Nieuwe compacte behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-02 11:41
Beste mede-tweakers,

Op dit moment maak ik gebruik van een vrij grote behuizing https://tweakers.net/pric...ced-(usb-30-version).html. Deze heb ik destijds gekozen vanwege de hoeveelheid ruimte en het daardoor makkelijker inbouwen van componenten. Op dit moment wil ik juist terug naar een compact formaat behuizing, zodat ik deze ook op mijn bureau kan plaatsen. Ik wil daarom een zo klein mogelijke behuizing die er strak (lees: saai :P ) uitziet.

Ik heb zelfs al even gekeken naar de Intel NUC's of andere mini-systemen, alleen ik ben bang dat ik dan toch te weinig power heb voor taakjes zoals: Photoshoppen en simpele spellen.

Ook lijkt het me zonde om de huidige setup weg te doen, aangezien de dagwaarde niet erg veel meer zal zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3470 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 47,15€ 47,15
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 58,45€ 58,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 105,60

Ik heb al even gekeken naar de https://tweakers.net/pric...ctal-design-node-202.html, alleen ik zou graag advies willen hebben of de huidige onderdelen in mijn setup daar probleemloos ingebouwd kunnen worden. En zo, niet welk advies kun je mij dan geven, iets aan de setup veranderen (andere koeling? videokaart? voeding?) of wellicht een andere compacte behuizing?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Vince

Beste antwoord (via Vince_ op 15-12-2016 15:18)

Verwijderd

De S340 is een ATX kast en niet bepaald klein.

Gezien je huidige componenten zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black), pricewatch: Cooltek UMX3 Zwart, pricewatch: Cooltek Coolcube Maxi, pricewatch: Silverstone Grandia GD09 of pricewatch: Silverstone Grandia GD10. Het enige wat met sommige behuizingen zou moeten worden is de cpu koeler.

Alle reacties

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
De node gaat niet passen i.v.m. daar een SFX voeding in moet en een mini itx bord i.p.v. een micro atx. Een andere optie zou een product: Fractal Design Define Mini C

[ Voor 9% gewijzigd door McFastFood op 14-12-2016 17:48 ]

• Vince_
McFastFood schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:47:
De node gaat niet passen i.v.m. daar een SFX voeding in moet en een mini itx bord i.p.v. een micro atx. Een andere optie zou een product: Fractal Design Define Mini C
Bedankt voor je tip! Die kast ziet er aardig strak uit, alleen is die maar ietsje kleiner dan de kast die ik nu heb, zijn er nog modellen te vinden die nog kleiner zijn?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even iets verfijnd: categorie: Behuizingen

[ Voor 24% gewijzigd door TommyboyNL op 14-12-2016 19:10 ]

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
De s340 is naar mijn weten een van de kleinste micro-atx kasten, waar jou build dus wel in zal passen, deze is zeer redelijk geprijst:
product: NZXT S340

Er is ook een 'geupgrade' elite versie recent uitgekomen:
product: NZXT S340 Elite

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Gezien je huidige componenten zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black), pricewatch: Cooltek UMX3 Zwart, pricewatch: Cooltek Coolcube Maxi, pricewatch: Silverstone Grandia GD09 of pricewatch: Silverstone Grandia GD10. Het enige wat met sommige behuizingen zou moeten worden is de cpu koeler.

• Vince_
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:50:

Die UMX3 is wel heel strak! Zonde dat de prijs dat ook beaamd hah. Ik Ga wellicht toch voor je eerder genoemde Fractal Design Define Mini C. Deze is wel iets groter, maar alsnog goed in te bouwen en vrij geluidsstil.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken! :)
Pagina: 1