iMac 2011 27" aankoophulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 10:48
Ik kan een 27" iMac kopen uit 2011 met de volgende specificaties:

2.7 Ghz i5
4 GB Ram
AMD Radeon 6770M
(https://support.apple.com/kb/SP689?locale=en_US)

Vraag prijs is Eur 600-650

Wat er mist zijn de schroeven voor de stand, maar de stand wordt erbij geleverd (schroeven niet). iMac zou nooit gerepareerd oid zijn geweest en werkt naar behoren volgens de verkoper.

Deze iMacs hebben ook GPU moeilijkheden gehad en er is ook reparative programma geweest, maar dat is nu afgelopen.

Voordat ik ga kijken zou ik graag jullie mening willen horen :)
.
Voor mijn dagelijkse taken is deze nog krachtig genoeg. Ik zet er zelf een SSD in Waarschijnlijk in plaats van de SuperDrive en maak er 8 GB of 16 GB RAM van.

Ik twijfel nog met betrekking tot de GPU, is dat iets wat ieder moment stuk kan gaan of valt dat allemaal wel mee?

Dit is een foto wat ik gekregen heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pZiZZcKYzq7pDtyFq4D2ueTr/medium.jpg

Verwijderd

Waarom zou je een midrange computer uit 2011 kopen? Ik zie daar echt geen enkele reden voor. Al helemaal niet voor die prijs. Daarbij, zoals je zelf al zegt hadden deze modellen GPU problemen. Net als met de Geforce 8800 lijn destijds weet je dus dat het ding vroeg of laat kapot gaat en dat het je dan een onredelijke hoeveelheid geld kost. Nee, ik zou lekker een tweedehands PC van een jaar of twee oud halen met een i5 en 8GB RAM. Dan gooi je er een SSD in en heb je een veel sneller systeem.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 11:22 ]

• Roel84
Prijs is idd niet echt geweldig voor dit... Met een ssd en ram ben ik ook weer bijna 200 euro verder en dan kun je eigenlijk alweer een betere kopen.

PC heb ik al voor spellen e.d.. Maar voor in de huiskamer en de vrouw mocht ik graag een iMac neerzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Roel84 op 15-12-2016 11:30 ]

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik zou het laten voor wat het is, op tweakers zijn er in V&A "betere" te vinden, welke niet met het radeon-probleem te maken hebben. Modellen uit 2012-2013 kosten niet veel meer en hebben geen Radeon 6xx0 serie welke problemen kan opleveren.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Neem gewoon een 21,5" van 2012 of 2013. Zijn niet schrikbarend duur en meer dan prima. 27" modellen zijn wel wat meer aan de prijs, maar dedicated graphics wil je doorgaans gewoon niet hebben in een Mac.

I reject your reality and substitute my own

• Roel84
Thanks, jullie hebben gelijk. Dit had ik even nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou 27" prefereren boven 21" hoor. Dan maar een model van een jaartje eerder.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

gast schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:22:
Ik zou 27" prefereren boven 21" hoor. Dan maar een model van een jaartje eerder.
De 2011 27" is enorm onbetrouwbaar qua GPU en HDD. Gewoon niet aan beginnen. Je geld in de open haard gooien is een betere investering.

I reject your reality and substitute my own

• Roel84
De 27" vind ik een prettig formaat. Dat de HDD onbetrouwbaar is is verder geen probleem, er zou toch direct een SSD ingaan.
GPU is inderdaad wel een veelvoorkomend euvel. Deze is eventueel wel zelf te vervangen met een andere AMD/Nvidea, maar dat is dan weer kostbaar.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:17
Ik heb zelf de 2011 21" maar moet zeggen, deze is groot genoeg ik heb namelijk genoeg schermruimte en de videokaart is iets betrouwbaarder dan die van zijn grotere broertje.

Verder zie ik hier niet specifiek de reden waarom je zo nodig 27" wil, heeft dit een reden?

[ Voor 21% gewijzigd door livranca op 22-12-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyyy9
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 11:26
De 2,7 GHz uitvoering van 2011 met 6770M 512 MB heeft als minste last van videoproblemen, de iMacs met zwarte videokaarten heb er veel vaker last van. Maar het blijft een risico. Het probleem is de soldering die is gebruikt. Een goede reparateur kan dit oplossen als er problemen zijn.

De prijs vanwege de kapotte voet is wel iets te hoog naar mijn mening.
Pagina: 1