Vraag

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Mannen,

Ik heb binnenkort een verhuizing op de agenda staan en een Tweaker doet natuurlijk wat een Tweaker wil. Oftewel: ik wil alles m.b.t. netwerk, tv en audio perfect geregeld hebben. In mijn huidige woning hebben we op de bovenverdieping helaas al gezeur m.b.t. signaalsterkte van de TV.

Nu heb ik me al meermaals geprobeerd in te lezen in de aandachtspunten en ik weet inmiddels dat goed materiaal het halve werk is.

Qua coax kabel lijkt de Hirschmann KOKA799 mij een prima kabel (toch?). Hetzelfde geld voor de Hirschmann KOKWI 3 connectoren.

Maar nu komt de vraag: ik denk dat het verstandig is om éénmaal een goede antenneversterker te plaatsen waar het signaal binnenkomt (meterkast). Meten is natuurlijk weten, maar wat zouden jullie als algemeen advies kunnen geven m.b.t. antenneversterkers?

En ook niet onbelangrijk: is er nog echt verschil in kwaliteit in de F-connectors?

[ Voor 5% gewijzigd door EricNL op 15-12-2016 14:49 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel gezegd; ik heb thuis Ziggo en als ik het "officieel" split vanaf het hoofdpunt, is een Hirschmann 15m kabel echt niet goed genoeg om mijn tweede TV aan te sturen; zeeer traag zappen, trage EPG en soms blokken in de uitzendingen. Ik had nog ergens een hele oude simpele 2-weg TV-versterker. Die ertussen gehangen en nu vlekkeloos beeld.

Dit wel allemaal uiteindelijk netjes aangesloten op Humax 5300 decoders met officiele smartcard van Ziggo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:56:
Simpel gezegd; ik heb thuis Ziggo en als ik het "officieel" split vanaf het hoofdpunt, is een Hirschmann 15m kabel echt niet goed genoeg om mijn tweede TV aan te sturen; zeeer traag zappen, trage EPG en soms blokken in de uitzendingen. Ik had nog ergens een hele oude simpele 2-weg TV-versterker. Die ertussen gehangen en nu vlekkeloos beeld.

Dit wel allemaal uiteindelijk netjes aangesloten op Humax 5300 decoders met officiele smartcard van Ziggo.
Ja nu komt het leuke. In mijn huidige woning heb ik 2 TV's: begane grond en 1e verdieping. Beide smart TV's met een CI+ module (Ziggo gecertificeerde). Tevens zijn alle kabels van het type Hirschmann KOKA799. Voordat Ziggo werd overgenomen door UPC was er niks aan de hand en had ik zowel beneden als boven een signaalsterkte van 80%+. Ziggo werd overgenomen en vooral boven is het signaal nu flink gezakt met regelmatig bitfouten. Gevolg: bijvoorbeeld Net5 (voor vrouw-lief) doet het nu helemaal niet meer.

Ziggo bellen heeft natuurlijk geen nut, zij gaan hier natuurlijk niets aan doen. Maar straks met de verhuizing naar het nieuwe huis wil ik dit wel allemaal geregeld hebben. En als daar 1 keer een antenne-versterker voor moet komen gaat dat gebeuren. Ik wil dit soort "zorgen" straks gewoon voor één en voor "altijd" verhelpen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01 21:15
Dat klinkt alsof het signaal van UPC/Ziggo gewoon verzwakt is. In dat geval zal een versterker ook maar minimaal werken, Dat versterkt namelijk ook de ruis in het signaal.

In het nieuwe huis zou ik inderdaad gewoon een versterker er tussen hangen. Het liefst zo dicht mogelijk bij het punt waar de kabel het huis binnen komt. Hirschmann heeft hier ook goede versterkers voor, maar andere merken zijn ook vaak prima. Prijsklasse van dit soort versterkers zit vaak tussen de 80-130 euro . Let er wel op dat de versterker retourgeschikt is voor de nodige on-demand diensten.

Vaak hebben de versterkers verschillende aansluitingen voor verschillende lengte kabels. Let daar dus goed op. Qua verschil in F-connectors zou ik me niet zo druk maken. De prijsverschillen zijn minimaal. Ik gebruikte daar ook altijd gewoon hirschmann connectoren voor.

Vergeet trouwens niet om ook een coax-kabel stripper te kopen. Die dingen zijn namelijk onmisbaar als je zelf coax kabels in elkaar gaat schroeven. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Pindakaas op 15-12-2016 15:14 ]

don't mind me