Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij opstellen thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vdmglenn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10-2022
Hallo allemaal

Morgen moet ik bij een vriend van mijn vader twee nieuwe routers plaatsen.
Echter heb ik hier zelf weinig ervaring mee dus vraag ik liever langs deze weg eerst wat hulp.

Huidige situatie: Proximus internet (BBOX 3) met twee D-link routers.
Hiermee heeft hij niet genoeg bereik doorheen het hele huis.
Ondertussen werden er twee nieuwe routers besteld (2x Asus RT-AC87U).

Gewenste situatie:
Doorheen het huis kunnen lopen zonder te moeten overschakelen naar andere netwerken en een goed bereik hebben.
Wat moet ik hiervoor concreet doen?

Ik vermoed dat dit kan bereikt worden door access points van de routers te maken?
Hier had ik toch nog enkele vragen:
- Zet ik de DHCP van de Asus routers uit en laat ik de modem/router van Proximus IP-adressen uitdelen?
- Wat doe ik met WiFi signalen? Ik las ergens dat ik deze per router apart moet instellen als 6,11,...?
- Zijn er nog zaken die ik moet doen, waar ik rekening mee moet houden?

Je merkt het alvast, ik kan zeker wat hulp gebruiken op dit vlak.
Alvast bedankt aan diegene die mij hier willen bij helpen!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-11 20:44
Een tweetal Ubiquity Accesspoints aanschaffen, en alle andere wifi-accesspoints uitzetten....

Ok, even nuanceren dus: de RT-AC87U is een apparaat met geavanceerde Wifi functionaliteiten, maar wat ik niet zie, is de mogelijkheid om er meerdere te koppelen, en zelf handover te doen van clients. Voor een goede oplossing met meerdere accesspoints heb je dus iets anders nodig.

http://www.wifihouse.nl/U...Handoff-Roaming-uitgelegd

Ik heb er zelf 1, en omdat deze op de juiste plek kon komen (alleen AP), bleek ik nooit meer een tweede te hoeven aanschaffen, want altijd en overal bereik.

[ Voor 83% gewijzigd door Meester_J op 15-12-2016 14:44 ]