Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kopiëren naar USB schijf aan router gaat traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24
Na al enige tijd zonder succes op internet rondgezocht te hebben, stel ik nu hier mijn vraag. Ik heb een Asus RT-N66 router met daaraan een USB schijf gekoppeld waarop ik media zet om te streamen naar mijn TV, tablet en telefoon etc... Dat streamen gaat allemaal prima. Ook 30GB full HD content speelt vlekkeloos. Wat minder vlekkeloos verloopt is wanneer ik content naar de USB wil kopiëren. Ik gebruik daarvoor FileZilla, maar de snelheid blijft hangen op een gemiddelde 2,0 MiB/s. Hopelijk weet iemand hier wat ik mogelijk kan doen om dit sneller te laten gaan?

Some infinities are bigger than others.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere router; recentelijk een exact gelijke vraagstelling maar de CPU & controller van je Asus is gewoon absoluut niet van wille om sneller naar USB te schrijven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:23
Probeer je dit via een computer of laptop en is deze draadloos of met draad aangesloten op je netwerk?
Wat gebeurt er als je de harddisk op een computer aansluit, wat voor snelheden haal je dan?
Is de firmware van je router up to date?

De maximale lees en schrijf snelheden die in diverse reviews gehaald worden zijn een respectievelijke 17 / 11 MB/s.

Zucht...

• Major_ton
Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik gebruik een laptop die permanent bedraad aan het netwerk hangt. Het gaat om een USB3.0 schijf en direct aan de laptop gekoppeld gaat het kopiëren zoals je zou verwachten. Ook is de firmware van de Router up to date. Recent nog een update gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb een USB stick die op mijn PC kan lezen met > 100 MB/s; op mijn Asus 68 kom ik niet verder dan 14 met een exploderende CPU.

Zal wel aan Asus liggen, denk ik dan maar :)

/edit: wat je ook kan uitsluiten is dat FileZilla suboptimaal werkt. Share je USB-disk direct over SMB en kopieer dan via je Windows Explorer?
USB application - Server Center - Network place (samba) Share - enable share
^ uitvoeren op je Asus.

[ Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 15-12-2016 14:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Major_ton
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:51:
Ik heb een USB stick die op mijn PC kan lezen met > 100 MB/s; op mijn Asus 68 kom ik niet verder dan 14 met een exploderende CPU.

Zal wel aan Asus liggen, denk ik dan maar :)

/edit: wat je ook kan uitsluiten is dat FileZilla suboptimaal werkt. Share je USB-disk direct over SMB en kopieer dan via je Windows Explorer?

[...]

^ uitvoeren op je Asus.
Dat is een goede tip. Op deze manier haal ik gemiddeld 8 MB/s en hoewel dat nog niet echt lichtsnelheden zijn, is het in ieder geval 4 keer zo snel als wat ik had :-) Bedankt!

Pagina: 1