een Suzuki Vitara, gebruik heel af en toe de Apple Maps navigatie. Dat het bekabeld is vind ik niet zo een ramp, sowieso wel fijn dat je telefoon meteen wordt opgeladen.

Heb ook de gewone navigatie erin en die vind ik net iets fijner. Maar stap denk ook over op Apple Maps navigatie zodra de software van de in-car navigatie te verouderd is.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
Een citroen. Als deze dezelfde navigatie heeft als onze vorige (2015) 508 dan zou ik die 800 euro lekker in je zak steken.

De 508 had een Smeg+, wat een draak van een multimediasysteem is dat.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik heb ook een VAG en dat heb ik achteraf smartlink (Android auto en Apple carplay) laten activeren. Ik gebruik alleen nog maar Google maps. File info is cell better en kaarten altijd up to date.
De standaard kaarten zijn altijd veel te oud.
Pagina: 1