Mijn vraag: Voor het werk mag er een nieuwe laptop komen. Mijn oog is gevallen op de Macbook pro 15" vanwege de goede ervaringen met mac's van collega's. En daarnaast vanwege de software die niet op windows beschikbaar is (zoals sketch).
De vraag die ik heb is, aan welke specificaties(/upgrades) heb ik voldoende om de komende jaren mee door te komen? Zelf denk ik dat dit voldoende is:
Relevante software en hardware die ik gebruik is:
Photoshop, illustrator, programmeren. Simpel gezegd voor webdesign & webdevelopment.
Omdat dit mijn 1e mac wordt en je deze natuurlijk niet kan upgraden is het wel belangrijk dat er meteen goed (en lang) vooruit kan worden gegaan. Ik twijfel zelf voornamelijk over de videokaart en of deze wel krachtig genoeg is en zal blijven.
...
De vraag die ik heb is, aan welke specificaties(/upgrades) heb ik voldoende om de komende jaren mee door te komen? Zelf denk ik dat dit voldoende is:
- 2,6‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor, Turbo Boost tot 3,5 GHz
- 16 GB 2133‑MHz geheugen
- PCIe‑SSD van 512 GB
- Radeon Pro 450 met 2 GB geheugen
Relevante software en hardware die ik gebruik is:
Photoshop, illustrator, programmeren. Simpel gezegd voor webdesign & webdevelopment.
Omdat dit mijn 1e mac wordt en je deze natuurlijk niet kan upgraden is het wel belangrijk dat er meteen goed (en lang) vooruit kan worden gegaan. Ik twijfel zelf voornamelijk over de videokaart en of deze wel krachtig genoeg is en zal blijven.
...