Speelgoed jongen 8 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.249 views

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Goedemiddag allemaal.
weet niet zeker of dit topic op de juiste plek staat, maar anders alvast excuses.

voor mijn zoontje van 8 zoek ik ideeen voor de kerst als cadeau. Opa en oma willen wat geven en ik zelf ook. Nu heeft hij al heel veel (papa en mama zijn uit elkaar dus krijgt bij beide altijd dingen).
Ik loop alleen vast. Als enige idee heb ik een bioscoopbon in gedachte. dat vind hij vast leuk.
Maar dan? zijn er mensen die nog tips hebben? ideeen hebben?
zit op de website van bartsmit en bol.com enz te kijken maar het blijft lastig.

ben heel benieuwd of er dingen zijn die nog leuk kunnen.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lego! Of een dagje/weekendje weg met papa, hoeft niet veel te kosten en kan voor die leeftijd erg belangrijk zijn!

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Mecano, technisch, creatief en motorisch.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• jaydenjarno
lego is altijd goed ja. Als hij bij mij is gaan we best vaak weg. Dagje ergens heen zonder dat het veel kost. wil hem dus ook echt iets geven buiten een "belevenis"

GA weer de lego induiken en de mecano en technische dingen. Al is hij net zo technisch als zijn vader. (dat wil zeggen, als er geen aan/uit knop op zit kom ik er niet meer uit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:16
Een bon voor een achtjarige? Kom op, die krijgt ie de rest van zijn leven al. Laat hem met stift markeren wat ie leuk vindt in de Bart Smit/Intertoys catalogussen en je kan daarmee aan de slag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Pin0
  • Niet online
Of als je hem daar oud genoeg voor vindt, een gepersonaliseerd zakmes oid. Ziets draagt hij de rest van ze leven bij zich. :)

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En geef geen bon, maar ga met hem een bioscoopavondje doen naar een film die hij leuk vind met jou. Gok dat hij dat uiteindelijk misschien wel meer kan waarderen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jaydenjarno schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:11:
lego is altijd goed ja. Als hij bij mij is gaan we best vaak weg. Dagje ergens heen zonder dat het veel kost. wil hem dus ook echt iets geven buiten een "belevenis"

GA weer de lego induiken en de mecano en technische dingen. Al is hij net zo technisch als zijn vader. (dat wil zeggen, als er geen aan/uit knop op zit kom ik er niet meer uit)
Daarom lekker aan de slag laten gaan met techniek, leren ze veel meer van dan naar een bioscoop scherm staren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Pin0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:13:
Of als je hem daar oud genoeg voor vindt, een gepersonaliseerd zakmes oid. Ziets draagt hij de rest van ze leven bij zich. :)
Mwah, hoewel ik een zakmesje niet direct als wapen zie (heb zelf ook regelmatig een mesje op zak) zou ik dat niet direct aan een 8 jarige geven. De kans dat ie daarmee in de problemen komt, al is het maar omdat anderen het er niet mee eens zijn, is imho te groot.

Ik ga voor de lego. Heeft 'ie als ie 30 is ook weer wat aan. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Een radiografische auto doet het altijd goed. Of een vliegtuig, boot of quadcopter.

• Señor Sjon
Of gewoon met hem door de speelgoedwinkel banjeren en hem dingen laten uitzoeken. Zo zie je wat hij leuk vind en kan je de wat grotere dingen kopen voor kerst.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 15-12-2016 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik ben zelf niet van de zakmesjes enzo. liever juist niet. Maar een dagje/avondje bioscoop wordt wel wat. Techniek ga ik toch eens kijken. Zou ook wel goed voor hem zijn.

Door de speelgoedwinkel lopen is lastig. Hij wil dan alles. Het leifst een nerfgeweer van 150 euro :-)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Standeman

Prutser 1e klasse

jaydenjarno schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:21:
... Het leifst een nerfgeweer van 150 euro :-)
Ben je wel gelijk klaar :p

Ik geef mijn zoon(10) nog wel eens een boek. Maar hij is dan ook echt een boekenworm, de Harry Potter serie heeft hij inmiddels al uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 15-12-2016 14:24 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
ben ik ook gelijk klaar met eten voor die maand :-)

Helaas is mijn zoontje geen boekenworm. Dat had het een stuk makkelijker gemaakt. Blijft altijd lastig om iets leuks te verzinnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
koop je niet dat nerfgeweer van 150, maar koop je wat kleiner nerf spul, 't is er al vanag 5€ of zo ...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:44

arie_papa

Running on Ubuntu

Een leuk (bord)spel? Dochter van 7 is er in ieder geval dol op en altijd leuk om met z'n tweeën (of meer) te doen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet een dagje eropuit? Sportvissen? Duinwandelen? Karten? Rondvlucht met het gezin?

Wie weet roept ie ineens dat ie het ontzettend leuk vind om te karten; heb je meteen een aanknooppunt voor een (dure) hobby en vervolgfeestjes met vriendjes/vriendinnetjes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:11:
Laat hem met stift markeren wat ie leuk vindt in de Bart Smit/Intertoys catalogussen en je kan daarmee aan de slag.
Dit dus. Bij iets jongere kinderen kun je die van 5 december recyclen :P

Carera racebaan zal het ook wel aardig doen. Of Lego trein.

* Rukapul noemt weer eens de dingen die voor papa's ook nog leuk kunnen zijn O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
dagje erop uit doen we wel vaker. Maar dan zonder gezin. Hij en ik zijn het hele gezin bij mij :-) maar Karten als hij 8 is is nog wat te heftig. Langzame karts misschien wel. Portvissen is niks. Vind hij zielig voor de vissen (zachtmoedig mannetje)

die racebaan ga ik ook eens bekijken haha. Papa moet er ook wat aan hebben natuurlijk.

• MAX3400

MAX3400

Rukapul schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:36:
[...]

* Rukapul noemt weer eens de dingen die voor papa's ook nog leuk kunnen zijn O-)
* MAX3400 heeft net al zijn Lego uit het ouderlijk huis opgehaald; kom je bij me spelen Rukapul?

• Pin0
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:19:
[...]

Mwah, hoewel ik een zakmesje niet direct als wapen zie (heb zelf ook regelmatig een mesje op zak) zou ik dat niet direct aan een 8 jarige geven. De kans dat ie daarmee in de problemen komt, al is het maar omdat anderen het er niet mee eens zijn, is imho te groot.

Een horloge met inscriptie zou ook kunnen, ging mij om een cadeau wat niet zomaar standaard is en na een maand al weer achter in de kast ligt. mijn zoon van 9 krijgt ook geen zakmes, maar je hebt van die verantwoordelijke kinderen die weten dat je zoiets niet mee naar school meeneemt

Als je gaat voor Nerfguns dan twee! Dan kan je terugschieten!

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:37:
[...]

* MAX3400 heeft net al zijn Lego uit het ouderlijk huis opgehaald; kom je bij me spelen Rukapul?
Sorry, geen tijd, ben nog even bezig met:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickwatch.net/images/sets/10251.jpg

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 11:59
Toen ik 8-9 was kreeg ik een 2e hands Märklin trienset (set wissels, 2 kleine locomotieven en 2 sets sporen). Daarmee kon ik (samen met mijn vader) een dubbele tafel vullen aan sporen en heeft mijn vader toen een grote 'berg' gemaakt met ijzerdraad en pâpier-maché. Zeer leuke bezigheid waar we beiden plezier aan beleefd hebben. Ben er ook jaren mee bezig geweest achteraf :)
Uiteraard kost dit niet weinig, als je geluk hebt met een goede 2ehandse aankoop kan het wel meevallen.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:56

Daniel36

vernieuwde formule

Mijn zoon (acht) heeft van opa en oma Xoomi gekregen met SInterklaas, dat vindt ie geweldig.
zie https://www.bol.com/nl/p/...47953785-1004004012474042

Bordspellen doen het hier ook goed idd.

• Señor Sjon
Als een nerfgeweer van 150 euri ervoor zorgt dat ie niet meer kan eten, dan lijkt me karten niet zo'n goede oplossing.

Maar om even te voorkomen dat dit nog verder een opsomtopic wordt. Wij weten niet wat je kind leuk vindt en wij kennen hem ook niet. Ook weten we niet wat hij allemaal wel/niet heeft en ook geen budget. De meeste achtjarigen hebben wel hobby's. Ik zou bijna willen preken, verdiep je in je zoon, dan kom je er vanzelf achter wat ie wil hebben. ;)

• jaydenjarno
heb al 2 nerfguns dus als hij bij mij is bouwen we forten in onze kamers en gaan we elkaar te lijf!! tevens heb ik twee zwaarden.

en verdiep me in mijn zoon? das wel preken ja. en ik geloof niet dus preken is niet wat ik zoek. en zoals je zegt ken je me niet en is het een beetje een nare opmerking. Zeker als je leest dat zijn moeder en ik uit elkaar zijn en ik alles voor hem over heb (sorry voor de frustratie erover, maar moest het even kwijt zonder er hard feelings over te krijgen)

Maar het is en blijft moeilijk om iets te vinden als hij al zoveel heeft.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:45
Pak papier, stiften en kleurpotloden?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Een skelter?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• MAX3400

MAX3400

No offense maar als er al een gescheiden gezin is, lijkt het me zinvol/zinvoller om je beter/verder te verdiepen in de belevingswereld van het kind of de kinderen?

In mijn zeer nabije omgeving een vergelijkbaar geval en soms moet je echt woorden/zaken uit het kind trekken; ouders onderling kan het weinig meer schelen wat ze elkaar moeten/willen melden.

Anyhow, pak desnoods niet de Intertoys-gids erbij maar misschien ook een Conrad-gids of browse eens naar iets als leukeuitjes.nl, samen met je zoontje. Wij kennen jou & hem niet maar wie weet reageert hij ineens onverwacht op iets wat je zelf ook niet in gedachten had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
das altijd goed. Heb nog veel papier en klei enz om mee te spelen. Dat vind hij ook leuk maar das echt een half uurtje en dan wil hij weer iets anders.

Maar dit topic kan dicht want opmerkingen als "je moet je beter verdiepen in je kind" zit ik niet op te wachten. Das niet de vraag en das een veroordeling op mij die feitelijk onjuist is.

Geloof me. Als je zelf kinderen hebt en je wilt een cadeau uitzoeken is dat zeker lastig als ze al veel hebben.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

DrivinUCrazy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:19:
[...]

De Leatherman Leap is multitool speciaal voor kinderen. Het mes zit er standaard niet in, maar wel bij en kun je plaatsen op het moment dat het kind er klaar voor is. Je kan het ook weer weghalen als blijkt dat het toch geen goed idee was...

Wat ook leuk is: een vlieger, kun je ook goed samen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Johnny op 15-12-2016 15:10 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn dochter van 8 is ook redelijk technisch/beta en heb haar deze gegeven voor sinterklaas:
https://www.amazon.de/Mak...sr=8-1&keywords=mbot+v1.1

Is een programmeerbare robot/auto/lijnvolger/object ontwijker/etc
Gebruikt een grafische programmeeromgeving en is op de computer ook in het nederlands.

Dochter van 8 is ook echt dingen aan het bedenken ermee (wel met mijn hulp). Zoontje van 6 speelt er alleen gewoon mee door een zwarte lijn te laten volgen, of via de afstandsbediening of ipad de auto rond te laten rijden.

Heb daarnaast een stuk wit vinyl gekocht van 2 bij 2 meter bij de leenbakker en wat rollen zwarte tape bij de gamma om lijnen te laten maken die de robot volgt.

Zie ook promo video: YouTube: mBot - Educational STEM Arduino Robot Kit for Kids and Beginners (Pr...

• Señor Sjon
jaydenjarno schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:55:
heb al 2 nerfguns dus als hij bij mij is bouwen we forten in onze kamers en gaan we elkaar te lijf!! tevens heb ik twee zwaarden.

en verdiep me in mijn zoon? das wel preken ja. en ik geloof niet dus preken is niet wat ik zoek. en zoals je zegt ken je me niet en is het een beetje een nare opmerking. Zeker als je leest dat zijn moeder en ik uit elkaar zijn en ik alles voor hem over heb (sorry voor de frustratie erover, maar moest het even kwijt zonder er hard feelings over te krijgen)

Maar het is en blijft moeilijk om iets te vinden als hij al zoveel heeft.
Dan lees je mijn opmerking verkeerd en je slaat de rest gemakshalve over. Wat weten we nu?
  • Jongen
  • 8 jaar oud
  • Gescheiden ouders niet relevant
Dat is het waar we mee moeten werken. En verder pareer je veel antwoorden.
jaydenjarno schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:01:
das altijd goed. Heb nog veel papier en klei enz om mee te spelen. Dat vind hij ook leuk maar das echt een half uurtje en dan wil hij weer iets anders.

Maar dit topic kan dicht want opmerkingen als "je moet je beter verdiepen in je kind" zit ik niet op te wachten. Das niet de vraag en das een veroordeling op mij die feitelijk onjuist is.

Geloof me. Als je zelf kinderen hebt en je wilt een cadeau uitzoeken is dat zeker lastig als ze al veel hebben.
Als je het zelf niet verzonnen krijgt met alle inside info, waarom verwacht je het wel van de rest. :? Het is een soort hagelkanon met speelgoedsuggesties op dit moment en wij hebben hier niet graag opsomtopics.

Dit is nuu net één van de vele aankoopadviestopics die GoT rijk is, maar dan zonder uitgebreide informatie aan de voorkant van de TS. Ik denk dat je inmiddels genoeg suggesties hebt gehad, dus sluit ik hierbij het topic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.