Bestanden verdwenen naar niet-bestaande schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo tweakers,

Raar probleem: er is een hele map bestanden verplaatst in Windows 10... naar een niet bestaande locatie!
Ik heb de hele schijf afgezocht, met de ingebouwde zoekfunctie, handmatig ook nog (kom ik ergens rare bestanden tegen vroeg ik mij af), in de Recycle Bin en door een filetree scan. Helaas kan ik niets vinden.

Het is waarschijnlijk met MediaMonkey gebeurd. MM verwijst in haar historie naar de M:\ schijf. Dat is momenteel geen mapped drive, maar geeft ooit bestaan. Is nu dus ook niet verbonden.

Wat kan ik verder doen om de bestanden weer te vinden?

Robert

[ Voor 65% gewijzigd door theredspecial op 14-12-2016 19:47 . Reden: bericht te vroeg geplaatst, bij schakelen naar ander venster ging iets mis ]

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 12:17
<< knip >>

Modbreak:Plaats de volgende keer gewoon even een topicreport in plaats van zo'n nutteloze reply...

[ Voor 91% gewijzigd door Question Mark op 14-12-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

En nu?
Wat is precies je probleem. Of wil je wat kwijt.
Als je geholpen wilt worden verwachten we wel wat meer inzet vanuit jouw kant.

Wat is er precies gebeurt.
Wat heb je zelf al onderzocht.
Wat is er vooraf gebeurt/gewijzigd etc.etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<< knip >>

Modbreak:Plaats de volgende keer gewoon even een topicreport in plaats van zo'n nutteloze reply...

[ Voor 77% gewijzigd door Question Mark op 14-12-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
@DarkSide en @co2301: zie reden van wijziging. Ik snap dat zo'n TS 0% nuttig is :/

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wat is er dan met MM gebeurt.
Waar verwees de M schijf na?
Als die mapped was (naar een NAS bv) en je hebt hem nu niet meer mapped.
Zouden je bestanden nog op de NAS kunnen staan.

Bestanden verdwijnen niet zomaar. (over welke bestanden hebben we het eigennlijk?)
Je kan ook PO shift delete gedaan hebben. bv.
En Deleten van een netwerkshare komen bestanden niet in je recycle bin.

Je zou denk ik moeten denken een Recuva.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
De Move & rename functie van MM heeft gedraaid denk ik. Daarin zit geen Shift Del, bij mijn weten.

De M schijf is de Music schijf op de server die al enige weken offline is (want die moet ik fysiek terugplaatsen in mijn nieuwe huis). Dat is overigens een Debian server, maar maakt m.i. niet uit. Het is deze week gebeurd.

Het zijn allerlei PDF-jes, etc. administratie. Stonden oorspronkelijk gewoon op C.

kGa recuva sowieso even proberen, goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ken MM niet. Maar MM heeft wel een optie voor lege directories te deleten na een move.
Misschien dat er binnen MM iets fout is gegaan. De move is niet goed gegaan, maar de delete actie op een of andere manier wel.

Andere tip. Als de bestanden daadwerkelijk belangrijk zijn.
Denk dan ook eens aan backups.
Nu is het (misschien) MM die iets doet. Morgen is het je HDD die stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Op je Debian server zoeken?

Bijvoorbeeld zoeken naar PDF files

cd / 

ls -R | grep *.pdf 

* Turdie Ja ik als Microsoft geek kan ook wat Linux commando's :P

[ Voor 73% gewijzigd door Turdie op 14-12-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

WouterG

Dit is geen ondertitel

Google eens op undelete ofzo. Als er niet teveel naar de schijf geschreven is dan is de kans aanwezig dat je nog een gedeelte kunt recoveren. En backuppen. CrashPlan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
WouterG schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:36:
Google eens op undelete ofzo. Als er niet teveel naar de schijf geschreven is dan is de kans aanwezig dat je nog een gedeelte kunt recoveren. En backuppen. CrashPlan ofzo.
Nu laat je met Undelete zoeken op zo'n client, maar M: verwijst naar een andere locatie (waarschijnlijk zijn debian server). Dus dit heeft echt geen zin.

Trouwens als de M: schijf niet meer bestaat, zul je ook niks kunnen recoveren. Trouwens als er dingen gedaan naar de M: schijf, terwijl die niet meer bestond, verdwijnen die in het zware gat,omdat het geen lokale schijf is. Dan zou Mediamonkey een foutmelding moeten geven dat ie geen schrijfacties kan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 14-12-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Recuva draait as we speak. Doe even 1 ding tegelijkertijd, lijkt me handiger.

Backuppen: goeie gewoonte, heb ik ook. Backupschijf ligt ook naast me, om te voorzien van de november backup... Schijf werkt alleen niet meer! Backup frequentie moet omhoog! Gelukkig staat zakelijke admin op dubbele backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:39:
[...]

Nu laat je met Undelete zoeken op zo'n client, maar M: verwijst naar een andere locatie (waarschijnlijk zijn debian server). Dus dit heeft echt geen zin.
TS zegt toch heel duidelijk:
Stonden oorspronkelijk gewoon op C
Dus het heeft wel degelijk zin om daar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:42:
[...]

TS zegt toch heel duidelijk:

[...]

Dus het heeft wel degelijk zin om daar te kijken!
Ok daar had ik overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Van "vroeger" weet ik nog dat je bestanden naar een CD/DVD kon schrijven zonder dat er ook gebrand werd. Dat moest je dan later nog doen. Zoiets kan het niet zijn, neem ik aan.

Recuva heeft veel gevonden, maar niet wat ik zoek. Ik blijf bezig, en blijf dus open staan voor suggesties.
Laat in elk geval weten of het topic afgesloten kan worden (en als er een oplossing was: welke).

Tot zover in elk geval: bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
theredspecial schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:53:
Van "vroeger" weet ik nog dat je bestanden naar een CD/DVD kon schrijven zonder dat er ook gebrand werd. Dat moest je dan later nog doen. Zoiets kan het niet zijn, neem ik aan.

Recuva heeft veel gevonden, maar niet wat ik zoek. Ik blijf bezig, en blijf dus open staan voor suggesties.
Laat in elk geval weten of het topic afgesloten kan worden (en als er een oplossing was: welke).

Tot zover in elk geval: bedankt!
Even vraagje: Doet de disk het nog waar de M: netwerkmapping naar verwees?
Als die het nog doet zou ik zoeken op je Debian server.

• theredspecial
  • Niet online
OK, ik heb nergens iets kunnen vinden. Ook niet met Recuva en de server heb ik nog niet aangesloten.
De schade was niet heel groot: slechts de laatste paar weken. Dat trek ik wel weer recht.

Dit is de eerste keer en ik heb geen aanwijzingen dat er iets mis is met enige software (in dit opzicht althans ;)).

Ik laat het hier dus maar bij. Hartelijk dank allemaal!

Pagina: 1