oude topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:18
Net werd er weer een topic dichtgegooid omdat die te oud was.
[topic=15992]

Maar wat is dat nou voor een motivatie?
Moet er dan een nieuw topic geopend worden over precies hetzelfde probleem?

In de FAQ van GoT wordt ook aangeraden om eerst zelf te zoeken, ik quote.
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken. Veel problemen zijn al eens eerder geweest en zijn dus op te lossen door alleen even te zoeken. Problemen die 5x per dag langs komen worden op den duur irritant voor andere bezoekers. Ga bijv. ook niet vragen wat de website van Microsoft is zonder eerst www.microsoft.com in je browsertje in te vullen.
Als er een topic gevonden is met het zelfde probleem of waar de persoon ook nog over wat te zeggen heeft moet toch kunnen dat hij/zij daarin kan posten. Wat maakt het uit dat het bv een jaar oud is?
Op deze manier kunnen alle oude topics netzogoed naar /dev/null getransporteerd worden.

GoT is toch een DB met een boel informatie en niet een prikbord waarmee alleen op de laatste berichten gereageerd kan worden.

Wat ik hiermee allemaal wil vragen: wat is nou de policy hiervoor.
En wil er eventueel ook wel over discusseren.

PS
Die URL is slechts een voorbeeld, ga daar niet dieper op in.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In dit geval is het gewoon eenb vorm van commentaar dat geleverd wordt. En dat is nutteloos in een oude thread.

Als je dezelfde vraag hebt ofzo dan kun je die in een oude thread stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hij word omhooggeschopt met:
Wat is dat voor bullshit man.. lees jij nooit CT! ofzow ? je kan met beetje boor en soldeer werk gewoon 2 celly's op mobo rammen hoor
Daar zie ik het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is goed als er een oud draadje omhoog wordt geschopt, mits het aanvullende informatie heeft en nuttig is voor de al bestaande draad.

Om toch even in te gaan in de draad die jij aanhaalt, daar was het imho volstrekt overbodig om hier te reageren. Hij zette een discussie voort die allang niet meer speelde, dit had dus geen toegevoegde waarde voor het forum met als gevolg dat deze op slot ging.

Omdat veel draadjes gaan over actuele dingen, is het 9 van de 10 keer als men een oud draadje omhoog schopt van een jaar oud, dat de toegevoegde waarde 0,0 is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 09:05
In dit geval geeft de user een reactie op iets dat zich 1 jaar geleden hier afspeelde. Het draagt niets bij tot het topic. Als het gewoon een probleem is wat je zelf ook hebt, dan mag je in die thread verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
leest iedereen wel wat ik schrijf.
PS
Die URL is slechts een voorbeeld, ga daar niet dieper op in.
Dit voorbeeld was misschien niet al te best, al was het bericht wat DAARNA gepost werd wel interessant.
alleen de oude Celeron's (266 t/m 533 mhz, Deschutes/mendocino core) kunnen naar dual gemodificeerd worden (met solderen/converter/juiste dual mobo), Celeron II (533A t/m 850, gebaseerd op de Coppermine core) zijn niet meer dual te draaien!!!!
Het gaat mij wat de policy is in het posten van oude topics.
Ik heb wel vaker gezien dat de opmerking kwam "rot op, deze topic is al heeeel oud". Maar kan weldegelijk waarde hebben voor de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
en waarom komt het modje Phreak
dan met de opmerking
Man.. wie haalt er nou een topic op van een jaar oud?
Hij wil hiermee suggereren dat het toegestaan is in oude topics te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 13:45 schreef a casema user het volgende:
en waarom komt het modje Phreak
dan met de opmerking
[..]

Hij wil hiermee suggereren dat het toegestaan is in oude topics te reageren.
muggenzifterij.

Een topic omhooghalen met een aanvulling is prima, maar met een duffe opmerking is bullshit..

In AV zijn zeker drie topics omhooggehaald. Twee staan er nog (want terecht omhoog gehaald) en eentje is keihard gesloten. (want een BS opmerking).

Kijk maar. Terecht:
[topic=160859]
met een opmerking over een situatie met een sony versterker. Discussie loopt weer door.

[topic=109936]
Gewoon een nieuwe vraag. User haalde deze omhoog, nadat ik hem op het bestaan van dit topic had gewezen. Deze is dus al 6 maanden oud. Maar dat is dus niet erg, want het was een echt goede toevoeging voor de thread :).

Deze:
[topic=139287] (over aldi speakers)
Was allang uitgebloed, en werd na drie maanden omhoog gehaald met:
Woepie!! Is er nog iemand die zin heeft in een voortzetting van deze discussie?
Lekker nutteloos dus.

Snappie het verschil?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Zeg Kaj, heb je slecht geslapen?

Ik had niet voor niets een reactie geplaatst op een artikel over Aldi speakers, juist omdat ik blij was te zien dat hier een topic over was en het leek me interessant om te horen of deze speakers het nog goed doen bij de meesten (ik heb ze ook en heb er een bepaalde ervaring mee). Ik stel de vraag of het interessant is de discussie voort te zetten dan ook niet voor niets, al had ik mijn eigen ervaring inderdaad meteen weer kunnen geven. Toch betrap ik je bij deze op schoolmeestergedrag (ik laat iets na en word meteen gestraft) en daar kunnen mensen slecht tegen. Als jij het topic toevallig niet meer interessant vindt, sluit hem dan eerder of geef je commmentaar even en sluit hem niet.

Het lijkt me zinniger een dergelijke discussie voort te zetten i.p.v. een nieuwe te starten over hetzelfde onderwerp, maar blijkbaar zie ik dat verkeerd..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 01 juli 2001 14:46 schreef Tonnes het volgende:
Op school wordt je voor dingen nalaten gestraft, op je werk, op straat, overal.

Waarom zouden wij niet mogen straffen?
En je geeft ook je eigen antwoord al, aangezien:
Woepie!! Is er nog iemand die zin heeft in een voortzetting van deze discussie? <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/139287/i/s/smile.gif>
Niet de meest zinnige omhoogschopactie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zet die "bepaalde ervaring" dan bij dat topic...

Hierboven zie je met wat voor opmerking dit omhoog geschopt wordt, en dat is dus een duffe opmerking. Hoe moet Kaj ruiken dat jij er een probleem mee hebt en daar een vraag over hebt. post dat dan |:(.

offtopic:
PS, speakers gaan eigenlijk heel moeilijk kapot, en gaan in principe ook niet (erg) anders klinken na verloop van tijd... Als er veel van stuk waren gegaan, dan had dat inderdaad wel in dat topic gemeld geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sorry, dat zie ik toch anders...
Als je wat had willen weten over die speakers, had dat er dan bijgezet.

[edit]
JvS en ACM waren me net voor :)

En ik heb prima geslapen, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ok, er zit wel wat in wat jullie zeggen maar the point is dat, en ontken het alsjeblieft niet, er nogal bazig gedrag te bespeuren is. Er wordt blijkbaar ontzettend kritisch gekeken door een aantal mods naar wat er gepost wordt (kritischer dan naar bijvoorbeeld de derde of vierde reactie) en er volgt een keiharde beoordeling op het gezegde, wat simpelweg als betwetergedrag c.q. machtsmisbruik en haast wat zielig over komt. Dat jullie nou de hele dag met je neus voor die kijkpijp zitten, de regels door en door kennen en in sommige gevallen misschien in staat zijn een betere aanvulling op een topic te geven dan die is geplaatst wil nog niet zeggen dat je bij het minste of geringste wat je niet aanstaat zoiets kan doen. Laat de mensen in hun waarde en hou je wat meer gedeisd zou ik zeggen (no offense), m.a.w. grijp pas in waar het echt nodig is. De meeste tweakers zijn slim genoeg om het nut van een antwoord zelf te beoordelen dacht ik zo en tenzij er echt iets misdadig aan de hand is bloedt een topic vanzelf wel dood. Dit riekt naar de jaren tachtig en de telefoonchatboxen waar een ieder vanaf werd gegooid als de mod hem simpelweg niet aanstond. Je bespaart jezelf bovendien een hoop tijd.. Je hebt vast wel iets beter te doen toch?

(Kaj, ik had het al toegegeven :) )

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
ik schop dit weer ophoog omdat er weereens een topic gesloten is ALLEENMAAR omdat het te oud was.
[topic=52148]
Het is niet de bedoeling dat je een oud topic omhoog haalt. Dit schept de nodige verwarring. Daarom een vriendelijk verzoek dit niet meer te doen.
Zolang het meerwaarde heeft (of geen onzin is) waarom mag dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
probleem met oude topics is dat veel users de datum niet bekijken, de topic doorlezen en dan hun mening geven terwijl dat mischien al lang niet meer nodig is.

zo blijven die draadjes bovendrijven.

ik ben er zelf ook ingetrapt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Het zit zo :

Stukje uit : [topic=192344]
:? Draadjes "omhoogschoppen"

Hier willen ook nog wel eens wat meldingen over komen.

Mensen zoeken middels de search naar informatie en komen een topic tegen. Vervolgens posten zij iets in dat topic.

Afhankelijk van wat zij posten, komt er wel of niet een slotje op dat topic.

Wat zorgt er nu voor dat er een slotje op komt ?

Nou, dat zit zo. Als iemand een topic gevonden heeft over iemand die problemen heeft met zijn Viper 330 en Quake 1 en dat topic is uit April '99, dan heeft het weinig zin om het topic omhoog te schoppen met de melding "Dan moet je een GeForce 3 kopen. ;) "

Dit heeft meerdere redenen :
  • De topicstarter heeft het probleem waarschijnlijk niet eens meer.<li> Een oud topic omhoogschoppen met het advies een nieuwe videokaart te kopen is niet echt nuttig.
</li>

Waarom we er dan een slotje op doen ? Dit heeft meerdere redenen:
  • Voorkomt dat mensen denken dat het een recente posting is en dus het wiel opnieuw uitvinden.
  • Zo blijven de topics een beetje schoon, want vaak ontstaat er grote verwarring op het moment dat een oud topic naar boven komt. (Denk hierbij aan oude OS'sen, oude drivers, oude hardware, enz...)
Je kunt het zo samenvatten :

Het is geen probleem een oud topic omhoog te schoppen, mits het een nuttige bijdrage heeft ! (bijvoorbeeld de oplossing voor een probleem posten in een draadje waar dit niet gebeurt is, dat zorgt voor mooiere resultaten in de Search)

Topics kicken zonder goede reden is dus gewoon "not done".

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 02 augustus 2001 11:38 schreef a casema user het volgende:
ik schop dit weer ophoog omdat er weereens een topic gesloten is ALLEENMAAR omdat het te oud was.
[topic=52148]
[..]

Zolang het meerwaarde heeft (of geen onzin is) waarom mag dat dan niet?
Dit topic zou naar mijn mening open hebben kunnen blijven. Ik zal eens aan havana vragen of hij hier wil reageren om zijn motivatie te geven.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 02 augustus 2001 11:38 schreef a casema user het volgende:
[topic=52148]
[..]
Weer eens???

Dit is IMHO eerder een incident. En had misschien niet gesloten hoeven worden (net als deze). In LA mag je daar trouwens gewoon een nieuw topic over openen hoor :). Elk "probleemgeval" mag in z'n eigen topic (hoewel dit ook niet erg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 11:17
Was mijn fout ik zat te slapen. Topic is nu weer open.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooi dan :)

Weer probleem gewoon relaxt opgelost. :)
(hoe zat het ook alweer met de sfeer en de arrogantie van de crew? :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Op donderdag 02 augustus 2001 12:43 schreef JvS het volgende:

[..]

Weer eens???

Dit is IMHO eerder een incident. En had misschien niet gesloten hoeven worden (net als deze). In LA mag je daar trouwens gewoon een nieuw topic over openen hoor :). Elk "probleemgeval" mag in z'n eigen topic (hoewel dit ook niet erg is).
bedankt voor de reacties en eglukkig zijn we het nu wel in 1x eens :D
IK heb dit weer in dit topic geplaatst omdat het precies hetzelfde probleem is en ik hiermee wil aantonen dat het wel degelijk nut heeft in wat oudere topics te plaatsen zodat oudere berichten erover ook gelezen kunnen worden zonder eerst naar die topics gezocht moet worden.
Maar ik zal nu verder niet gaan zeuren, staan al genoeg klacht-topics in LA :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Het is geen probleem een oud topic omhoog te schoppen, mits het een nuttige bijdrage heeft ! (bijvoorbeeld de oplossing voor een probleem posten in een draadje waar dit niet gebeurt is, dat zorgt voor mooiere resultaten in de Search)
[topic=207128/1]

Ik wordt nu weer afgestraft met een slotje op een topic waarop ik gereageerd heb terwijl dit zeker een nuttig bijdrage voor het topic is.
Het probleem van de topicstarter is nu opgelost en ik zou het waarderen dat het topic overbleef om op mijn oplossing eventueel te kunnen discusseren of hoe het misschien beter kan.
Waarom moet het dicht ???
Ik vind dat te snel topics dicht worden gegooid en daarom rafel ik deze discussie weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah. Ik heb van PNS niet echt veel kaas gegeten. Mail de lite mod anders even. Wellicht dat hij dit topic niet leest en wijs hem er even op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 13 mei 2002 22:16 schreef a casema user het volgende:

[..]

[topic=207128/1]

Ik wordt nu weer afgestraft met een slotje op een topic waarop ik gereageerd heb terwijl dit zeker een nuttig bijdrage voor het topic is.
Het probleem van de topicstarter is nu opgelost en ik zou het waarderen dat het topic overbleef om op mijn oplossing eventueel te kunnen discusseren of hoe het misschien beter kan.
Waarom moet het dicht ???
Ik vind dat te snel topics dicht worden gegooid en daarom rafel ik deze discussie weer op.
Ik zie toch echt niet hoe je gestraft zou zijn met een slotje :?

• Het was jouw topic niet
• Je had geen hulp nodig maar poste informatie in een oud topic

Waarom zou jij nu gestraft zijn :?

Ik heb het topic dichtgedaan omdat in omhoog gekickte topics users vaak niet de laatste posts lezen maar enkel de eerste en dan beginnen te reply's tov de topicstarter.
Wat natuurlijk geen nut heeft want die maalt er niet meer om.

Ik had ook jouw reply kunnen verwijderen en het topic en daardoor het topic weer laten zakken.
Dat heb ik niet gedaan omdat jij relevante info poste.
Daarom een slotje zodat jouw info ook voor gebruikers die een antwoord zoeken op die vraag ook te vinden is.

Topic is ook geen PNS eigenlijk maar dat doet niet ter zake. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1