Toon posts:

Videokaart en voeding nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond.

Ik wil graag een nieuwe videokaart en daarbij ook meer voeding als dat nodig is.

Mij huidige pc is als volgt.

Processor: i7-4970
Moederbord: MSI Z97 GAMING 5
Videokaart: Nvidea Geforce GTX 750 Ti
Geheugen: Corsair Vengeance, DDR3 2x8GB
Voeding: Corsair CX500M

Heb al wat mensen in mijn omgeving gevraagd naar advies maar die houden zich er niet mee bezig.
Hierdoor richt op mijn advies op 1 van jullie, wat voor een videokaart is goed om te halen en als het nodig is, welke voeding dan?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Simone

Excuses voor missende info, is mijn eerste topic, stel ze gerust.

PS: Een budget ligt ergens tegen de 500 euro.
PS2: Resolutie wordt 1440p.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 16:43 ]

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Budget is wel handig om te vermelden. Ook op welke resolutie je speelt maakt nogal wat uit en welke games. Meer info dus :)

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
Voor dat budget kun je makkelijk een gtx 1070 kopen, dit zou prima werken met je processor en in theorie ook met je voeding al is de cx series niet de beste voeding zou het geen problemen moeten opleveren.

Indien je op 1440p speelt:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB

Indien je op 1080p speelt kun je beter wat geld besparen:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

[ Voor 3% gewijzigd door Raphire op 14-12-2016 21:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eens met Raphire, een 1070 is meer dan zat. Zal alles op de maximale instellingen draaien zonder problemen. De voeding is niet van geweldige kwaliteit maar vervangen is nou ook weer niet nodig. 500W is sowieso meer dan voldoende dus daar hoef je het zeker niet voor te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Een ander beeldscherm ga ik ook halen ja. Dat wordt dan inderdaad 1440p.
En als jullie mij een wat betere voeding kunnen adviseren kwa merk dan zal ik daar ook naar kijken :)

In ieder geval bedankt voor de reacties.

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
Qua voedingen is er heel veel keuze, zie dit topic voor HEEL veel info erover en wat voorbeelden van goede voedingen: Voeding advies en informatie topic - Deel 33.

Voor mijn build heb ik gekozen voor de nieuwe RMi/RMx series van corsair. Maar ook de EVGA supernova G2 en seasonic G-series zijn van zeer goede kwaliteit. Maar deze units kosten al gauw richting de 80-100 euro.

Uiteindelijk zal de cx500m die je nu hebt meer dan genoeg zijn voor je built met een 1070, het is gewoon zo dat de bovengenoemde units wat energie zuiniger en beter gebouwd zijn met betere componenten (dus betrouwbaarder).

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Waarom wil je graag een nieuwe videokaart, de 750ti is kapot of voldoet niet (meer)?

Hoe oud is de voeding?

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
750 Ti is vrij matig als je op goeie settings wil spelen op 1080p, ik heb zelf eentje gehad toen die tijd met mijn budget systeem. Heb hem als eerste vervangen voor een R9 280x, beste keuze die ik gemaakt kon hebben. En met zo'n i7 kan die makkelijk een betere gpu handelen.

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03-2025
denk dat als je voorlopig op 1080p gaat gamen beter voor een pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Kan gaan, deze kaart werkt prima op 1080p i.c.m. BF1 bijv.

een 1070 is het geld niet waard in mijn ogen omdat Nvidia nog achter loopt met DX12.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Verwijderd

Topicstarter
Raphire schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:11:
Qua voedingen is er heel veel keuze, zie dit topic voor HEEL veel info erover en wat voorbeelden van goede voedingen: Voeding advies en informatie topic - Deel 33.

Voor mijn build heb ik gekozen voor de nieuwe RMi/RMx series van corsair. Maar ook de EVGA supernova G2 en seasonic G-series zijn van zeer goede kwaliteit. Maar deze units kosten al gauw richting de 80-100 euro.

Uiteindelijk zal de cx500m die je nu hebt meer dan genoeg zijn voor je built met een 1070, het is gewoon zo dat de bovengenoemde units wat energie zuiniger en beter gebouwd zijn met betere componenten (dus betrouwbaarder).
Danku!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:31:
Waarom wil je graag een nieuwe videokaart, de 750ti is kapot of voldoet niet (meer)?

Hoe oud is de voeding?
Hij is niet kapot.
Maar is kan merken dat ik bepaalde settings niet haal met mijn 750ti.

De voeding is denk ik 1 jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
wetsteyn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:13:
denk dat als je voorlopig op 1080p gaat gamen beter voor een pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Kan gaan, deze kaart werkt prima op 1080p i.c.m. BF1 bijv.

een 1070 is het geld niet waard in mijn ogen omdat Nvidia nog achter loopt met DX12.
Nee ik haal er ook een 1440p scherm bij dus ga dan niet meer op 1080p spelen.
Pagina: 1