Laptop v Opleiding Applicatieontwikkelaar prijs: 500-700 eur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackCornerCorp
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 00:26
Hallo,

Ik begin volgend jaar aan de opleiding Applicatieontwikkelaar niveau 4. Daar heb ik dan ook een laptop voor nodig.

Er is een prijs gegeven van 500 tot 700 euro.

Zelf heb ik meer ervaring van computers en niet zo van laptops. Zouden jullie mij willen helpen?

Mvg,

Jesse Lubbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BackCornerCorp schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:05:
Ik begin volgend jaar aan de opleiding Applicatieontwikkelaar niveau 4. Daar heb ik dan ook een laptop voor nodig.
Geeft je school geen systeemvereisten op? Zo kunnen we namelijk wel elke laptop aanbevelen, er zijn geen eisen om aan te voldoen.

Soms kan je ook via je opleidingsinstituut met flinke korting een laptop kopen. Dat kan ook interessant zijn als je die mogelijkheid hebt.

• BackCornerCorp
CMD-Snake schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:41:
[...]

Geeft je school geen systeemvereisten op? Zo kunnen we namelijk wel elke laptop aanbevelen, er zijn geen eisen om aan te voldoen.

Soms kan je ook via je opleidingsinstituut met flinke korting een laptop kopen. Dat kan ook interessant zijn als je die mogelijkheid hebt.
Ze zijn er een beetje onduidelijk in, ze zeiden gewoon een i5 of een i7. Maar zelf denkik dat een degelijk groot scherm en een goeie resolutie wel handig zou zijn voor bijvoorbeeld visual studio.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:18
Lekker vaag begrip van je school inderdaad.

Ik zou kijken Quadcore , 8 GB werkgeheugen, Full HD display en dan op 15,6"

Quadcore - Dit is onzeker vanuit mij, maar volgens mij gebruiken compilers steeds vaker multithreads, dan kan je snelheidsvoordeel uit de extra fysieke cores halen)
8+ GB werkgeheugen - Paar applicaties open, browsertje hier en daar, documentaties etc... Je wil niet zonder komen te zitten
15.6" Scherm - 17" is wel groter, maar ook minder draagbaar, dit is een heel persoonlijke keuze (zijn er misschien externe schermen beschikbaar op school? Toetsenbord? Muis?)
F HD Display - Een beetje afhankelijk van schermkeuze qua grootte, maar Full HD is eigenlijk wel een minimum, zo kan je tenminste genoeg tekst kwijt op je scherm.

Nadeel als je dit zo zoekt, ik vind maar 2 modellen binnen je prijscategorie ( categorie: Laptops )
Geheugen op 4 GB (is zelf te fixen naar meer natuurlijk) vond ik 1 ouder type meer.

SSD/HDD zou ik zelf upgraden naar wens, dit is vaak goedkoper dan het kant en klaar op 500+ GB SSD kopen.

edit:
Heeft de school zelf geen Laptop acties?

• BackCornerCorp
Suicyder schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:04:
Lekker vaag begrip van je school inderdaad.

Ik zou kijken Quadcore , 8 GB werkgeheugen, Full HD display en dan op 15,6"

Quadcore - Dit is onzeker vanuit mij, maar volgens mij gebruiken compilers steeds vaker multithreads, dan kan je snelheidsvoordeel uit de extra fysieke cores halen)
8+ GB werkgeheugen - Paar applicaties open, browsertje hier en daar, documentaties etc... Je wil niet zonder komen te zitten
15.6" Scherm - 17" is wel groter, maar ook minder draagbaar, dit is een heel persoonlijke keuze (zijn er misschien externe schermen beschikbaar op school? Toetsenbord? Muis?)
F HD Display - Een beetje afhankelijk van schermkeuze qua grootte, maar Full HD is eigenlijk wel een minimum, zo kan je tenminste genoeg tekst kwijt op je scherm.

Nadeel als je dit zo zoekt, ik vind maar 2 modellen binnen je prijscategorie ( categorie: Laptops )
Geheugen op 4 GB (is zelf te fixen naar meer natuurlijk) vond ik 1 ouder type meer.

SSD/HDD zou ik zelf upgraden naar wens, dit is vaak goedkoper dan het kant en klaar op 500+ GB SSD kopen.

edit:
Heeft de school zelf geen Laptop acties?
Daar heb ik verders niks van gehoord. Het is nog allemaal onduidelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BackCornerCorp schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:38:
Daar heb ik verders niks van gehoord. Het is nog allemaal onduidelijk :?
Het lijkt mij dan zaak om meer duidelijkheid te krijgen. Straks koop je niet geschikte laptop of je koopt eentje die overkill is. Dat laatste is dan nog minder erg, maar je hebt dan vermoedelijk wel te veel uitgegeven.
Pagina: 1