Windows 7.1 update problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dit is ontstaan uit \[Win7+steam] Mafia3 start niet , maar er lijkt meer aan de hand. Daarom nu een nieuwe thread.

Ik heb een win7.1 pc op x64, compleet legaal en geactiveerd. Hierop is niets geinstalleerd op steam, chrome, firefox en nog een paar kleine dingen na. De install is 3 dagen oud.

Ik krijg het niet voor elkaar om een aantal updates te laten slagen:

- Windows update blijft zoeken en zoeken,
- De windows update standalone installer idem

KB2999226 blijft bijvoorbeeld ook rustig 20 mins zoeken.

Het systeem staat op een nette computer met voldoende disk-space en memory, dus ik vraag me echt af wat hier aan de hand is. Iemand?

Ikzelf zie met zoeken fixes voor de losse issues maar ik heb het idee dat er dus meer stuk is. Gezien het echt een verse install is zie ik even herinstalleren ook niet echt als een optie (tenzij iemand goede argumenten heeft)

Na install heb ik windows update aangezet en de nodige reboots gedaan, dit is wat er nu geinstalleerd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QdNV3gs9JiJ936Ry3i5Ag65c/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door Boudewijn op 14-12-2016 23:20 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dank ik ga hier mee aan de slag. Ben eigenlijk geen windows-user dus had hier helemaal geen weet van. Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Boudewijn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:47:
Dank ik ga hier mee aan de slag. Ben eigenlijk geen windows-user dus had hier helemaal geen weet van. Wow.
Ja, bent zeker niet de enige met dit probleem, het lijkt meer een bewuste manier om de gebruikers zo naar windows 10 te jagen. |:(

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik had 1.5 maand geleden hetzelfde probleem, toen ik van w7 x86 naar win 7x64 wou.

Wat ik echt kan aanraden is wsus. Dat was één van de tips die ik vond op GOT en werkte perfect voor mij.

Het lijkt alsof je al een oplossing hebt, maar dan weet je dit voor de volgende keer.

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Misschien beetje te laat, maar bij mij ging het na installeren van kb3172605 een stuk sneller, is een update voor Windows Update. Scheelde uren wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Een reinstall met windows 10 loste het probleem op :). Dank voor de reacties. Jammer dat win7 niet meer supported is, het beviel mij best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Support is tot 2020, of althans, extended support. Er is een andere site die het lang zoeken naar updates fixt met een paar losse hotfixes die je moet installeren. Genoeg hier op GoT genoemd dat ik 't niet nog een keer noem. Zoek zelf maar op 'w7 updaten duurt lang'. ;)

Maar goed, daar heb je nu eigenlijk niets meer aan nu je naar W10 bent overgegaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

W7 kun je gewoon installeren en updaten. Ga er niet op zitten wachten, maar verkies automatisch.

Tot je alles t/m roll out December hebt, kost wel tijd ja. Maar er is geen haast

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1