Toon posts:

Klonen van ssd schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb een ssd schijf gekocht en deze gekloond via het programma Mini tool Partition Wizard Free. Het overzetten ging zonder problemen daarna de ssd schijf verwisselt en met de oude schijf. Na het opstarten wat geen problemen gaf had ik geen Wifi, startmenu wel als ik op rechtermuis knop drukte kreeg ik dat lijstje maar daarna als ik iets wilde openen kreeg ik een foutmelding. Geprobeerd met een herstelschijf te werken maar dat werkt niet F9 - F10 - F11 -F12 deed hij niets. Ook kon ik niet in de bios F2 komen. Wie weet raad.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke SSD heb je gekocht? Kun je niet de bijgeleverde software gebruiken voor de migratie? Heeft Mini Tool Partition Wizard een migration-tool? Clonen van alleen de C:-partitie is niet voldoende, bijvoorbeeld.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mocht het (aannemelijk) een samsung zijn, die hebben gewoon migration software:

http://www.samsung.com/se...e/ssd/download/tools.html

Mocht het een andere zijn, moet je het even melden wat het type van je oude en je nieuwe SSD is.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien in het klonen waarschijnlijk nu al meer tijd zit dan in het herinstalleren van Windows, adviseer ik gewoon om opnieuw te beginnen en de nieuwe SSD te voorzien van een verse Windows-installatie.

Later kan je dan de oude SSD erbij prikken en nog wat data eraf plukken als je dat zou willen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Laatst hiervoor Clonezilla gebruikt, ging erg makkelijk en het was behoorlijk snel omdat je het via bootable usb doet!

Verwijderd

Topicstarter
Het merk is een 240GB Transcend en er zat geen software bij. Nu zie ik hem ook niet in de verkenner. Ik wil hem formateren en dan de oude harde schijf opnieuw te klonen. Maar hoe formateer ik hem.

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-12-2025

ikvanwinsum

/dev/null

Je kunt naar Apparaatbeheer/schijfbeheer gaan en kijken of je hem daar ziet. Anders herkent Windows 'm uberhaupt niet. Bij schijfbeheer zal ook wel een optie tot formatteren zitten. :)

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:46:
Het merk is een 240GB Transcend en er zat geen software bij. Nu zie ik hem ook niet in de verkenner. Ik wil hem formateren en dan de oude harde schijf opnieuw te klonen. Maar hoe formateer ik hem.
Oh nee? [google=transcend ssd migration tool] -> https://www.transcend-info.com/Support/Software-10/
System Clone

Copies data from your original drive including operating system (OS), programs, data to your new Transcend SSD drive. There's nothing to reinstall, no setup required, no data to transfer.

Afbeeldingslocatie: https://www.transcend-info.com/supports/images/dlcenter/04-Clone.png

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 15-12-2016 15:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hem bij schijfbeheer maar kan alleen de bekende part. formateren en de herstel enz niet

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:55:
Ik zie hem bij schijfbeheer maar kan alleen de bekende part. formateren en de herstel enz niet
Omdat je nu van de SSD geboot bent, misschien? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is geformateerd via het prog Minitool.
Ik ga weer klonen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren niet meer online geweest want mijn laptop wilde niet meer opstarten. Van mijn C-schijf ben ik veel kwijt o.a. E-part. met daarop downloads; F-part. met alle spelletjes: de naamloze fabrieksinstellingen met Windows. Dus wat ik gedaan heb weet ik niet meer maar met het programma Minitool heb ik iets verkeerd gedaan. Morgen heb ik weer tijd om alles na te kijken. Ik meld me weer. Bedankt voor de hulp.

• Room42
  • Niet online
Ja, het is essentieel om te weten wat je doet, met schijven. Je moet ontzettend goed in de gaten houden op welke disk je bezig bent. Vaak is het slim om te voorkomen dat je fouten kunt maken door de 'bronschijf' los te koppelen als je zaken wilt gaan verwijderen of aanpassen. Dan kun je niet per ongeluk wat op de bronschijf doen. Beter (en tegenwoordig eigenlijk normaal) is het natuurlijk als je gewoon een backup van je data hebt. ;)

Maar goed. Sterkte bij de recovery. Je kunt nog kijken of je met tools als Recuva of Get Data Back de partities terug kunt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers het is mij gelukt. Mijn ssd schijf werkt prima. Alles gecontroleerd en het werkt perfect. Weer wat geleerd en dat op mijn 68ste. Ik heb hem gekloond met MIni tool Partition Wizard Free. Wat ik eerder fout heb gedaan weet ik niet en daar kom ik denk ik niet meer achter jammer van fouten achterhalen daar leer je weer van
Bedankt voor alle adviezen.
Pim

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Goed bezig Pim, nooit te oud om te leren ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje kan ik de fabrieksinstellingen weer op een partitie van de nieuwe harde schijf zetten. Ik heb een iso gemaakt via de side.
Pagina: 1