Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hey all,
Bij deze een topic over Gomorra - La serie, ik zag dat deze er nog niet was. Helaas geen fancy topicstart via de Ultimation.nl gezien die de serie niet kent (en dus heb ik bijna alles van Wikipedia afgeript) maar here we go.

Gomorra - La serie
Gomorra is een Italiaanse misdaadserie voor televisie, uit 2014, gebaseerd op het boek Gomorra door Roberto Saviano. De serie speelt zich af in de voorsteden van Napels, met name Secondigliano en Scampia, en vertelt het verhaal van de relaties tussen gangsters, drugsdealers en gewone burgers. Centraal in de serie staat de familie en Camorra-clan Savastano.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/8/85/Gomorra_La_serie.png

Opzet
De televisieserie biedt een andere blik op maffia-organisaties dan series als The Sopranos of eerdere Italiaanse series. Gomorra lijkt op de Amerikaanse televisieserie The Wire in de manier waarop criminaliteit in beeld wordt gebracht in een hierarchische structuur van de straat tot aan de leiders. Het geeft de kijken een idee van de interne en externe strijd om de macht tussen criminelen en hangjeugd. De serie wordt omschreven als "lelijk, op een goede manier", met een flinke vaart in het script. Er wordt gebruik gemaakt van kille emotie voor het dramatische effect.

Scènes van de serie spelen zich overal in Napels af en verder onder meer in Rome, Spanje, Honduras en Duitsland. Het meest herkenbare beeld uit Gomorrah blijft echter het stel grote huizenblokken in Napels waar een deel van de camorramacht zich concentreert. Deze locatie is het complex 'De zeilen van Scampia' (Vele di Scampia), een groot nieuwbouwproject uit de jaren '60 en '70, dat een vooruitstrevende manier van stadsontwikkeling moest worden. Dit decor werd eerder ook voor de film Gomorra gebruikt. Ook in het 'echte' Napels biedt het complex een troosteloze aanblik in een door de maffia gecontroleerde buurt, "erger dan in de film".

Hoofdrolspelers
  • Fortunato Cerlino als Pietro Savastano, Don Pietro, het hoofd van de familie en clan met zijn naam
  • Salvatore Esposito als Gennaro Savastano, Genny, de zoon en gedoodverfd opvolger van Pietro
  • Marco D'Amore als Ciro Di Marzio, L'immortale, de streetwise gangster en boezemvriend van 'Genny'
  • Maria Pia Calzone als Immacolata Savastano, Donna Imma, de geslepen vrouw van Pietro
  • Marco Palvetti als Salvatore Conte, Don Salvatore, leider van zijn eigen clan en rivaal van de Savastanos
  • Fabio De Caro als Malammore, een van Savastano's oude getrouwen
  • Cristiana Dell'Anna als Patrizia, de oudste nicht van Malammore, die wordt ingezet als hulp van Don Pietro
  • Cristina Donadio als Donna Annalisa, Scianel, drugsdealer en boss in de alliantie van Secondigliano
Trailer

Muziek / OST
Bij de afleveringen wordt er gebruikgemaakt van muziek van verschillende (lokale) Italiaanse artiesten. Onder hen zanger Alessio, singer-songwriter Tony Colombo en rapgroep Co'Sang. Er is ook een officiële soundtrack uitgebracht, met muziek van de band Mokadelic.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XndCnIAEUhQ&list=PLJP45PBVD6DjTpNkigieDjXFHu6x5Y3XU]

Seizoenen
Vanaf 6 mei 2014, verscheen Gomorra op Sky Italia met zo'n 1,2 miljoen kijkers per aflevering. Beta Film verkocht de rechten op de serie in meer dan 130 landen. Seizoen 2 begon op 10 mei 2016.
Seizoen 1 is vanaf 2016 te zien bij Netflix Nederland.

LinksBronnen:
Wikipedia: Gomorra (serie)
"Gomorra," six other Italian films, and so much more at the Film Festival, 9colonne.it
Gomorra, Sky Atlantic, review: "ugly in a good way". The Telegraph Geraadpleegd op 29 October 2014
Streets of 'Gomorrah', Newsweek, 22 december 2008
Nieuwe serie Gomorra 'hard, rauw en misselijkmakend', de Volkskrant, 8 juli 2014
T. Behan, See Naples and Die
Italian Mafia Series "Gomorra" Ratings Hit for Sky Italia. Beta Film Geraadpleegd op 29 October 2014
TWC closes deal for U.S. rights to Italy's "Gomorra" Skein. Variety Geraadpleegd op 29 October 2014
Gomorra, seconda stagione: dal 10 maggio su Sky Atlantic! (2016-03-14) Geraadpleegd op 2016-03-20

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
* Gereserveerd voor TS *

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geweldige serie. Seizoen 2 is dit jaar uitgebracht en als het goed is zal seizoen 3 volgend jaar verschijnen. Ik hoop dat Netflix seizoen 2 snel aan hun catalogus toevoegt.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
mystie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:07:
Geweldige serie. Seizoen 2 is dit jaar uitgebracht en als het goed is zal seizoen 3 volgend jaar verschijnen. Ik hoop dat Netflix seizoen 2 snel aan hun catalogus toevoegt.
Eens! Ben er zeer snel doorheen gevlogen. De manier van filmen stond me heel erg aan. Doordat het ook echt in Napels werd gefilmd met acteurs daaruit de buurt geeft nog een extra dimensie. De gangsterrap in het Italiaans maakt het helemaal af.

Erg vet om te zien. Ooit een docu gezien over dit stuj van Napels icm criminaliteit en drugs. Ze zitten er geloof ik niet ver naast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Alles klopt aan deze serie. De grauwe shots van Napels, de muziek, de personages. Ijzersterk gewoon. Staat in m'n top 5 favoriete series aller tijden.

Trouwens, er komt volgend jaar een Netflix Original serie van de producers van Gomorra uit, getiteld Suburra. Er is ook een gelijknamige film, die is ook super.

[ Voor 59% gewijzigd door Tigerblood op 15-12-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-03 13:48
Echt fantastisch dit.

De
spoiler:
transformatie van Gennaro van 'sulletje' naar gangster in het eerste seizoen
is echt super knap gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Lampie op 16-12-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:04
Ik ben er net aan begonnen, aflevering of 5 onderweg op Netflix, top serie!!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Lampie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:15:
Echt fantastisch dit.

De
spoiler:
transformatie van Gennaro van 'sulletje' naar gangster in het eerste seizoen
is echt super knap gedaan.
Ja,
spoiler:
hoe hij terug kwam... Een man in stukken gehakt 8)7 en die hond... wtf...
Tigerblood schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:26:
Alles klopt aan deze serie. De grauwe shots van Napels, de muziek, de personages. Ijzersterk gewoon. Staat in m'n top 5 favoriete series aller tijden.

Trouwens, er komt volgend jaar een Netflix Original serie van de producers van Gomorra uit, getiteld Suburra. Er is ook een gelijknamige film, die is ook super.
Goede tip, waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

spoiler:
Op Netflix, ik weet zo niet meer welke ep, het zou de 2e of 3e geweest zijn. Mist daar een stuk in die discotheek? Volgens mij heeft Don in het glas gepist voor het raam maar dat volgens mij weg geknipt? Wat ik later nog vreemd vindt omdat de vriendin van Genny wel met blote borsten op bed ligt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
True schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:56:
spoiler:
Op Netflix, ik weet zo niet meer welke ep, het zou de 2e of 3e geweest zijn. Mist daar een stuk in die discotheek? Volgens mij heeft Don in het glas gepist voor het raam maar dat volgens mij weg geknipt? Wat ik later nog vreemd vindt omdat de vriendin van Genny wel met blote borsten op bed ligt.
spoiler:
Dat stukje zit er toch gewoon in? (of wat zou er precies missen?) Ook de leuter van die gast die omgelegd wordt bij dat hoertje is gewoon te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

martinusz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:00:
[...]

spoiler:
Dat stukje zit er toch gewoon in? (of wat zou er precies missen?) Ook de leuter van die gast die omgelegd wordt bij dat hoertje is gewoon te zien....
spoiler:
Inderdaad ja bij Parisi gewoon vol in beeld ga 'm eens terugkijken ik dacht echt dat er een stukje miste.

edit:
spoiler:
Ja inderdaad wel gewoon duidelijk, maar het geluid van de rits en het straaltje maakt het net wat duidelijker, eerste keer dus gemist, ook omdat er dan in eens wordt gekeken naar een paar in op de dansvloer alsof die er wat mee te maken hebben of zo, maar blijkbaar kijken die dus weer naar Don omdat hij daar zo voor het raam staat.

[ Voor 30% gewijzigd door True op 16-12-2016 16:11 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
True schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:07:
[...]

spoiler:
Inderdaad ja bij Parisi gewoon vol in beeld ga 'm eens terugkijken ik dacht echt dat er een stukje miste.
spoiler:
Het stuk met pissen in het glas zit er wel in, maar gefilmd vanaf de dansvloer, je ziet dus niet bijster veel eigenlijk (hoeft van mij niet, het idee was duidelijk). En daarna drinkt Ciro het op.

Ik miste wel in 1 scene op Netflix 2 regels die niet werden vertaald naar de ondertiteling, wie weet heb ik wel een hele belangrijke clue gemist nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
martinusz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:00:
[...]

spoiler:
Heb ik ook gewoon gezien idd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dit weekend weer stukje verder gekeken, zo wat een wending in het verhaal zeg!!

spoiler:
Wie had gedacht dat het zoontje van de baas zo keihard zou terugkomen uit Honduras!
Vind het echt goed gedaan, ook gewoon zijn hele voorkomen, van sulletje naar stoere gast met kapsel etc.
Ook verrassend dat hij Ciro helemaal links laat liggen, dat had ik ook niet verwacht!

• Martinusz
Potverdorie en gisteren in een stuk uitgekeken, S1 is voor mij afgelopen. Volgens mij komt deel 2 halverwege 2017 naar Netflix? Kan niet wachten :)

spoiler:
Wow wat een wentelingen weer in de verhalen, Ciro die keihard toeslaat. Ook gewoon mooi dat die jonkies denken de oudjes even de les te lezen, uiteindelijk zijn beide groepen bijna dood.
Wel benieuwd naar hoe het verder gaat lopen, Don Pietro is weer vrij en dus helemaal niet gek geworden, maar door wie werd ie bevrijd? In ieder geval niet door Ciro denk ik.
En uiteraard Genny die op het laatst nog een vinger beweegt, dus die zal ook wel terugkomen, benieuwd hoe dat gaat tussen hem en zijn vader.....

Pfff wat een gave serie zeg!! 8)

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik vind seizoen 2 nog beter dan 1.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De eerste aflevering van S2 vind ik in ieder geval al weer verschrikkelijk goed. Kijken of ik ze er in het weekend allemaal doorheen kan jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beste maffiaserie die ik ken, snoeihard, confronterend, realistisch en opgenomen op de grauwste reallife 'maffia locaties' van Napels.

Jammer dat de Sails of Scampia definitief gesloopt gaan worden.

Seizoen drie komt er aan maar denk dat ze niet veel langer door moeten gaan. Series verliezen toch hun frisheid als ze te lang doorgaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Goede serie, wel verschrikkelijk nihilistisch. Misdaad loont niet in het einde, dat is de boodschap.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Wat een topper deze serie. En inderdaad, wat een troosteloosheid.

Spoiler einde seizoen 2:
spoiler:
Dat einde van seizoen 2...daar begrijp ik toch vrij weinig van. Waarom was Ciro nou vergiftigd? Had hij dit zelf gedaan? En waarom gaat die lamlul van een Genaro nou niet eens zijn zaakjes in Rome regelen, maar laat ie z’n vader omleggen. Kan niet wachten op S3

En Fortunato Cerlino, echt van zijn acteerkunsten genoten. Zo meedogenloos en hard, zo’n uitstraling.
spoiler:
en dan op het eind toch enkele menselijke trekjes vertonen, en meteen afgestraft worden

[ Voor 22% gewijzigd door nino_070 op 12-11-2017 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
nino_070 schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:30:
Wat een topper deze serie. En inderdaad, wat een troosteloosheid.

Spoiler einde seizoen 2:
spoiler:
Dat einde van seizoen 2...daar begrijp ik toch vrij weinig van. Waarom was Ciro nou vergiftigd? Had hij dit zelf gedaan? En waarom gaat die lamlul van een Genaro nou niet eens zijn zaakjes in Rome regelen, maar laat ie z’n vader omleggen. Kan niet wachten op S3

En Fortunato Cerlino, echt van zijn acteerkunsten genoten. Zo meedogenloos en hard, zo’n uitstraling.
spoiler:
en dan op het eind toch enkele menselijke trekjes vertonen, en meteen afgestraft worden
spoiler:
Ciro werd niet vergiftigd, maar hij zat aan de drugs nadat Malamore z'n dochter in koele bloede had vermoord in die autohinderlaag.

Genny liet z'n vader omleggen omdat hij weigerde Genny als een gelijkwaardige te zien. Genny zou de bevoorrading van Napels op zich nemen vanuit Rome, maar zijn vader weigerde in ruil daarvoor macht over te dragen. Dus een combinatie van doortrapte strategie als crimineel en gekrenkt ego van een zoon die nooit als volwaardig werd aangezien door zijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Tigerblood schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:29:
[...]

spoiler:
Ciro werd niet vergiftigd, maar hij zat aan de drugs nadat Malamore z'n dochter in koele bloede had vermoord in die autohinderlaag.
Aha, slechte Netflix-ondertiteling dus denk ik, in de dialoog tussen Genny en Ciro.
spoiler:
Genny liet z'n vader omleggen omdat hij weigerde Genny als een gelijkwaardige te zien. Genny zou de bevoorrading van Napels op zich nemen vanuit Rome, maar zijn vader weigerde in ruil daarvoor macht over te dragen. Dus een combinatie van doortrapte strategie als crimineel en gekrenkt ego van een zoon die nooit als volwaardig werd aangezien door zijn vader.
spoiler:
Klopt, maar net op het punt dat Patrizia Pietro had overtuigd om Genny als gelijkwaardig te zien... Dat blijft toch opmerkelijk. Het zal meer met zijn ego te maken hebben: ook Genaro is erbij gebaat om een stabiele afnemer van drugs te hebben in Secondigliano - en dat had Pietro toch goed voor elkaar. Maargoed ego boven geld dus, er staat toch een mooie erfenis te wachten daar in Rome voor Genny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Seizoen 3 staat op Netflix _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 13:38
Genoten van seizoen 3. Alweer goed camerawerk en geweldige acteurs.

spoiler:
Ciro :( . Vermoord worden door je eigen vriend die de schuld van alles is en het toch opnemen (liegen) voor hem. Alhoewel het natuurlijk ook zo kan zijn dat hij de hel waar hij in leefde zat was.

Is het in Nederland verplicht om een motorrijbewijs te hebben voor zo'n scooters als in deze serie? Ik wil ook zo'n 2015 Yamaha TMAX :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:49
Er zouden ook een vierde en vijfde seizoen komen en een prequel film, dus er is nog veel om naar uit te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@luxzenburcht Helaas, die heeft een cilinderinhoud van 500cc dus ja :P Alleen <50cc is met AM-B rijbewijs toegestaan.

Zo’n E-klasse of Maserati mag je dan wel weer rijden...nog even sparen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
algalid schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:29:
Er zouden ook een vierde en vijfde seizoen komen en een prequel film, dus er is nog veel om naar uit te kijken!
Deze serie zou van mij eeuwig mogen doorgaan :D echt zo goed gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Seizoen 4 staat online op Netflix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
luxzenburcht schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:25:
Seizoen 4 staat online op Netflix :)
Vind het wel mooi hoe consistent Netflix is met de licenties. Nu al voor het 3e seizoen op rij binnen ong een half jaar na uitkomst op Netflix is toch best netjes.

Anyway, ik kijk het toch liever op Bluray :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luxzenburcht
Zo ff een kick :) .L'Immortale staat nu op Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K Hergersheimer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-01-2024
L'Immortale gezien! Nu al zin in het volgende seizoen. De film zelf was tof, wel een iets andere sfeer. Maar leuk om de achtergronden van een karakter verder uitgediept te zien.

spoiler:
en ik moest opzoeken wiens hoofd nu uiteindelijk in die doos lag, al kon ik dat wel enigszins relateren. Ik was alleen vergeten wat zijn rol in de serie nu ook weer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Offtopic. Ik raad Fargo seizoen 4 aan. En ik zeg lekker niet waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Laatste seizoen is begonnen :9

Verzamel alles eerst en dan kijk ik dit seizoen.

[ Voor 45% gewijzigd door Help!!!! op 21-11-2021 14:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-04 20:35
Is het ook daadwerkelijk het laatste seizoen van deze top serie?

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kenny73 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:52:
Is het ook daadwerkelijk het laatste seizoen van deze top serie?
Ja.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 10:31
Seizoen 5 staat nu ook op Netflix :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 21:39
Oooh kreeg de mail net. Heerlijk! Ben heel benieuwd. Ik vind de wijze waarop het gefilmd is met regelmaat geweldig. Goede regie. Valt mij verder nooit op bij iets wat ik kijk.

Ik vond de film L'immortale ook de moeite waard!

[ Voor 73% gewijzigd door PLAE op 18-12-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13
Hm, I dunno. Ik ben vandaag aan seizoen 5 begonnen en wist niet meer allemaal hoe of wat, dus was er even in komen.

Daarna L'Immortale gekeken en dat bleek de perfecte opmaat voor episode 2, dus dat was mooi. Ik vond het niveau van de film alleen ver onder die van de serie. Maar de film is dan ook door de acteur die Ciro speelt geregisseerd. Hij heeft ook een aantal episodes van de serie gedaan. Geen idee of je het er af kan zien of welke dat dan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door josh-hill op 19-12-2021 21:36 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin-c
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-12-2022
Iemand een idee wanneer het 5de seizoen van Gomorra beschikbaar is op Netflix België ? NL kan 'm blijkbaar al zien ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
spoiler:
Iemand antwoord op de vraag aan het einde, wie schoot Ciro neer? Ik kom er niet uit haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@_jero_813
spoiler:

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 01-01-2022 12:24 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
spoiler:
Hmm, die site zegt eigenlijk niks haha. Het kan iedereen geweest zijn. Nu kan ik zelfs gaan denken dat het Azzura geweest kan zijn die omgedraaid is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13
_jero_813 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:58:
[...]

spoiler:
Hmm, die site zegt eigenlijk niks haha. Het kan iedereen geweest zijn. Nu kan ik zelfs gaan denken dat het Azzura geweest kan zijn die omgedraaid is..
spoiler:
Het is een redelijk willekeurig einde van deze 2 figuren, net als anderen redelijk willekeurig om het leven zijn gekomen. Dat is volgens mij ook net de boodschap van de serie: het bewandelen van dit pad leidt tot een anonieme dood.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 09:36

Eric_Cantona

"Au Revoir"

josh-hill schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:21:
[...]

spoiler:
Het is een redelijk willekeurig einde van deze 2 figuren, net als anderen redelijk willekeurig om het leven zijn gekomen. Dat is volgens mij ook net de boodschap van de serie: het bewandelen van dit pad leidt tot een anonieme dood.
spoiler:
Inderdaad, en dat iedereen een kogel kan en moet verwachten uit welke hoek dan ook

Geweldige serie, had voor mij nog wel een tijd door mogen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

_jero_813 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:58:
[...]

spoiler:
spoiler:
Klopt, dat is dan ook het antwoord :P Het is simpelweg niet bekend, maar dat maakt niet uit, de boodschap is: als je het gomorra pad op gaat eindig je dood (of in de gevangenis) door geweld ongeacht je status in de maffia.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _jero_813
Help!!!! schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:21:
[...]

spoiler:
Klopt, dat is dan ook het antwoord :P Het is simpelweg niet bekend, maar dat maakt niet uit, de boodschap is: als je het gomorra pad op gaat eindig je dood (of in de gevangenis) door geweld ongeacht je status in de maffia.
spoiler:
Klopt, dat heb je al snel door in deze serie hoor. Ik hou alleen niet van onbeantwoorde vragen aan het einde van een serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 14:02
Net het einde gezien, wat een vette serie is/was dat.
Dat wordt afkicken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:07
Geweldige serie. Laatste twee seizoenen praktisch wezen binge watchen. Eindigt zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ook enorme fan hier :)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hier ook laatste deel gezien, wat een heerlijke serie is het, jammer dat het nu ten einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Heb binnen 2 maanden alle seizoenen bekeken. Maar is eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan na het 1e seizoen. Seizoen 4 was nog te pruimen, toen genny besloot om eruit te stappen.

Het verschrikkelijke seizoen 5 daarbij gelaten. Wat was ik blij toen ik op een gegeven moment zag dat het maar 10 afleveringen waren.

Nee, uiteindelijk was de hele serie een tijdverlies voor me. Ik zal de film the immortal nog wel bekijken om het rondje compleet te maken. Maar die moest ik al voor seizoen 5 bekijken begreep ik.

Het was allemaal te melodramatisch voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter O
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb onlangs heel wat drugsbaronnen series gezien. Drugsbaronnen hebben in deze series doorgaans mooie stulpjes.
Wat me in Gomorra opviel is dat een groot deel van de maffioso op "don" niveau werkelijk afschuwelijk wonen. Om te beginnen woonde de familie Savastano in een half in de grond verzonken lelijk blok met kitcherig interieur . Een aantal andere wonen in pauperige flats (met wel weer dat kitcherige interieur...) Eentje, genaamd Dwerg, woonde zelfs in 1 van de Vele di Scampia.
Is dit de realiteit? Wonen die Comorra bobo's werkelijk zo dicht op de shit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:03
Pieter O schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:28:
Ik heb onlangs heel wat drugsbaronnen series gezien. Drugsbaronnen hebben in deze series doorgaans mooie stulpjes.
Wat me in Gomorra opviel is dat een groot deel van de maffioso op "don" niveau werkelijk afschuwelijk wonen. Om te beginnen woonde de familie Savastano in een half in de grond verzonken lelijk blok met kitcherig interieur . Een aantal andere wonen in pauperige flats (met wel weer dat kitcherige interieur...) Eentje, genaamd Dwerg, woonde zelfs in 1 van de Vele di Scampia.
Is dit de realiteit? Wonen die Comorra bobo's werkelijk zo dicht op de shit?
Ja dat viel me ook al op. Zojuist serie afgekeken en het rijke leven straalt er nou niet vanaf. Constant op je hoede, lelijke flatgebouwen, wooninrichtingen die jaloezie opwekken bij woonwagenbewoners. Inderdaad niet het idee dat je krijgt van andere series, waarbij de baas in een grote villa woont op 10+ hectare.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Zo, deze serie was echt onverwacht goed. Ik had IMDB wel geraadpleegd maar ik werd meteen in deze serie gezogen. Muziek, filmen, karakters, het klopte allemaal. Kijken waard. Alle seizoenen staat nu op HBO Max.

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

Pagina: 1