Probleem met starrating script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Scorpi Caruso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn vraag
Ik heb op dit moment voor een website die ik bouw een starrating script, van 1 tot 5 sterren. Het hoveren over de sterren heen is mij in CSS gelukt, en de sterren staan ook netjes naast elkaar. Maar wat mij niet gelukt is, is als je een ster aanklikt, dat de ster gevuld blijft. Als ik nu klik op mijn script gebeurd er niks. Hoe kan ik het ster script ervoor laten zorgen dat hij een sterbeoordeling onthoudt?

De sterren zelf staan tussen <span></span> tags in een PHP Webformulier.

Ik hoef echt geen stukken code in de posts, mag wel natuurlijk :) maar een duwtje in de goeie richting is voor mij al heel wat. Aangezien dit ook grotendeels een leerproject voor mij is (beginnend PHP programmeur)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netbeans, USBwebserver

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De sterren in een HTML Form plaatsen met een submit button en met Isset en Empty geprobeerd om de sterren vast te houden. Niet gelukt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Je wil de klik met javascript opvangen, het correct aantal sterren een CSS klasse "AAN" geven en het item_id en het aantal sterren via AJAX naar PHP posten. In PHP sla je de rating vervolgens op in de database.

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 15-12-2016 13:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

BCC schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:10:
Je wil de klik met javascript opvangen, het correct aantal sterren een CSS klasse "AAN" geven en het item_id en het aantal sterren via AJAX naar PHP posten. In PHP sla je de rating vervolgens op in de database.
En bij het opbouwen van de pagina geef je ook dat aantal sterren weer de klasse aan :)

Met javascript moet je dan zelf nog even het truukje bedenken dat als er 4 sterren aan zijn en je gaat met de muis over de 2e ster, dat er ook maar 2 sterren in totaal de klasse aan krijgen, ipv dat er niets gebeurt.

offtopic:
Dit is niet zozeer PHP maar HTML/CSS/Javascript (AJAX).

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 15-12-2016 14:08 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:10:
Je vergeet nog iets. Ik kan in jouw verhaal nu 1.001x mijn stem uitbrengen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56

BLACKfm

o_O

Op internet zijn er wel kant en klare dingen te vinden, waarmee ik meer wil zeggen dat je daar inspiratie uit kunt opdoen ipv direct overnemen.

Een systeempje wat doet wat jij voor elkaar wilt krijgen is bijvoorbeeld: http://callmenick.com/pos...onent-with-javascript-css

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DJMaze schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:22:
[...]

Je vergeet nog iets. Ik kan in jouw verhaal nu 1.001x mijn stem uitbrengen.
Wie zegt dat dat niet allang opgelost is? Wie zegt dat het "vergeten" is? Het is in deze vraag gewoon helemaal niet relevant. Misschien pas je je score wel aan ipv dat je een "stem" uitbrengt? Ik vind je conclusie wat raar zeg maar...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

BLACKfm schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:31:
Op internet zijn er wel kant en klare dingen te vinden, waarmee ik meer wil zeggen dat je daar inspiratie uit kunt opdoen ipv direct overnemen.

Een systeempje wat doet wat jij voor elkaar wilt krijgen is bijvoorbeeld: http://callmenick.com/pos...onent-with-javascript-css
Ligt er aan wát je wil leren denk ik. Als je geen script er naast legt leer je een stuk meer van het denk proces (oplossing vinden). Met een script ter "inspiratie" hoef je veel minder zelf te denken en ook de code ga je vrij makkelijk over nemen en leer je bjina niets.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56

BLACKfm

o_O

Ventieldopje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:46:
[...]

Ligt er aan wát je wil leren denk ik. Als je geen script er naast legt leer je een stuk meer van het denk proces (oplossing vinden). Met een script ter "inspiratie" hoef je veel minder zelf te denken en ook de code ga je vrij makkelijk over nemen en leer je bjina niets.
Het wiel opnieuw gaan uitvinden is inderdaad wel heel leerzaam, maar dan is het wel fijn als je weet dat het in ieder geval rond moet zijn :).

En het aanpassen van bestaande code (naar wens) heeft mij ook genoeg geleerd. Meestal kom je er met schade en schande wel achter wat wel of niet werkt. Maargoed, ieder zijn/haar manier.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1