Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik probeer de serieele console aansluiting te vinden
[img=800,373]deadimg]
klik op het plaatje voor vol formaat

ik zal morgen betere foto proberen te maken.

networkscan levert alleen een openpoort op op 8080 (webserver)

hebben jullie tips ? dit is het eerst dat ik een hardware hack probeer ik heb al youtube/web afgezocht..
en ik heb een simple multimeter (10,-)

ik heb een usb aansluiting vermoedelijk gevonden (4 pads op de foto met 5 pre gesoldeerde "streepjes")

rechtsboven (links v.d speaker) de gouden pads .. heeft 1 24v ? en links onder vermoed ik iets van een jtag
de 3 rode puntjes zijn GND althans zoals ik het meet..

De namen op het moederbord geven geen bruikbare hits op google, het is een custom board.

ik kreeg er een 24V voeding bij, maar kan deze ook op 12v ? (ik heb bv nog een halogeen trafo liggen 12v zou dit het slopen als ik het probeer ? (stomme vraag als ik hem niet stel)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 17-12-2016 02:57 ]

Tja vanalles

Alle reacties

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
De proc die erop zit is een IMX535 dus erg intressant (Cortex A8 Freescale Processor).

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je er 12V op zet kan het goed zijn dat ie niet opstart en als het een 12VAC trafo is moet je eerst gelijkrichten en afvlakken.

1. Uit welk toestel komt dit? Want die ic dat daar linksonder helemaal alleen staat vind ik nogal raar :/
2. Die DBG/PWR/RST, zouden daar normaal drukknoppen moeten staan of?
3. traces volgen naar waar ze gaan

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:16:
Als je er 12V op zet kan het goed zijn dat ie niet opstart en als het een 12VAC trafo is moet je eerst gelijkrichten en afvlakken.

1. Uit welk toestel komt dit? Want die ic dat daar linksonder helemaal alleen staat vind ik nogal raar :/
2. Die DBG/PWR/RST, zouden daar normaal drukknoppen moeten staan of?
3. traces volgen naar waar ze gaan
1) Het komt uit een din-rail mounted touch screen 7" , ik vind het hele ding raar :)
2) vermoedelijk wel .. vind ook vage locatie(s)
3) traces volgen .. oke welke trace volgen waar naar toe ?

Ik snap niet waarom je niet een seriele "console" connectie mogelijk maakt ..
voor nu zie ik 1 optie en de GND van de usb + de 2 pads bij de CPU (rechtsonder bij cpu) te gebruiken als RX/TX hopen dat deze zich voor het doel lenen ..

ik ben verder aan het google-en of ik iets meer informatie kan vinden.. het lijkt me sterk dat ze een hele custom design hebben toegepast.

Tja vanalles

Verwijderd

Je kunt ook proberen te zoeken naar de JTAG pins?
Verder zijn er op de chip wel aardig wat rx/tx pins gedefinieerd, maar gelabeld met specifieke doeleinden.
http://ftp1.digi.com/support/documentation/90001270_F.pdf

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:50:
Je kunt ook proberen te zoeken naar de JTAG pins?
Verder zijn er op de chip wel aardig wat rx/tx pins gedefinieerd, maar gelabeld met specifieke doeleinden.
http://ftp1.digi.com/support/documentation/90001270_F.pdf
Links onder zit jtag wrs; zoals ie zelf al aangeeft

De traces volgen van het punt dat je interessant vind naar de main chip en dan zien wat de pin functie ervan is.

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 15-12-2016 11:00 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik zoek eerder TX / RX want daar kan ik simpeler mee werken. . teminste ik hoop dat ik de tools heb om die zooi ook te kunnen verbinden ;) (raspberry pi B+)

jtag lijkt me veel lastig(er)

Overgens die arm cortex = mcimx535dvv1c chipnaam .. ik zal vanavond dus betere foto + wat chipnamen proberen op te duiken..

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 15-12-2016 11:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Ter info: een halogeentrafo is een erg slecht idee, die dingen geven meestal een belachelijk lelijke uitgangsspanning, een hele goede manier om delicate electronica kapot te krijgen.

Een normale 12V adapter zal wel werken, enige kans is dat je backlight uit blijft, maar er is maar 1 manier om daarachter te komen.

Ontopic:
Heb je een idee wat er aan OS op staat (bijv Linux moet in de handleiding vermeld worden, bij gebruik van GPL componenten moet je namelijk de GPL meeleveren).
Dan heb je een idee wat je kan aantreffen als je de RX/TX vind.

Goede kans dat op de aansluiting waar je '24V' bij hebt staan de rx/tx bijzit, normaal heeft serieel 4 pinnen:
1x 0V (GND)
1x 'de IO spanning', meestal 3.3v
1x RX, die heeft een pullup naar de i/o spanning, dat is te testen door een 1kohm tussen die pin en GND te leggen, dan zakt die flink in tot minder dan 1 volt.
1x TX, die heeft geen pullup, maar wordt actief aangestuurd, een weerstand heeft dan weinig effect, deze zou tijdens het data sturen merkbaar omlaag moeten gaan, bijv tijdens het opstarten.

Met blijft lastig met alleen een multimeter.

Heb je een UART converter om 'm aan je pc te knopen? In de vorm van een arduino, of een ftdi kabel of...
en de 2 seriele lijnen meten daar ergens tussenin,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
SA007 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:56:
Ter info: een halogeentrafo is een erg slecht idee, die dingen geven meestal een belachelijk lelijke uitgangsspanning, een hele goede manier om delicate electronica kapot te krijgen.

Een normale 12V adapter zal wel werken, enige kans is dat je backlight uit blijft, maar er is maar 1 manier om daarachter te komen.

Ontopic:
Heb je een idee wat er aan OS op staat (bijv Linux moet in de handleiding vermeld worden, bij gebruik van GPL componenten moet je namelijk de GPL meeleveren).
Dan heb je een idee wat je kan aantreffen als je de RX/TX vind.

Goede kans dat op de aansluiting waar je '24V' bij hebt staan de rx/tx bijzit, normaal heeft serieel 4 pinnen:
1x 0V (GND)
1x 'de IO spanning', meestal 3.3v
1x RX, die heeft een pullup naar de i/o spanning, dat is te testen door een 1kohm tussen die pin en GND te leggen, dan zakt die flink in tot minder dan 1 volt.
1x TX, die heeft geen pullup, maar wordt actief aangestuurd, een weerstand heeft dan weinig effect, deze zou tijdens het data sturen merkbaar omlaag moeten gaan, bijv tijdens het opstarten.

Met blijft lastig met alleen een multimeter.

Heb je een UART converter om 'm aan je pc te knopen? In de vorm van een arduino, of een ftdi kabel of...
en de 2 seriele lijnen meten daar ergens tussenin,
oke halogeen trafo slecht idee :) als 12 volt lukt dan is het leuk voor in de auto .. die backlight adapter kan ik misschien vervangen door ander??? maar dat is dat een andere uitdaging.

Ik heb een Rpi B+ dat aansluiten zie ik nog niet als een uitdaging.

ik vermoed zelf dat de 2 pads naast de cpu de tx/rx zijn .. ik denk dat ik die ga gebruiken..
rechtsboven de 24 heb ik na powercycles ook 1 gevonden inderdaad die op een rx/tx lijkt. een artikel die ik vond op internet zei dat met een multimeter de waarders veranderen .. tijdens een boot cycle alleen omdat een multimeter te traag is laat deze niet de wisselingen zien ..

Ondertussen me rot gezocht naar vergelijkende hardware boards ..

het vervelende van dit board is dat je geen duidelijke headers hebt of dingen die wijzen op ..
nmap erop gericht verwijst in ieder geval naar linux 2.4 kernel wat tijdens de boot min of meer bevestigd word.

leuke van het boardje is dat er usb optioneel is ? en android ook tot de opties behoort .. maar ja eerst maar eens erop komen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Misschien voor de hand liggend voor de rest, maar wat is dit voor apparaat? 8)7
1) Het komt uit een din-rail mounted touch screen 7" , ik vind het hele ding raar :)

[ Voor 43% gewijzigd door Valen_76 op 16-12-2016 13:48 ]

Pagina: 1