Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC crashed Wi-Fi Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• InfiniteSpaze
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 11:16
Hi Tweakers!
Een jaar geleden heb ik een pc gekocht van €1.200.- hij heeft het altijd goed gedaan. Ik gebruik hem alleen voor ontwerpen (met Adobe Illustrator, Photoshop & InDesign).

Nu is het geval dat als ik hem verbind met mijn Wi-Fi netwerk (Ziggo modem in bridge met sitecom router 2.4Ghz) dan kan ik via geen enkel apparaat meer op het netwerk komen, zowel 2.4Ghz en 5Ghz. Het enige dat ik krijg is een uitroepteken en later niets.

Om het te verhelpen heb ik mijn standaard RealTek netwerk adapter vervangen met een TP-link netwerk adapter. Hij heeft het ong. een week goed gedaan. Daarna hetzelde probleem. Ook heb ik al een aantal keer mijn drivers opnieuw geïnstalleerd.

Specs:
Modem: Ziggo Connect Box
Router: Sitecom X6 N900
Network adapter: TP-link

IP Config stats:

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 16:

Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . : sitecom.router
Link-local IPv6 Address . . . . . : X
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.111
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Tunnel adapter isatap.sitecom.router:

Connection-specific DNS Suffix . : sitecom.router

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem. Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door InfiniteSpaze op 15-12-2016 21:19 ]

Lorem Ipsum

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt je Ziggo-modem in bridge mode staan. Heb je je Sitecom dan wel als NAT-router ingesteld? Heeft je Sitecom een publiek adres gekregen?

Geef eens wat informatie over je IP-configuratie. Exacte IP-adres boeit niet, als je daar bang voor bent, maar geef wel je subnet. (Je publieke adres moet je niet geven, natuurlijk).

Begrijp ik het goed dat je PC bedraad wel goed werkt? Wil je dan ook je IP-config van je vaste netwerk geven?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 14-12-2016 18:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staan je modem en router in dezelfde ruimte? Zo ja doe je er veel beter aan die WLR-6100 er tussenuit te halen en alles via de CH7465LG (in routed mode) te laten gaan. Die heeft aanzienlijk betere WiFi, zowel qua specs als qua fysieke antennes.

Door bovenstaande te doen sluit je ook gelijk uit of het probleem bij je PC of bij de router/AP ligt.

Oslik blyat! Oslik!

• InfiniteSpaze
Bedankt voor jullie reacties Evanescent & dion_b

Mijn Router en modem staan naast elkaar. Om Bridge mode uit te zetten moet ik contact opnemen met Ziggo, ik kan dat niet zelf doen in de modem instellingen. Dus weet je zeker dat dit helpt? Zoals eerder vermeld veroorzaakt alleen mijn PC het probleem en niet alle andere apparaten.

Ik zal vanavond als ik thuis kom mijn IP-Config stats geven.

Lorem Ipsum

• InfiniteSpaze
Room42 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:18:
Je hebt je Ziggo-modem in bridge mode staan. Heb je je Sitecom dan wel als NAT-router ingesteld? Heeft je Sitecom een publiek adres gekregen?

Geef eens wat informatie over je IP-configuratie. Exacte IP-adres boeit niet, als je daar bang voor bent, maar geef wel je subnet. (Je publieke adres moet je niet geven, natuurlijk).

Begrijp ik het goed dat je PC bedraad wel goed werkt? Wil je dan ook je IP-config van je vaste netwerk geven?
De informatie staat in de eerste Post. Nogmaals bedankt voor je tijd.

Lorem Ipsum

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

InfiniteSpaze schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:09:
Bedankt voor jullie reacties Evanescent & dion_b

Mijn Router en modem staan naast elkaar. Om Bridge mode uit te zetten moet ik contact opnemen met Ziggo, ik kan dat niet zelf doen in de modem instellingen. Dus weet je zeker dat dit helpt? Zoals eerder vermeld veroorzaakt alleen mijn PC het probleem en niet alle andere apparaten.
Ik weet niet zeker of dat helpt, ik weet wel zeker dat je daarmee achterhaalt of het probleem in je PC zit of in je router:

Is het probleem dan weg, dan lag het aan de WLR-6100. In de kliko ermee.
Is het probleem nog aanwezig, dan heeft het met de PC te maken. Dan tijd om daarop te focussen.

Los daarvan weet ik zeker dat de CH7465LG aanzienlijk beter WiFi levert dan die WLR-6100. Ga maar na:

WLR-6100:
2x2 MiMo in 2.4GHz
2x2 MiMo in 5GHz, WiFi-n en geen DFS support (kan maar 4 van de 19 kanalen gebruiken)

CH7465LG:
2x2 MiMo in 2.4GHz
3x3 MiMo in 5Ghz, WiFi-ac en DFS support (kan alle 19 kanalen gebruiken)

En het soms gehoorde argument dat de routerfunctie in een modemrouter tegen kan vallen: misschien tov een high-end Asus of Netgear geval (al valt dat in praktijk ook vaak mee), maar tov een dubieuze Sitecom - no way :z

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 15-12-2016 23:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

• InfiniteSpaze
dion_b schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:15:
[...]

Ik weet niet zeker of dat helpt, ik weet wel zeker dat je daarmee achterhaalt of het probleem in je PC zit of in je router:

Is het probleem dan weg, dan lag het aan de WLR-6100. In de kliko ermee.
Is het probleem nog aanwezig, dan heeft het met de PC te maken. Dan tijd om daarop te focussen.

Los daarvan weet ik zeker dat de CH7465LG aanzienlijk beter WiFi levert dan die WLR-6100. Ga maar na:

WLR-6100:
2x2 MiMo in 2.4GHz
2x2 MiMo in 5GHz, WiFi-n en geen DFS support (kan maar 4 van de 19 kanalen gebruiken)

CH7465LG:
2x2 MiMo in 2.4GHz
3x3 MiMo in 5Ghz, WiFi-ac en DFS support (kan alle 19 kanalen gebruiken)

En het soms gehoorde argument dat de routerfunctie in een modemrouter tegen kan vallen: misschien tov een high-end Asus of Netgear geval (al valt dat in praktijk ook vaak mee), maar tov een dubieuze Sitecom - no way :z
Bedankt voor je hulp! Ik ga het morgen proberen. Helaas gaat er misschien wel wat tijd overheen maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Lorem Ipsum

Pagina: 1