Toon posts:

6 VGA monitoren aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een situatie waarbij er 6 VGA monitoren moeten worden aangesloten op één PC.

In de PC zit een MSI GeForce GTX1060 3GB videokaart, deze ondersteunt maximaal 3 monitoren. 3 van de monitoren zijn reeds aangesloten via DisplayPort naar VGA adapters.

Nu is het zo dat wij de overige 3 VGA monitoren ook nog moeten aansluiten. Is het mogelijk om een 2e GTX1060 videokaart in de PC te plaatsen voor de overige 3 monitoren? Zou dit werken?

Verwijderd

Welk moederbord en cpu heb je? Wellicht is het mogelijk beeldschermen aan te sluiten op het moederbord. B150 moederborden bijvoorbeeld ondersteunen tot 3 beeldschermen mits de aansluitingen daarvoor aanwezig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt gebruik gemaakt van een MSI H170A Gaming Pro moederbord en een Intel Core i5-6500 CPU.

Verwijderd

Dat is jammer. Dat bord heeft slechts 2 video-uitgangen.

Ik betwijfel of een 2e GTX 1060 gaat werken. nVidia kaarten vereisen 8 pci-e lanes, iig met sli, en het 2e slot van het moederbord draait op x4. Of die x8 vereist is voor een 2e standalone videokaart durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen.

De goedkoopste oplossing is een ander moederbord met 3 beeldschermaansluitingen als een pricewatch: Asus H170 PRO GAMING, pricewatch: Asus H170-PRO/USB 3.1 of pricewatch: Gigabyte GA-H170-D3HP.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Moeten alle zes de monitoren verschillend beeld leveren of hetzelfde beeld?

Verwijderd

Topicstarter
De schermen dienen uitgebreid te worden, verschillende beelden dus.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 2e GTX 1060 gaat prima werken hoor, je hebt immers geen SLI nodig in dit geval. En een x1 slot is al zat voor zo'n ding.
Ik vind 't wel redelijk duur voor het aansturen van 3 schermpjes, wellicht dat je kunt kijken naar een wat simpeler kaartje.
Pagina: 1