Soundbar met twee rear speakers en subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:55
Ik zoek een?
Surroundset/Home Cinema set/soundbar met twee rear speakers en een subwoofer

Wat is je budget?
Om en nabij de €1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn huidige setup is (geluidtechnisch) behoorlijk bejaard te noemen :+

De huidige setup:
Afbeeldingslocatie: http://www2.pic-upload.de/img/32297977/20161215_092740800x600.jpg
Denon DCD-500 CD speler
Philips FR 910 audio receiver
Logitech Bluetooth audio reveiver

Afbeeldingslocatie: http://www2.pic-upload.de/img/32297976/20161215_092647800x600.jpg
Samsung UE46D8000 TV (heeft HDMI ARC aansluiting), verbonden met een Chromecast (welke voornamelijk dienst doet om streams vanaf mijn laptop af te spelen, films/series)
Samsung BD-D6500 3D Bluray speler
Speakers van Wharfedale nog uit de jaren '80 gok ik

De Denon cd-speler, de Philips receiver, de Logitech bluetooth receiver en de speakers mogen plaats maken voor wat nieuws :9 Het huidige spul zit nog met tulip's en jack's aangesloten aan elkaar, dat kan natuurlijk niet meer anno 2016 (bijna 2017).
Bovendien ga ik verhuizen en wil ik van de grote sta-in-de-weg speakers af.
De TV en BD-speler blijven. De 3D BD wordt nauwelijks gemaakt maar de vrouw wil af en toe nog weleens ouderwets een CD afspelen, nou dan kan dat mooi daar op. ;)

Graag zou ik er voor in de plaats een mooi surround systeem willen bestaande uit een soundbar met twee draadloze rear speakers en een subwoofer. Het geheel moet zonder dat de TV aan hoeft draadloos muziek kunnen afspelen, ik stream veelal vanaf mijn laptop/tablet/telefoon via bluetooth. Bij voorkeur dus geen losse AV-receiver.
Daarnaast wil ik het algehele geluid van de TV verbeteren door dit systeem. Mijn bank zal in mijn volgende woning midden in de woonkamer komen te staan waardoor een surround ervaring zeker mogelijk zal zijn.
Ook wil ik niet een setje wat het nét niet is, dus als budget iets overschreden wordt is dat aanvaardbaar als de kwaliteit duidelijk beter wordt.
Ik ben verder niet thuis in de hifi maar puur op basis van horen en zeggen zou ik gevoelsmatig richting een Bose, Sonos of Harman Kardon gaan. Of hebben andere merken (Samsung, Sony, een behoorlijke inhaalslag gemaakt wat betreft hifi?!)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony HT-RTZ7
Lijkt alles te hebben wat ik zou willen, echter veel negatieve ervaringen te vinden over de bluetooth-verbinding en boxen die niet synchroon werken. Wel een mooi systeem om ook als multiroom te gebruiken
Samsung HW-K950
Stevige prijs voor een Samsung-setje. Is die het waard?

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik dingen over het hoofd?
Zou het een betere zet zijn om de 3D BD ook de deur uit te doen en een setje met een AV-receiver te nemen?
Iemand ervaring met de boven genoemde setjes?
Suggesties zijn welkom :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:37
Praktische vraag, waar ga je de soundbar zetten/hangen?
Of zet je die gewoon voor de tv-voet?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mip
De soundbar zal voor de TV komen indien deze blijft staan
Mogelijk dat de TV aan de muur komt te hangen, dan dus er onder

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Lees op internet vrij positieve reacties over de Samsung.
Het lijkt erop dat Samsung het steeds beter wil/gaat doen op audio gebied.

https://www.hifi.nl/artik...Dolby-Atmos-soundbar.html
https://www.cnet.com/products/samsung-hw-k950/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
Edoch lijkt mij €1300,- een hoop geld voor een Samsung set.
Ik twijfel of de prijs/kwaliteit goed in verhouding is hier.
Iemand een betere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

https://www.bol.com/nl/p/samsung-hw-k550-zwart/9200000057809505/

Aanbieding icl. surround set kit <--- die wordt na 30 dagen nagestuurd ivm met fraude gevoeligheid, zo werd mij verteld door Bol. Ik heb deze set ook.
Bevalt mij uitstekend, goed geluid, enigste nadeel geen IOS ondersteuning.

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt nu behoorlijk kwaliteit staan qua spul. True, het is 20 jaar oud. Maar die Philips is een beest, Wharfedale maakte altijd goede speakers en die Denon is een dijk van een speler.

Die alles in een setjes gaan je ALTIJD tegenvallen qua geluidskwaliteit.
Voor 1300 kun je veel beter spul kopen. Bose is te duur voor wat ze bieden, Harman Kardon was 15 jaar geleden nog goed maar nu niet veel beter dan een willekeurige samsung alles in een. Sonos is goed maar duur, ook vanwege het draadloze karakter.
Doe jezelf een lol en ga bij een hifizaak kijken en luisteren naar een set voor films en surround.
Koop dan een mooie receiver, twee vloerstaanders en een center. Wharfedales gaan dan als rears en sub kun je later nog toevoegen. Een beetje vloerstaander gaat lager dan de sub van een alels in een setje.
Merken receivers: Denon, Pioneer, Onkyo, Marantz, Sony, etc
Bang for buck speakers: Klipsch, Boston Acoustics, Dali, Q-acoustics, etc

Maar ga luisteren, kijk wat het beste klinkt. Er gaat een wereld voor je open en als je dan later zo'n samsung of sony alles in een dingetje hoort ben je blij dat je bovetsnaad advies ten harte hebt genomen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1