3 monitoren voor werk op 1 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tzoeminator
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03 20:52
Hi iedereen,

Ten eerste, alvast bedankt voor het lezen/helpen!

Momenteel heb ik twee monitoren aangesloten op mijn PC. Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten. Enkel voor werk, geen gaming. Zodat ik bijvoorbeeld op 1 monitor Word gebruik, 1 monitor Chrome en 1 monitor Exel. Nu weet ik dat er al andere topics zijn op dit gebied, maar deze hebben andere specificaties en een ander budget, vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Hieronder de specs:
CPU: E6500 Pentium Dual core @ 2.93 Ghz (Gare PC ik weet t)
Geheugen: 4096 RAM
Windows 7 Home premium 32 bit.
Videokaart: ATI Radeon HD 5450

Ik heb twee monitoren aangesloten op bovenstaande videokaart via DVI en HDMI. Beide monitoren: HP LP2475w. Echter ik wil graag een derde monitor aansluiten op deze PC. De derde monitor is ook een HP LP2475w.

Mijn huidige ATI Radeon HD 5450 heeft 3 uitgangen, VGA, HDMI en DVI, maar support maar twee monitoren. Daarnaast heb ik geen displayport uitgang op mijn PC. Wel zit er een VGA uitgang op het moederbord.

Ik zou graag een derde monitor willen aansluiten, welke opties zijn er voor een budget onder de -/+80 euro?

- Andere videokaart? De goedkoopste die ik tegenkwam die 3 monitoren ondersteund was: Gigabyte GeForce GTX 750Ti voor 127,90 euro.
- Een actieve displayport aan mijn computer hangen via USB?
- De VGA port gebruiken die op mijn moederbord zit? (Werkt dit uberhaupt?)

Bedankt voor jullie hulp! :)

Groet,

Tzoem

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een tweede goedkope videokaart in je systeem douwen is ook nog een optie. Voor twee tientjes moet je wel een nieuwe of tweedehands 5450 of equivalent kunnen vinden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jouw E6500 heeft geen IGP dus ik vermoed dat hierdoor de VGA van jouw moederbord niet zal worden aangestuurd.

Active Displayport zal alsnog een GPU moeten hebben ter aansturing dus ook dat wordt 'm niet, denk ik.

Er zijn dus 2 opties over: andere videokaart en je huidige vervangen of een tweede videokaart; in principe zal Windows 7 dit wel aankunnen. Als je een extra videokaart erbij wil zetten, moet je wel even uitzoeken of jouw moederbord voldoende/genoeg PCI-E sloten heeft.

Als je vermoed dat de 750Ti het wel kan, https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=750ti zijn een stukkie goedkoper :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
Wat zegt je ict afdeling ?

• MAX3400

MAX3400

Als je een E6500 en Windows 7 op werk gebruikt, denk ik dat het bedrijf redelijk failliet of goed-doel is.

Mogelijk moet je de topictitel lezen als "3 monitoren voor standaard Office / internet werken en niet voor games".

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:20:
[...]

Als je een E6500 en Windows 7 op werk gebruikt, denk ik dat het bedrijf redelijk failliet of goed-doel is.

Mogelijk moet je de topictitel lezen als "3 monitoren voor standaard Office / internet werken en niet voor games".
Ik zie het :$ excuses.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:20:
[...]
Dat is wel extreem kort door de bocht. Windows 7 is nog lang niet EOL en is voor veel bedrijven daarom geen reden om te vervangen. Toegeven dat een E6500 al lang af is geschreven, maar genoeg functies/werkzaamheden te bedenken waarbij een dergelijke CPU nog meer dan voldoende is. Sterker nog, mogelijk wordt de PC alleen gebruikt om een remote-sessie op te zetten naar een Terminal- of Citrix Server. Dan doet lokale kracht er al niet meer toe.

Hoe dan ook voor videokaarten en monitoren is CEA niet het juste subforum, schopje naar CAA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MAX3400

MAX3400

FeaR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:36:
[...]

Dat is wel extreem kort door de bocht. Windows 7 is nog lang niet EOL en is voor veel bedrijven daarom geen reden om te vervangen. Toegeven dat een E6500 al lang af is geschreven, maar genoeg functies/werkzaamheden te bedenken waarbij een dergelijke CPU nog meer dan voldoende is. Sterker nog, mogelijk wordt de PC alleen gebruikt om een remote-sessie op te zetten naar een Terminal- of Citrix Server. Dan doet lokale kracht er al niet meer toe.
Heb je gelijk in; maar met deze beargumentering, lijkt er weinig noodzaak te zijn voor een lokale GPU? Of je maakt gebruikt van HDX en local offloading voor intensieve taken. Maar ik weet niet of Excel en Chrome onder "intensieve" taken vallen als je het over RDS/CTX oplossingen hebt.

Pagina: 1