Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik gebruik de Gmailapp voor mijn hotmail- en gmailaccounts (en nog een exchange account).

Ik loop tegen een paar dingen aan:
- wanneer ik de app open om weer eens een paar mails weg te gooien en ik wacht niet eerst een seconde of 10-20, dan krijg ik de mails direct na het verwijderen weer terug in de mailbox, inclusief notificaties
- ik krijg regelmatig notificaties van mail die ik jaren geleden ontving. Zojuist weer een nieuwe mail, datum: 27-12-2013.

Bijzonder vervelend en tijdrovend. Lijkt zich voornamelijk te beperken tot mijn hotmailaccount (daarop krijg ik de meeste mail binnen)

Ik had wat zitten zoeken en nu schijnt het zo te zijn dat IMAP nogal traag werkt en dat het met pop (hotmail) beter zou moeten werken, maar het lukt mij niet om hotmail via pop toe te voegen. het wordt altijd een IMAPaccount.

Onlangs heb ik MS Outlook (app) gedownload, maar die heeft weer als tergend nadeel dat je mails vanuit de notificaties niet direct kunt verwijderen (zo verwijder ik 4 van de 5 mails in de Gmailapp direct via een notificatie zonder ze verder te openen). No-go voor mij.

Iemand een oplossing'/tip voor het gebruik van Gmailapp (of desnoods een andere fatsoenlijke app mét verwijdering via de notificaties?)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 15-12-2016 14:16 ]

Beste antwoord (via Stefke op 16-12-2016 10:00)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:26:
Iemand een oplossing'/tip voor het gebruik van Gmailapp (of desnoods een andere fatsoenlijke app mét verwijdering via de notificaties?)
Persoonlijk vind ik de Outlook app en de Gmail app maar waardeloos werken. Je kan ook een andere mail app gebruiken. Zelf gebruik ik Google Play: VMware Boxer. Daarmee kan je ook je outlook account instellen als Exchange en dat werkt echt perfect, je moet hem dan echter wel handmatig configureren. Het voordeel van Exchange is dat het pushmail ondersteund, waardoor e-mail direct aankomt.

De juiste instellingen daarvoor zijn:
Verificatie
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: Leeg
Wachtwoord: Wachtwoord
e-mailadres: je hotmail adres
Serverinformatie
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiliging
Beveiligingstype: SSL/TLS
Verder synchroniseert het ook je Agenda en Contacten en heeft het ondersteuning voor verwijderen van e-mail vanuit je notificatiepaneel.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 09:51 ]

Alle reacties

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:31

Speedmaster

Make my day...

Via Webmail eens je mailbox opschonen zou kunnen helpen....

• Stefke
Hmm...dat werkt heel onhandig in Hotmail merk ik. In Gmail kun je eenvoudig zoeken op mails van zoveel jaar oud (zo ruim ik om de zoveel tijd alles ouder dan twee jaar op), maar in Hotmail niet. Als ik bij "opruimen" kijk kan ik de standaardregels - automatisch verwijderen van oude mail - alleen toepassen op één afzender tegelijk (wtf?)
Via google kan ik niks beters vinden (ik kwam via google ook op die opruimfunctie die verstopt zit in de berichten zelf, er is geen overall opruimfunctie...zo raar)

Het enige wat ik kan verzinnen is in al mijn mappen duizenden emails één voor één aanvinken... Mijn outbox gaat terug tot 2008

Wat is daar een handige methode voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 16-12-2016 09:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:26:
Persoonlijk vind ik de Outlook app en de Gmail app maar waardeloos werken. Je kan ook een andere mail app gebruiken. Zelf gebruik ik Google Play: VMware Boxer. Daarmee kan je ook je outlook account instellen als Exchange en dat werkt echt perfect, je moet hem dan echter wel handmatig configureren. Het voordeel van Exchange is dat het pushmail ondersteund, waardoor e-mail direct aankomt.

De juiste instellingen daarvoor zijn:
Verificatie
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: Leeg
Wachtwoord: Wachtwoord
e-mailadres: je hotmail adres
Serverinformatie
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiliging
Beveiligingstype: SSL/TLS
Verder synchroniseert het ook je Agenda en Contacten en heeft het ondersteuning voor verwijderen van e-mail vanuit je notificatiepaneel.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 09:51 ]

• Stefke
Bedankt, dat zal ik eens proberen!

Desondanks (en vooruitlopend of dit mijn probleem oplost) kan het geen kwaad om Hotmail eens op te schonen, dus tips wat dat betreft zijn welkom.

• rens-br

rens-br

stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:59:
Desondanks (en vooruitlopend of dit mijn probleem oplost) kan het geen kwaad om Hotmail eens op te schonen, dus tips wat dat betreft zijn welkom.
Wat wil je precies verwijderen? Oude mails vanaf een x datum of iets specifieker?

• Stefke
Ja, zoiets. Alle mail (bij voorkeur per map) ouder dan bijv. 1-1-2015

In Gmail is dat eenvoudig, maar in Hotmail lijkt het niet te lukken. Via google zou "between 1-1-2010 and 1-1-2015" ook moeten werken maar dat lijkt (gezien de screenshots op de site waar die tip stond) een oudere versie van hotmail te zijn. Gmail snapt dit iiig wel

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

stefijn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
Ja, zoiets. Alle mail (bij voorkeur per map) ouder dan bijv. 1-1-2015

In Gmail is dat eenvoudig, maar in Hotmail lijkt het niet te lukken. Via google zou "between 1-1-2010 and 1-1-2015" ook moeten werken maar dat lijkt (gezien de screenshots op de site waar die tip stond) een oudere versie van hotmail te zijn. Gmail snapt dit iiig wel
Je kan via https://outlook.live.com inloggen op jouw Hotmail account en via Outlook Online jouw mappen opruimen.. (o.a. verwijderen op basis van zelf gemaakte regels op, bijvoorbeeld, criteria van datum)

Zie: -> hier -<

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Stefke
Ik zit altijd op die site op mijn PC. Die regels voor automatisch opruimen focussen op afzenders. Dus je moet eerst een mail openen en dán kun je via de knop "opruimen" voor die afzender een mailregel instellen. Dan moet ik dus alle afzenders afgaan.
Ik heb hier gisteren best lang mee zitten stoeien (ook de pagina die je geeft), maar heb niet kunnen uitvinden hoe je zegt: filter alle email voor datum x, en ook niet hoe je een regel kunt instellen voor bijv. alles ouder dan 1-1-2015. Of een regel instellen die iets opruimt ongeacht de afzender.
Eigenlijk gaat het vooral om regels die iets doen met mail die binnenkomt, niet met wat je al (jaren geleden) ontvangen hebt.

De button Opruimen is dan ook weer niet beschikbaar in bijv. de Verzonden box, dus daar kun je helemaal geen regels voor instellen.
Alle andere mappen hebben allemaal een button "map leegmaken" maar dat is me iets te rigoreus

Wel realiseer ik me nu inees dat Hotmail, anders dan vroeger, alle mail nu in één pagina toont. Met shift kun je er meerdere selecteren, maar dat werkt dan helaas weer niet over meer dan één beeldschermlengte. Anders zou ik kunnen scrollen naar 2015 en vanaf daar alles selecteren tot de oudste mail. Maar dat kan dus niet met shift i.i.g.
Is daar nog iets mee te doen?

edit: het is met Shift wel mogelijk om in de hotmail webpagina meerdere schermlengtes mails te selecteren, alleen wordt het redelijk snel wat traag. Maar daarmee kan ik wel meerdere pagina's tegelijk in mijn oude mail verwijderen

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 16-12-2016 10:42 ]

Pagina: 1