Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Sinds kort heb ik iets aparts...Het begon met een Audiogalaxy kabel die plots mijn aangesloten Apple Tv naar de Denon niet meer correct van HDCP handshaking kon voorzien waardoor Netflix vanaf de Apple TV en Itunes geen beeld gaven. Mega weird toch wel quality cable. Dus ik een crappy HDMI kabel er tussen gezet en hij doet het weer.

Maar toen kreeg ik een nog mooiere bug. Wanner ik de KPN decoder aan zet en alleen de DENON aan zet, hoor ik het geluid van de uitzending door mn speakers. Ik zie in de display ook staan PCM en Digital. Nu zet ik mijn tv aan waardoor de versterker meteen overswitched naar TV geluid, Wanner ik dan terug switch naar de Sat hdmi poort staat er in ene ipv PCM en Digital : ANA en analog. Ik zie alleen maar beeld maar hoor geen geluid. Als ik alles aan en uit zet in die volgorde gebeurt hetzelfde. Alsof de TV aan zetten iets doet met die andere poorten waardoor hij het niet meer goed kan decoderen!
...

Ik heb al andere poorten geprobeerd en andere kabels zelfde resultaat. Hoe weird is dit! in ene ook alsof er ergens een software update heeft plaatsgevonden....Iemand een idee?
...

Beste antwoord (via lex_esco op 16-12-2016 12:38)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die wijzen toch naar elkaar. Bovendien is het KPN kastje gemaakt om op de TV aan te sluiten en niet op een receiver ;)

Having said that: klinkt allemaal als een HDMI probleem. Doe jezelf een lol, zet CEC danwel ARC uit op TV en Denon en sluit je TV via een coaxiale of optische kabel aan op de Denon. Uitzendingen komen toch niet boven een DTS signaal uit dus dat gaat prima. En je hebt ook geen last van evt vertraging door beeldbewerking of andere zaken vanuit de denon. En tot slot scheelt het je geld want de denon verbruikt met HDMI CEC aan iets meer in standby modus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 09:06
Eerst de stekker er maar eens uitrekken voor een paar minuten misschien is het dan over.
Een hard reset kan ook nog weet alleen niet precies meer hoe je dat doet, wel moet je erna alles weer instellen en inregelen.

Anoniem: 715280

Ik heb ook een X2200, LG TV en KPN en krijg ook geen geluid meer uit de TV op de Denon. Heeft iets met CEC (Simplink) te maken denk ik.

Ik heb de Denon een harde reset gegeven en de hele setup wizard opnieuw doorlopen, toen werkte het weer, maar dat duurde niet lang. Er ontstaat blijkbaar een CEC of ARC conflict waardoor de Denon niet meer zelf naar TV Audio schakelt en ook helemaal geen geluid meer van de TV weergeeft.

Bij mij zit de KPN box op de TV aangesloten, omdat ik toch nooit TV kijk met geluid over de Denon, maar als ik dat wel zou willen zou hij het moeten doen als ik TV Audio selecteer op de Denon. Vroeger werkte dit ook maar nu niet meer.

Aangezien bij jou de KPN decoder is aangesloten op de Denon, zou ik proberen om de automatische TV Audio Switch functie uit te zetten en ook de ARC functie uit te zetten.

De Denon heeft al heel lang geen update meer gehad, de TV wel volgens mij.

• ermaca
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-12-2016
Hoi,

Ik heb een soort gelijk probleem.
Ik heb ondervonden dat wanneer je in de instellingen van de tv de Dynamic Color Enhancer aanzet ik geen geluid krijg van mijn digicorder. staat deze dan weer uit heb ik wel geluid.

• lex_esco
Wat is dit voor drama dan! Dus ligt het aan de Denon of aan de KPN decoder? Hebben jullie wel eens denon of KpN hierover gebeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die wijzen toch naar elkaar. Bovendien is het KPN kastje gemaakt om op de TV aan te sluiten en niet op een receiver ;)

Having said that: klinkt allemaal als een HDMI probleem. Doe jezelf een lol, zet CEC danwel ARC uit op TV en Denon en sluit je TV via een coaxiale of optische kabel aan op de Denon. Uitzendingen komen toch niet boven een DTS signaal uit dus dat gaat prima. En je hebt ook geen last van evt vertraging door beeldbewerking of andere zaken vanuit de denon. En tot slot scheelt het je geld want de denon verbruikt met HDMI CEC aan iets meer in standby modus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
Goeie tip Eagle ga ik doen
Pagina: 1