Ford Focus Wagon 2001 Accu

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:05
Weet hier iemand welke Accu er in een Ford Focus Wagon uit 2001 hoort?

Nu zit er een oude accu in met 44ah maar op internet raden ze een varta d21 61ah of een varta e38 met 74ah aan?

De huidige accu werkt wel maar lijkt wat aan de zwakke kant.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
60Ah, zie toepasbaarheidslijst

http://www.mijnautoonderd...PGPrIjE9dACFUI_Gwod83ICUw

Sommige hangen er wat zwakkers in om kosten te drukken.

en nog wat zwaarders als het vooral een boodschappenauto is

• remcoaak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 09:39
44Ah is veel te zwak. Volgens de lijsten van Varta en Banner:
Benzine inderdaad een 60Ah.
Voor een diesel 70 of 72Ah.
Wijk hier niet teveel vanaf een te grote accu gaat ook kapot omdat je laadsysteem daar niet op berekend is.

-

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:29
Curieus dat je in je openingspost nergens meldt of het een benzine of diesel betreft en mensen ineens weten welk type erin hoort.

In de benzine versie zit standaard een 44 Ah, maar het kan geen kwaad om er een iets zwaardere in te zetten. Overigens geeft de configurator van Varta verschillende types aan, waaronder zelfs een 41 Ah Black Dynamic. Lijkt me wat weinig, maar volgens Varta zou moeten kunnen.

Ik heb in mijn Focus I (1.6 benzine) een 52Ah Varta Silver Dynamic zitten. Die combinatie werkt uitstekend.

Punctuality is the politeness of kings

• Azraelus66
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Amperage zelf is ook niet geheel onbelangrijk.
Inderdaad het type blok is erg belangrijke informatie. Als je mij het kenteken stuurt krijg je van mij een lijstje met de juiste accu's, wat past en voldoet, wat past en beter is etc.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.ford-josbogman.nl/ zit enkele kilometers van jouw vermelde woonplaats vandaan?

Neem toch aan dat je de weg naar de officiele dealer wel weet te vinden als/niet je zelf onderhoud wil doen aan jouw auto?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:05
Het was nog vroeg vanochtend, rustig maar jongens. Het is een benzine motor.

Ik doe het onderhoud zelf maar heb deze ford net, zit nu een 44ah black accu in van een merk dat ik niet ken.

Heb inmiddels de Varta D21 61Ah besteld met 600A besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
~40Ah worden 1.6l benzinemotoren mee geleverd bij Ford hedendaags. (pre-Ecoboost) ~60Ah worden de 2.0l benzine mee geleverd van 2008-2015. (Om een indruk te geven, uitzonderingen daargelaten). Het zijn vrij kleine accu's maar dit is om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Er worden allerlei slimme truucjes uitgehaald bij de nieuwere Fords om de capaciteit te hoog mogelijk te houden (Smart Charge) bij de nieuwere een daarvan is bv het laden met 15.2V. Het is eigenlijk nooit verkeerd om 20-40% meer capaciteit te nemen zolang het maar de juiste accutype betreft (bv Calcium/AGM) en de afmetingen kloppen. Je kunt zonder problemen het twee of driedubbele nemen qua capaciteit tenzij het een auto met het voorgenoemde Smart Charge betreft. (Het laadsysteem is berekend op het alternatorvermogen en niet op de accucapaciteit) Alternators van bj 2000-2008 laden zonder problemen met 40-50A tijdens het rijden wat voldoende zou zijn voor 150+Ah. Echter gaat die niet passen in de accubak ben ik bang ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 16-12-2016 00:08 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1