Vraag

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
Hallo Allemaal,

Gister heb ik bij een redelijk grote webshop een retour gestuurd product gekocht te weten een Steelseries 840
Deze is gister meteen geleverd en uitgepakt en in gebruik genomen, de reden dat ik specifiek voor de 840 koos was de Bluetooth module.

vandaag wilde ik mijn 840 aansluiten op de iPad echter kreeg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Na een kleine speurtocht op het net kwam ik erachter dat ik een ander model gekregen heb (maar wel in de doos van de 840) nl een P800...

Na een kleine discussie met de webshop is mijn optie nu terug en geld terug krijgen (ze kunnen de 840 niet vinden in hun magazijn) en een cadeaubon van 10 euro voor het ongemak

nou snap ik best dat ik korting gekregen heb omdat het om een retour gezonden product ging met een kleine beschadiging. (geen 359 betaald maar 282) maarja het voelt wel wat zuur

wat zouden jullie doen en wat zou ik mogen verwachten? (ik weet weinig maarja)

Alle reacties

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zo! Dat je durft te klagen. Geld aannemen en die kadobon en blij zijn dat het zo afloopt denk ik?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
warhamstr schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:32:
Zo! Dat je durft te klagen. Geld aannemen en die kadobon en blij zijn dat het zo afloopt denk ik?
Inderdaad. Wat verwacht je dan? Ze kunnen er niet 1 voor je tevoorschijn toveren (denk ik)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:54
Terug sturen, geld op je rekening gestort zien krijgen en de kadobon aan nemen?
Dan koop je hem vervolgens toch bij een andere winkel ?

De geboden oplossing is prima.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En nu maar op zoek naar een 840 voor 359, lijkt me?

Je kan allicht de webshop even vragen of ze een 840 mogelijk kunnen leveren voor, pak 'm beet, 330 en dan leg je het verschil bij?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:48 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Wognummer
MAX3400 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:33:
En nu maar op zoek naar een 840 voor 359, lijkt me?

Je kan allicht de webshop even vragen of ze een 840 mogelijk kunnen leveren voor, pak 'm beet, 330 en dan leg je het verschil bij?
dat willen ze dus niet.. alleen terugsturen en geld terug... ook dat zou nog een idee zijn bijbetalen voor een nieuwe

nogmaals ik verwacht niet dat ze me voor deze prijs een nieuwe 840 gaan leveren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kunnen de reacties of die het wel of niet moet aannemen achterwege blijven? Die voegen niets toe aan de discussie.

Verder mis ik ook nog wat eigen inzet. Wat heb je zelf bijv. al gevonden hierover?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Wognummer
Yorinn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:55:
[mbr]Kunnen de reacties of die het wel of niet moet aannemen achterwege blijven? Die voegen niets toe aan de discussie.

Verder mis ik ook nog wat eigen inzet. Wat heb je zelf bijv. al gevonden hierover?[/]
heel weinig eigenlijk daar het om een retourgezonden product gaat en ik dus van te voren wist dat ik wat korting zou krijgen voor een beschadiging (welke ook keurig op de foto stond en in werkelijkheid veel minder erg is dan op de foto's)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23

Qwerty-273

Meukposter

Waarschijnlijk heeft de originele koper (per ongeluk) deze P800 terug gestuurd ipv de 840. Dit is niet opgevallen bij de retournering en men heeft dus jouw (in goed geweten) deze toegestuurd (of de originele koper had zowel de P800 als 840 gekocht en de P800 retourgezonden in de 840 doos, wat weer gemist is door de persoon die deze 'aanbieding' heeft geplaatst). Ook jij ontdekte niet direct dat het niet het juiste product is.
Geld terug is een nette optie en is ook eigenlijk de enige optie die er is. Je kocht namelijk specifiek een "retourgezonden 840" en die hebben ze niet meer, en is ook niet 1-2-3 aan te komen. De ontbinding van de koop is dan de juiste weg. Een cadeau bon is alleen handig als je daar vaker aankopen doet, maar wellicht kan je wel overleggen om toch een 840 met een korting te krijgen (ipv de cadeau bon aan te nemen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Wognummer
Qwerty-273 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:05:
Waarschijnlijk heeft de originele koper (per ongeluk) deze P800 terug gestuurd ipv de 840. Dit is niet opgevallen bij de retournering en men heeft dus jouw (in goed geweten) deze toegestuurd (of de originele koper had zowel de P800 als 840 gekocht en de P800 retourgezonden in de 840 doos, wat weer gemist is door de persoon die deze 'aanbieding' heeft geplaatst). Ook jij ontdekte niet direct dat het niet het juiste product is.
Geld terug is een nette optie en is ook eigenlijk de enige optie die er is. Je kocht namelijk specifiek een "retourgezonden 840" en die hebben ze niet meer, en is ook niet 1-2-3 aan te komen. De ontbinding van de koop is dan de juiste weg. Een cadeau bon is alleen handig als je daar vaker aankopen doet, maar wellicht kan je wel overleggen om toch een 840 met een korting te krijgen (ipv de cadeau bon aan te nemen).
het gaat om een grote winkel :) en ik ga er vanuit dat de winkel oprecht een vergissing gemaakt heeft de headset is net nieuw (aug) ik heb ze nu nog de keuze voorgelegd om de 800 te nemen en daar de korting op toe te passen die ik in eerste instantie kreeg (21%) dan kan ik eventueel van het verschil nog een kleine BT headset halen

echter wil men daar niet in mee ook het wachten op een nieuwe 840 en deze terugsturen mag ik niet verwachten van deze winkel

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:57
Ik begrijp niet echt wat nu het probleem is? Er is eigenlijk maar 1 optie. En dat is je geld terug. Webwinkel kan niet leveren(voor het oorspronkelijke bedrag). En heb je recht om de koop te ontbinden. Meer recht heb je niet. Soms wil een bedrijf uit coulance nog iets doen(zoals die 10 euro cadeaubon). Maar meer zit er echt niet in.

Neem je geld terug. En ga nog eens rustig bedanken wat je wil. Misschien is genoegen nemen een goedkoper product ook een optie?

• Wognummer
Ik heb ze meerdere opties gegeven die allen afgewezen zijn

1 deze houden en het kortingspercentage krijgen op de nieuwprijs van deze (waarom dat niet zou kunnen is me een raadsel maar het kan niet) want schijnbaar was de beschadiging ze op de 840 wel 21% waard maar nu het om een 800 blijkt te gaan ineens niet meer? dan kan ik maar 4/5% gaan

2 deze terugsturen en bijbetalen en wachten tot de 840 weer op voorraad komt werd weg gelachen... ehmm what? (wel met -10 euro korting natuurlijk want cadeaubon die me is toegezegd meerdere malen zouden ze hem meteen sturen maar niets gehad)

3 alsnog een nieuwe 800 toesturen (ook een tweede kansje met minder korting) maar hierbij min of meer als eis gesteld dat zij eerst die van hun zouden sturen kansloos natuurlijk i know,

[ Voor 9% gewijzigd door Wognummer op 15-12-2016 22:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

4. Ophouden met zeuren Blij zijn met je tegoedbon en verder gaan met je leven

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Het grappige is dat ie inmiddels terug is en weer op de site is gezet als het duurdere product :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Wognummer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:04:
Het grappige is dat ie inmiddels terug is en weer op de site is gezet als het duurdere product :+
Euh wat? Ik moest meerdere van je berichten 2x lezen. Wellicht zelf even je berichten controleren alvorens je ze plaatst? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Wognummer schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:51:

1 deze houden en het kortingspercentage krijgen op de nieuwprijs van deze (waarom dat niet zou kunnen is me een raadsel maar het kan niet) want schijnbaar was de beschadiging ze op de 840 wel 21% waard maar nu het om een 800 blijkt te gaan ineens niet meer? dan kan ik maar 4/5% gaan
Waarom zouden ze dat moeten doen? Daar is totaal geen reden voor.
2 deze terugsturen en bijbetalen en wachten tot de 840 weer op voorraad komt werd weg gelachen... ehmm what? (wel met -10 euro korting natuurlijk want cadeaubon die me is toegezegd meerdere malen zouden ze hem meteen sturen maar niets gehad)
Je kunt nadat je deze hebt teruggestuurd en je geld retour hebt toch gewoon afwachten tot ze hem weer op voorraad hebben en hem dan bestellen? Je denkt in problemen in plaats van oplossingen.
3 alsnog een nieuwe 800 toesturen (ook een tweede kansje met minder korting) maar hierbij min of meer als eis gesteld dat zij eerst die van hun zouden sturen kansloos natuurlijk i know,
Wat is er dan mis met het exemplaar wat je in eerste instantie ontving?

Ik denk dat veel van je frustratie hier door jezelf is veroorzaakt. CB maakte een foutje en komt met een prima oplossing. Dat jij vervolgens eisen wilt stellen lijkt mij niet helemaal gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Gadgeteer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:15:
[...]

Waarom zouden ze dat moeten doen? Daar is totaal geen reden voor.

[...]

Je kunt nadat je deze hebt teruggestuurd en je geld retour hebt toch gewoon afwachten tot ze hem weer op voorraad hebben en hem dan bestellen? Je denkt in problemen in plaats van oplossingen.

[...]

Wat is er dan mis met het exemplaar wat je in eerste instantie ontving?

Ik denk dat veel van je frustratie hier door jezelf is veroorzaakt. CB maakte een foutje en komt met een prima oplossing. Dat jij vervolgens eisen wilt stellen lijkt mij niet helemaal gepast.
wacht ik heb een 840 besteld en krijg een 800 geleverd he! (in de doos van een 840 dat dan weer wel)

En ja ze hebben het opgelost maar het is een beetje frustrerend als je probeert mee te denken en van die botte antwoorden krijgt!

overigens staat dus dezelfde 800 weer te koop als 840 want die 840 was nergens meer te vinden volgens hun eigen antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ja maar wat heb jij daar mee te maken? Boeven bedrijven zullen altijd boeven bedrijven blijven. En is toch makkelijk geld scoren op die manier. Maar maak je er niet druk om. Ga veder met je leven. Nog genoeg te beleven.

Heb altijd gezeur met die CB 2de handjes dat ik het niet eens meer probeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wognummer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:24:
[...]

wacht ik heb een 840 besteld en krijg een 800 geleverd he! (in de doos van een 840 dat dan weer wel)
Er is een foutje gemaakt, dat hebben ze erkend en door je geld retour te geven weer hersteld. Get over it.
En ja ze hebben het opgelost maar het is een beetje frustrerend als je probeert mee te denken en van die botte antwoorden krijgt!
Definieer bot. Je vraagt hoe je medetweakers er over denken en die geven aan dat er een keurige oplossing werd geboden. Dan ga je alsnog vragen om een andere oplossing en hier klagen dat je dat niet krijgt
overigens staat dus dezelfde 800 weer te koop als 840 want die 840 was nergens meer te vinden volgens hun eigen antwoorden
Dat zal een fout in hun proces zijn voor het handlen van die 2e kansjes. Ipv daar goots over te spuwen op een openbaar forum, zou je ze ook kunnen mailen dat ze op het punt staan de fout opnieuw te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Gadgeteer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
[...]

Dat zal een fout in hun proces zijn voor het handlen van die 2e kansjes. Ipv daar goots over te spuwen op een openbaar forum, zou je ze ook kunnen mailen dat ze op het punt staan de fout opnieuw te maken.
ik was het topic eigenlijk vergeten en ik heb ze er gisteravond nogmaals op gewezen idd (vooral om de persoon na mij de teleurstelling te voorkomen)

overigens ben ik eigelijk pas in de doe moeilijk modus geschoten toen een vriendelijke medewerker van CB mij ervan betichte dat ik de 840 zelf wel eens omgeruild zou kunnen hebben voor een 800 maar dat terzijde

[ Voor 18% gewijzigd door Wognummer op 21-12-2016 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vind het grappig dat veel mensen hier vrij kort door de bocht spuwen dat de TS het geld en de kortingsbon moet aannemen. De TS heeft een koopcontract bij de webwinkel, en de webwinkel heeft een leverplicht van het product wat daarop beschreven staat. Geld terugsturen is een vrij matige manier om hier onderuit te komen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:48:
Ik vind het grappig dat veel mensen hier vrij kort door de bocht spuwen dat de TS het geld en de kortingsbon moet aannemen. De TS heeft een koopcontract bij de webwinkel, en de webwinkel heeft een leverplicht van het product wat daarop beschreven staat. Geld terugsturen is een vrij matige manier om hier onderuit te komen.
Als ze het niet kunnen leveren(omdat ze het niet meer hebben) houd het toch snel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

loki504 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:50:
[...]

Als ze het niet kunnen leveren(omdat ze het niet meer hebben) houd het toch snel op?
Ik weet niet waar de TS hem besteld heeft, maar alle grote IT tech sites in NL leveren 'em gewoon:
pricewatch: Steelseries Siberia 840

Daarnaast is dat irrelevant, de winkel heeft te voldoen aan het contract en kan op dit punt gemakkelijk in gebreke worden gesteld. Of het product retour gestuurd is of niet doet er verder ook niet toe.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 21-12-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Speciale voorwaarden voor deze niet nieuwe artikelen die via marktplaats worden verkocht?
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:52:
[...]

Ik weet niet waar de TS hem besteld heeft, maar alle grote IT tech sites in NL leveren 'em gewoon:

Daarnaast is dat irrelevant, de winkel heeft te voldoen aan het contract en kan op dit punt gemakkelijk in gebreke worden gesteld.
Nee, betreft 2e kansje via Marktplaats en geen nieuwe. Eenzelfde in dezelfde staat wordt nergens aangeboden?

[ Voor 35% gewijzigd door Gadgeteer op 21-12-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gadgeteer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:52:
Nee, betreft 2e kansje via Marktplaats en geen nieuwe. Eenzelfde in dezelfde staat wordt nergens aangeboden?
Waar tover jij Marktplaats vandaan? Of het product retour gestuurd is of niet is voor de TS irrelevant, de webshop bied een product aan en deze is nalatig in de levering hiervan. Het is aan de TS om te bepalen of hij de koop wil ontbinden, maar tot die tijd moet de webshop met een fatsoenlijke oplossing komen. Ontbinding is in mijn ogen de oplossing die als laatste word aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:55:
[...]

Waar tover jij Marktplaats vandaan? Of het product retour gestuurd is of niet is voor de TS irrelevant,
Gister heb ik bij een redelijk grote webshop een retour gestuurd product gekocht
Hij heeft bewust een retour/outlet/2ehands artikel gekocht. Inclusief daarbij behorende (afwijkende) voorwaarden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

Waar tover jij Marktplaats vandaan? Of het product retour gestuurd is of niet is voor de TS irrelevant, de webshop bied een product aan en deze is nalatig in de levering hiervan. Het is aan de TS om te bepalen of hij de koop wil ontbinden, maar tot die tijd moet de webshop met een fatsoenlijke oplossing komen. Ontbinding is in mijn ogen de oplossing die als laatste word aangehaald.
Het bedervende product is retour gestort. En mist waarschijnlijk wat extra's en mogelijk niet eens de originele doos. Dit staat bij Cool Blue ook duidelijk omschreven. Hier kunnen niet aan voldoen(nieuw is hij ook uitverkocht bij CB). Dus krijg je gewoon je geld terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Veel tweakers zijn kort door de bocht, omdat ze net als ik waarschijnlijk helemaal leip worden van de "webshop maakt een fout hoe kan ik hier zoveel mogelijk gewin uithalen" topics.
Elke dag is er wel een nieuw topic waarin mensen helemaal doorslaan in het halen van hun gelijk en het onderste uit de kan willen halen.
Dat is hier dus ook het geval, webshop maakt een fout, lost dit op en geeft een bon van 10 euro. Hoe jij ze denkt aan de levering te kunnen houden is me dan ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Zie onderstaande
Wognummer schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:51:

...

2e kansje = retourgezonden artikel van CB, met eventuele gebruikssporen/mankementen/missende onderdelen.. wellke via marktplaats worden verkocht. De mankementen staan er bij vermeld in de advertentie.

Daarnaast ook in de TS:
"nou snap ik best dat ik korting gekregen heb omdat het om een retour gezonden product ging met een kleine beschadiging. (geen 359 betaald maar 282) maarja het voelt wel wat zuur "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Gadgeteer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:06:
[...]

Zie onderstaande

[...]

2e kansje = retourgezonden artikel van CB, met eventuele gebruikssporen/mankementen/missende onderdelen.. wellke via marktplaats worden verkocht. De mankementen staan er bij vermeld in de advertentie.

Daarnaast ook in de TS:
"nou snap ik best dat ik korting gekregen heb omdat het om een retour gezonden product ging met een kleine beschadiging. (geen 359 betaald maar 282) maarja het voelt wel wat zuur "
ja het is een tweede kansje klopt maar via de website besteld en niet via marktplaats ;)

deze dus http://www.gamingheadsets...elseries-siberia-840.html

[ Voor 6% gewijzigd door Wognummer op 21-12-2016 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Denniz0229 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:01:
[...]

Veel tweakers zijn kort door de bocht, omdat ze net als ik waarschijnlijk helemaal leip worden van de "webshop maakt een fout hoe kan ik hier zoveel mogelijk gewin uithalen" topics.
Elke dag is er wel een nieuw topic waarin mensen helemaal doorslaan in het halen van hun gelijk en het onderste uit de kan willen halen.
Oh daar ben ik het mee eens, maar dat is niet wat de TS laat zien. Sterker nog:
Wognummer schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:35:
ook dat zou nog een idee zijn bijbetalen voor een nieuwe

nogmaals ik verwacht niet dat ze me voor deze prijs een nieuwe 840 gaan leveren :+
Net zoals dat gebruikers het onderste uit de kan willen halen (waar ze in principe wel recht op hebben trouwens) willen veel webshops zo weinig mogelijk aan hun verplichting(en) voldoen. Ergens moet een nette tussenweg worden gevonden.

Dat is hier dus ook het geval, webshop maakt een fout, lost dit op en geeft een bon van 10 euro.
De koop ontbinden en de koper afschepen met een tientje noem jij een oplossing?
Hoe jij ze denkt aan de levering te kunnen houden is me dan ook een raadsel.
Dat is niet het probleem van mij of van de TS, maar van de webwinkel. :>
Gadgeteer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:06:
wellke via marktplaats worden verkocht.
Nooit geweten, en met de beschrijving van de TS had ik dat ook nooit kunnen weten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 21-12-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Ze verkopen ze tegenwoordig ook via hun eigen website zie link in mijn laatste post

http://www.gamingheadsets...elseries-siberia-840.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:25:

Net zoals dat gebruikers het onderste uit de kan willen halen (waar ze in principe wel recht op hebben trouwens) willen veel webshops zo weinig mogelijk aan hun verplichting(en) voldoen. Ergens moet een nette tussenweg worden gevonden.

[...]

[...]

Dat is niet het probleem van mij of van de TS, maar van de webwinkel. :>
volgens wie hebben ze daar recht op?
Dat niet elke webshop er even netjes mee omgaat ben ik met je eens. Maar zie ze maar eens te dwingen naar een goeie oplossing.

Dat noemt elk weldenkend mens een oplossing, dat het niet de oplossing is waar de ts blij mee wordt is heel wat anders.

Dat het niet jouw probleem is was wel duidelijk ja :+
Maar het is toch echt wel het probleem van de ts en niet van de webwinkel. Of ts moet zin hebben het gehele wetboek er op na te slaan en vervolgens een rechtzaak te beginnen.

Zoals zo vaak in dit soort gevallen, geld terug, nooit meer bij de webshop bestellen en ga vooral lekker verder met je leven.
We kunnen nog wel pagina's volschrijven over of het netjes is of niet, maar zoals vaak gebleken in dit soort gevallen is er geen juridische grond om ook maar iets af te dwingen bij de webshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:25:
[...]

Ze kunnen niet leveren wat er is besteld (er is geen nieuw artikel besteld maar een retourgezonden artikel, hebben ze blijkbaar niet meer van liggen)dus koop ontbinden is voldoende. Dan bieden ze als extra een tegoedbon wat ze niet hoeven doen. Afschepen is het niet.
Dat veel mensen denken uit zoiets meer te moeten halen is jammer maar dit soort risico's loop je als je 2e kansjes koopt.

Dus om je vraag te beantwoorden, de koop ontbinden is hier de oplossing inderdaad. Het afschepen met een tientje is een extraatje om de pijn voor TS wat te verlichten. Mooi gebaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:52:
[...]

Daarnaast is dat irrelevant, de winkel heeft te voldoen aan het contract en kan op dit punt gemakkelijk in gebreke worden gesteld. Of het product retour gestuurd is of niet doet er verder ook niet toe.
En hoe moet de winkel dan gaan voldoen aan het contract? Door een nieuw exemplaar te pakken en die nog even te bewerken zodat er ook beschadigingen op zitten?

De winkel kan niet in redelijkheid voldoen aan het contract omdat het product gewoon niet bestaat. Ontbinden is gewoon een goed voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Denniz0229 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:34:
[...]
volgens wie hebben ze daar recht op?
Het burgerlijk wetboek. Alle lasten zijn ten nadele voor de verkoper. Ik heb de voorwaarden van CB bekeken en daarin word beschreven dat indien een product niet geleverd kan worden de koopovereenkomst word afgebroken, maar in beginsel moet de winkel proberen om het of een vergelijkbaar product te leveren.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html Artikel 6a, 9, 10 en vooral 17.
Dat niet elke webshop er even netjes mee omgaat ben ik met je eens. Maar zie ze maar eens te dwingen naar een goeie oplossing.

Dat noemt elk weldenkend mens een oplossing, dat het niet de oplossing is waar de ts blij mee wordt is heel wat anders.
Een oplossing hoeft niet per direct goed te zijn, je schrijft het al in je 1e zin. Recht hebben en recht krijgen zijn twee heel erg verschillende dingen.
Dat het niet jouw probleem is was wel duidelijk ja :+
Maar het is toch echt wel het probleem van de ts en niet van de webwinkel. Of ts moet zin hebben het gehele wetboek er op na te slaan en vervolgens een rechtzaak te beginnen.

Zoals zo vaak in dit soort gevallen, geld terug, nooit meer bij de webshop bestellen en ga vooral lekker verder met je leven.
We kunnen nog wel pagina's volschrijven over of het netjes is of niet, maar zoals vaak gebleken in dit soort gevallen is er geen juridische grond om ook maar iets af te dwingen bij de webshop.
Mwhah in principe wel, maar CB beschermd zich er vrij goed tegen via hun algemene voorwaarden (die overigens ook bij tweede kans producten gelden).

Maar goed, CB schermt zich dus goed af en gooit er op z'n minst nog een cadeaubon in, een nettere oplossing had ik gevonden om het product nieuw afgeprijsd aan te bieden (absoluut niet voor datzelfde bedrag, maar een tientje minder? Kom op CB, ik ben beter van jullie gewend).

http://www.gamingheadsetshop.nl/algemenevoorwaarden
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
In beginsel dient CB eerst te zoeken naar een alternatief, en dan pas de koop te ontbinden. Maar over die volgorde zal ik maar niet gaan mierenneuken. :P

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 21-12-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:28:

Kom op CB, ik ben beter van jullie gewend.
Ik heb de communicatie tussen TS en CB niet gezien maar weet uit ervaring wel dat coulance niet in elke situatie hetzelfde wordt gegeven. Ben je vervelend of star tegen de winkel (ik zeg niet dat dat hier zo is) dan krijg je vaak minder voor elkaar.
En dat je beter gewend bent is natuurlijk mooi maar biedt geen garanties voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:28:

Maar goed, CB schermt zich dus goed af en gooit er op z'n minst nog een cadeaubon in, een nettere oplossing had ik gevonden om het product nieuw afgeprijsd aan te bieden (absoluut niet voor datzelfde bedrag, maar een tientje minder? Kom op CB, ik ben beter van jullie gewend).
Ik heb er geprobeerd 2 keer een 2de kansje geprobeerd te kopen. Maar helaas 2 keer konden ze het niet vinden in het magazijn. en ook hier kreeg ik een cadeaubon van een 10 euro.

CB nieuw koop is de service goed. Maar met de 2de kansjes gooien ze hun naam af en toe flink te grabbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26
*knip* Hier hebben we topic reports voor.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 21-12-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan je in https://tweakers.net/aanbod/ plaatsen, dit is niet de juiste plek voor een advertentie.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2016 16:01 ]

Pagina: 1